אני, פרנקנשטיין ביקורת סרט

I, Frankenstein Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אני, פרנקנשטיין":
"93 דקות מהירות ומבדרות שהן חגיגה של טראש טהור"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר I, Frankenstein
משחק אהרון אקהרט, ביל ניי במאי/ת סטיוארט ביטי  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לאני, פרנקנשטיין מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טיפשי וכייפי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי/תסריטאי האוסטרלי סטיוארט ביטי למד מהטעויות שלו כמי שעומד מאחורי התסריטים האחרונים של הסרטים בסדרת "שודדי הקאריביים". לעומת הסרטים הארוכים, המייגעים והבלתי נגמרים בכיכובו של ג'וני דפ, "אני פרנקנשטיין" לא מתיימר להיות באמת יצירה אפית עם הומור מתוחכם ועלילה מתפתלת ובלתי נגמרת. להפך, אורך הסרט הוא רק 93 דקות והסרט מתקדם בקצב מסחרר בלי הרבה הפתעות אל הסוף הגרנדיוזי המיוחל בלי ניסיונות מגוחכים לפתח דמויות קרטוניות או ליצור סיטואציות דרמטיות ארוכות ומייגעות. "אני, פרנקנשטיין" הוא רכבת הרים של חגיגת טראש ופעולה שהיא פשוט מושלמת ליומית או להקרנת חצות.הסרט מבוסס על קומיקס שנוצר על ידי קווין גריביוס שגם משתתף בסרט כשומר ראשו של נביריוס מלך השדים. העלילה מתארת את סיפורו של היצור שנוצר על ידי דוקטור פרנקנשטיין, שמוצא את עצמו בלב מאבק בין שדים מרושעים מהגיהנום לגרגוילים – מלאכים המוצבים על פני כדור הארץ כדי להגן על האנושות. שני שחקני אופי נפלאים מגלמים את המנהיגים. את נביריוס נסיך השדים מגלם השחקן הבריטי ביל ניי הזכור לטובה גם כמנהיגם של הערפדים בסרטי "מלחמת האופל".
מירנדה אוטו מסרטי "שר הטבעות" מגלמת את מלכת הגרגוילים המתלבטת האם היא צריכה להגן על יציר כפיו של פרנקנשטיין שלו היא קוראת אדם או להשמידו כפי שיד ימינה מציע. אהרון אקהרט שנראה כאילו מנסה לבסס את עצמו כשחקן ראשי בשלל סרטי פעולה זניחים דווקא מצליח להשתלב בצורה ראויה בחגיגת הטראש שבה הוא מככב. הוא לא לוקח את עצמו ברצינות מדי וגם לא נראה שהוא מזלזל במוצר הצריכה שהוא החליט לככב בו. נראה שהוא מתמוגג מהאופציה הטראשית שנחתה בידיו ומי יודע, אולי בעוד כמה שנים שליאם ניסן כבר יהיה עייף מדי מלככב בסרטי פעולה מופרכים של לוק בסון אקהרט יכול להיות אופציה ראויה.עוד משתתפת איבון סטרזובסקי שקנתה את עולמה בעקבות תפקידה כמאהבת של הרוצח הסדרתי החביב ביותר בתולדות הטלוויזיה - "דקסטר" - בשתי העונות האחרונות של הסדרה המצליחה. כאן היא מגלמת דוקטור שמנסה להחזיר את המתים לחיים וכמובן לא יודעת שמי שבעצם שוכר את שירותיה הם שדים מהגיהנום. אם יהיה סרט המשך יש סיכוי שגם נראה סוג של רומן בין אדם לדוקטור. יש רמזים די עבים שהיא נמשכת לגופו החטוב והמצולק המחובר משש גופות שונות וזה יכול להוסיף עוד גוון טראשי בלתי צפוי לראות אותה מעירה לחיים חלקים אחרים חוץ מהנשמה שלו.
נראה שהסרט הזה בעיקר מיועד לחובבי הקרנת חצות, לאנשים כמו כותב שורות אלו שרק מצפים בקוצר רוח לראות סרט על המפלצת שיצר דוקטור פרנקנשטיין נלחם בשדים בהווה אפוקליפטי וכל זה בתלת מימד שכרגיל לא ממש הכרחי אבל גם לא באמת מזיק. אז אם יש לכם חיבה מיוחדת לסרטי "מלחמת האופל" (כן, מדובר באותם מפיקים והתוצאה נראית זהה) ומתחשק לכם לנקות את הראש מכל סרטי האוסקר הארוכים והרציניים להחריד שמציפים את מסכי הקולנוע, "אני, פרנקנשטיין" הוא סוג של גילטי פלז'ר משעשע במיוחד. בלי עלילה, בלי דמויות עמוקות אבל עם הרבה Fun לחובבי הז'אנר.
אני, פרנקנשטיין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nofiגיל: 2222/01/2015 10:29:15
7/10אייקון ציון
הסרט היה טוב אבל אם טיפה היו עושים את השדים יותר אמיתיים זה היה קצת יותר טוב...
שם: דב ישראליגיל: 3815/03/2014 16:30:15
6/10אייקון ציון
I Frankenstein גרגוילים מעופפים שומרים על האנושות מפני שדים שזוממים שליטה עולמית מוחלטת. יציר כפיו של פרנקנשטיין מוצא עצמו בתווך...עלילה סתמית, אפקטים נאים, סה"כ אפשרי לצפייה מבלי לצפות ליותר מאקשן ואפקטים.
שם: פורקה??גיל: 2913/02/2014 09:21:43
2/10אייקון ציון
סרט גרוע. משעמם ומאולץ..
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט