מועדון הלקוחות של דאלאס ביקורת סרט

The Dallas Buyers Club Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מועדון הלקוחות של דאלאס":
"דרמה אפקטיבית המסלפת את ההיסטוריה עבור צרכים בידוריים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Dallas Buyers Club
משחק מת'יו מקונוהי, ג'ניפר גארנר, ג'ארד לטו במאי/ת ז'אן מארק וואלי  
דרמה
ביקורת סרט למועדון הלקוחות של דאלאס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"משחק מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי הקנדי ז'אן-מארק ואלה יצר בשנת 2005 את "קרייזי", אחד הסרטים הלהט"בים היפים ביותר של העשור הקודם. מאז הוא ביים את "ויקטוריה הצעירה" האלגנטי והעדין עם אמלי בלאנט ואת היומרנות האומנותית ללא כיסוי, "קפה דה פלור". עכשיו הוא חוזר אלינו עם סרטו ההוליוודי הגדול הראשון "מועדון הלקוחות של דאלאס". מדובר בפרויקט ששנים רבות מנסים למצוא לו במאי ומפיקים שיסכימו להסתכן ולעמוד מאחוריו. הסיכון בסופו של דבר השתלם והסרט זוכה להצלחה ביקורתית והערכה מקצועית בתעשייה ההוליוודית.העלילה עוקבת אחרי רון וודרוף, גזען, הומופוב, נרקומן ואלכוהוליסט מטקסס. חשמלאי במקצועו שתחביבו העיקרי הוא תחרויות רודיאו ולשגל זונות במהלך תחרויות רודיאו, בקיצור לא טיפוס שהייתם רוצים לפגוש באמצע הלילה ברחוב חשוך במיוחד אם הוא שיכור. בבדיקה שגרתית הוא מתגלה שהוא לא רק נשא של נגיף ה – HIV, הנגיף פעיל והוא חולה באיידס. הרופאים מודיעים לו שנותרו לו שלושים יום לחיות. מאחר והממשל האמריקאי אישר ניסוי רק בתרופה אחת לטיפול במחלה, של חברת תרופות המקורבת לשלטונות, רון מחליט לחצות את הגבול למקסיקו שם ישנן תרופות אחרות וסוגים שונים של ויטמנים שיכולים להציל את חייו.
כשמצבו משתפר, הוא מחליט לנצל את גלגל ההצלה שנזרק לעברו ולעשות ממנו גם כסף. הוא מתחיל להבריח את התרופות ממקסיקו. כדי להמנע מחיכוכים עם השלטונות הוא פותח "מועדון לקוחות", שבו נשאי HIV משלמים דמי מנוי תמורת גישה לאספקה הרפואית שלו. כאן גם נובעת הבעיה המרכזית של הסרט. מתיו מקונוהיי שזכה בגלובוס הזהב, בפרס איגוד השחקנים האמריקאי ולבטח גם יזכה באוסקר, מעורר סימפטיה רבה כלפי אותו זבל לבן שכל מטרתו היתה לעשות כסף על חשבון אנשים נזקקים כמוהו. המלחמה שלו בקהילה הרפואית ובשלטון החוק היא לא אידיאולוגית, היא נובעת ממניעים כלכליים בלבד.הסרט שמתעסק בסיפורו של אדם מרתק מצליח כמעט להשכיח לחלוטין את האמת ההיסטורית של ארגונים חשובים באמת כגון Act Up ו amfAR שבזכותם ההיסטוריה באמת השתנתה ונשאי HIV וחולי איידס יכלו לקבל את הטיפול שמגיע להם. הקהל הרחב במיוחד מחוץ לארה"ב שאיננו בקי בחומר יכול לחשוב שרון וודרוף הוא האיש שבזכותו ההיסטוריה השתנתה אבל זה רחוק מכך. וודרוף בסיפורו האנושי הצליח לעורר עניין חדשותי מקומי והוא אכן שרד 6 שנים ולא 30 יום כפי שהרופאים ניבאו וזאת בעיקר בשל התרופות שהוא סיפק לעצמו.
ז'אן-מארק ואלה בסרטו האמריקאי הראשון מצליח לספק דרמה מרגשת ואפקטיבית שמוחקת לחלוטין את כשרונותיו הייחודים כבמאי וירטואוזי. הסרט נשען כמעט כולו על הופעותיהם של כוכביו. מקונוהיי כוודרוף רזה ב 20 קילו במיוחד בשביל התפקיד כנ"ל ג'ארד לטו המגלם ראייון –זונה, נרקומנית טרנסג'נדרית שהופכת את הלהט"בופוב לחברה הקרוב ביותר ובעצם בזכותה הוא עובר שינוי והופך מאדם חשוך לקצת יותר סובלני. אפילו ג'ניפר גארנר שבדרך כלל בלתי נסבלת מצליחה לעבור מסך ולספק הופעה אפרורית אך טובה.כמעט 20 שנה לקח ל"מועדון הלקוחות של דאלאס" וסיפורו של וודרוף להגיע אל המסך הגדול. התוצאה היא סיפור יוצא דופן על אדם שנלחם על חייו בצורה קפיטליסטית. הסרט עצמו מבויים במקצועיות עם משחק מעולה שלקראת סופו קצת נמתח יתר על המידה והדבר מורגש. כמו המון סרטים הוליוודים המבוססים עם אירועים היסטורים הוא נוטה להתעלם מהמציאות הכוללת ולספק גרסה מעוותת פרי מוחם של יוצריו. חבל שזה נעשה על גבם של האירגונים והאנשים שבאמת שינו את ההיסטוריה. מומלץ כמוצר בידורי ולא כשיעור בהיסטוריה, אזרחות או אקטיביזם.
מועדון הלקוחות של דאלאס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nadavגיל: 1506/01/2021 15:27:02
9/10אייקון ציון
סרט מדהים ומרגש. המשחק של השחקנים מצוין שמצדיק את הזכייה באוסקר העלילה והצילום ממש מעולים אבל זה סרט קשה לצפייה ומחוויר ברמות.
שם: אבו עמיתגיל: 5328/09/2020 01:46:51
9/10אייקון ציון
סרט טוב מאד. ריאליסטי בצורה מפחידה. המון תובנות, משחק מעולה של כולם. גיבורים מורכבים. אהבתי מאד.
שם: .MOR Rגיל: 1414/07/2017 04:06:37
7/10אייקון ציון
סרט פשוט ודי טוב !!! השחקנים נהדרים, הצילום מעולה, הפס-קול לא רע בכלל והעריכה טובה אבל חלק נכבד מהדיאלוגים לא כל כך מעניינים והתסריט והעלילה איטיים, נמרחים מעט, די צפויים ורדומים. בקיצור, לא מבין את ההתלהבות. נחמד וזה. אפשר לראות !!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט