הרקולס - האגדה מתחילה ביקורת סרט

The Legend of Hercules Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הרקולס - האגדה מתחילה":
"תסריט תיאטרלי, משחק איום ובימוי רציני מוציאים מהסרט את הכיף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Legend of Hercules
משחק קלן לוץ, גאיה וייס, סקוט אדקינס במאי/ת רני הרלין  
הרפתקאות
ביקורת סרט להרקולס - האגדה מתחילה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משמים ומביך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בואו נתחיל מהציפיות הכי גדולות שיכולות להיות לכם: "גלדיאטור" זה לא, אפילו לא "טרויה". מי שמצפה לראות איזשהו ניצוץ של טראש כמו בסדרות התקופתיות "ספרטאקוס" ו"רומא" החוגגות אלימות גרוטסקית ושפע סצנות סקס ועירום עתיד להתאכזב קשות. אז יצירה קולנועית מסחררת זה לא וגם לא סרט עמוס טסטוסטרון ואלימות שיזכיר את "300" זה לא, מה זה כן?"הרקולס – האגדה מתחילה" הוא בעיקר דרמה תקופתית מביכה לכל המשפחה המורכבת מתסריט עילג, משחק תיאטרלי מביך, שחקן ראשי עם כריזמה של קרש גיהוץ ובעיקר המון יומרנות של הבמאי רני הרלין. מדובר בבמאי שמאז 1996 לא ביים שום סרט ראוי ומשום מה המפיקים הישראלים בועז דוידזון, אבי לרנר ודני לרנר חשבו שלתת לו 70 מיליון דולר לביים אפוס תקופתי זה רעיון מבריק.
אז ההימור לא כל כך השתלם. הסרט שמציג כבר שלושה שבועות בבתי הקולנוע בארה"ב הכניס עד עתה רק 17 מיליון דולר והוא בדרך המהירה לנדוד אל המקום הטבעי ביותר עבורו, ערוצי ה VOD השונים וערוצי הסרטים. הרלין שביים סרטי פעולה מבדרים בשנות ה-90 כגון: "סחרור מסוכן", "נשיקה ארוכה ללילה" ו"מת לחיות 2" לא ממש הצליח להפוך לבמאי מוביל בתחומו כמו מייקל ביי ותמיד נשאר במאי סוג ג' שמביים סרטי פעולה ואימה נשכחים ולא ממש מוצלחים. הסרט הזה היה אמור להחיות את הקריירה הדועכת שלו רגע לפני שהוא יעלם לחלוטין.העלילה שמבוססת באופן רופף מאוד על המיתולוגיה היוונית מספרת את סיפורו של הרקולס, הלוחם השרירי, בנה של המלכה אלקמנה ומלך האלים – זאוס. הבן הצעיר מאוהב בנסיכה בלונדינית שהמלך אמפיטריון מייעד לאח הבכור – איפיקלס. לכן הוא מחליט לשלוח את בנה האהוב, הבלונדיני והשרירי של המלכה למשימת התאבדות אי שם באפריקה. אבל הנסיך אטום המבע חוזר ליוון כדי להמשיך לדקלם טקסטים של הצגה במתנ"ס השכונתי.
אי אפשר לקחת מהרלין את ההישג שהמספר המועט של סצנות הפעולה הנמצאות בסרט עשויות היטב אבל הן רחוקות ממיצוי כי נראה שהיתה החלטה אצל המפיקים שהסרט אמור להיות מותאם לכל המשפחה ולכן אסור להראות אלימות גראפית. זו הסיבה שאין טיפה אחת של דם גם כאשר חרבות ננעצות או ראשים נערפים. גם סצנות המין המעטות הקיימות בסרט מזכירות יותר את סרטי "דמדומים" מהם מגיע הכוכב של הסרט קלן לוץ'. אולי המפיקים קיוו שהמעריצות של "דמדומים" ינהרו לסרט?את יד ימינו של הרקולס מגלם השחקן ליאם מקינטייר שגילם את "ספרטקוס" בעונה השנייה והשלישית של הסדרה. את המלך אמפיטריון מגלם כוכב סרטי הפעולה סוג ג' סקוט אדקינס המתגלה כבעל נוכחות דרמטית סבירה. לפי הליהוק היה כאן פוטנציאל אבל עם כוכב ראשי שהכישרון ממנו והלאה, תסריט תיאטרלי המשתמש בכל המשפטים השחוקים הקיימים שנאמרו בסרטים מסוג זה בעשרים השנים האחרונות ובעיקר בימוי דרמטי המזכיר אופרת סבון יומית, לא פלא שהסרט הזה מיועד בעיקר למעריצות של קלן לוץ' אם יש כאלו בכלל.
הרקולס - האגדה מתחילה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1302/03/2016 16:32:31
4/10אייקון ציון
סרט גרוע !!! הפס-קול נחמד, הצילום נהדר, קטעי האקשן סוחפים לרוב והאפקטים סבירים אבל הדיאלוגים משעממים והתסריט והעלילה גם אך בנוסף צפויים. בקיצור, הצפייה לא מומלצת !!!
שם: אפרתגיל: 4723/02/2016 23:01:49
5/10אייקון ציון
זה לא סרט ממש גרוע אבל גם לא סרט טוב. מניחה שאילו הלכנו לראותו בקולנוע אז הייתי נותן לו ציון (בכל זאת התפאורה והתלבושות מושקעות) אבל ראינו אתו בבית תוך מנוחה על הספב אז אפשר גם 5 המשחק גרוע, זו ממש לא עלילתו של הרקולס ואין בסרט כלום, מה שכן, מתאים לצפיה אם כבר התיישבתם לכל המשפחה.
שם: שרון881גיל: 3019/06/2015 12:20:29
1/10אייקון ציון
פשוט ביזיון, סרט מטומטם מלא קלישאות כמעט ללא קשר לסיפור המיתולוגי של הרקולס ובכלל למיתולוגיה היוונית ויותר מזה ממש מרגיש שפשוט "גנבו" חלקים ורעיונות מסרטים אחרים - פשוט בזבוז זמן.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט