בתוך לואין דייויס ביקורת סרט

Inside Llewyn Davis Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בתוך לואין דייויס":
"האחים כהן ממשיכים לחפש תשובות בסרט מר מתוק עם גיבור כובש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Inside Llewyn Davis
משחק אוסקר איזק, ג'ון גודמן, ג'סטין טימברלייק, קארי מוליגן במאי/ת איתן כהן, ג'ואל כהן  
דרמה
ביקורת סרט לבתוך לואין דייויס מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרתק ומאתגר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
על פניו סרטם החדש של האחים כהן הוא עוד סיפור על לוזר אחד שמנסה בכל כוחו להצליח בסצנת הפולק של ניו יורק בשנות ה60 .לואין דיוויס הוא בחור מעצבן, (ממש כמו חלק מגיבורי סרטיהם האחרים של האחים כהן), שמנצל את חבריו וידידיו. ישן על הספות שלהם, אוכל בביתם ואף מכניס ידידה טובה להריון. הדבר היחיד החיובי אצל דיוויס שפיו מפיק מרגליות וידו אמונה על הגיטרה .דיויס כושל שוב ושוב בניסיונותיו להפוך לדבר הגדול הבא אך לא מוותר. את לואין דיוויס מגלם אוסקר אייזק המצוין שכבר הבריק ב"מה קרה בבאליבו" וב" רובין הוד" של רידלי סקוט.אייזק מעבר להיותו שחקן מעולה הוא גם מוזיקאי מחונן והקטעים שבהם הוא פוצח בשיר הם ממש עונג צרוף.אולם סרטם של האחים כהן אינו רק סיפור מסע מעגלי של זמר המנסה להצליח אלא (כמו שמרמז שמו של החתול שנלווה לדייויס במהלך שיטוטי בעיר) מדובר בעצם בעוד שיטוט של האחים בזרם התודעה שלהם ושל הגיבור שלהם. כמו בסצנת הפתיחה המוזרה המופיעה ב"יהודי הטוב", גם ב"תוך לואין דיוויס" הסרט הוא הרהור פילוסופי כבד משקל על מקומו של האדם בעולם ועל היכולת לשנות את הגורל. האם דיוויס בכלל מבצע את המסע שלו או שהוא רק הוזה אותו מתוך מוחו הקודח? האם אנו רואים סרט מוסיקלי או הבלחי תודעה של בחור מתוסכל.
דיוויס מתגורר בדירות שנדמות זהות,פוגש אנשים לארוחות דומות ובעיקר משוטט בתוך מסדרונות צרים להחריד שבסופם שתי דלתות מה שמעיד אולי על האמונה של הכהנים כי בסופו של דבר כן ניתנת לאדם אפשרות הבחירה וגורלו אינו קבוע מראש.שיאם של ההרהורים התודעתיים מתרחש (וזהו גם שיאו של הסרט) במסע קודר על גבול האימה כשדיוויס יוצא לכיוון שיקאגו לנסות את מזלו אצל מפיק ידוע. הדרך לשיקאגו רצופה טיפוסים תימהונים כמסורת הכהנית כשאחד מהם הוא נגן ותיק ומיסתורי בגילומו של (איך לא..) ג'ון גודמן הבלתי נלאה שאינו חדל מלקלל ולזלזל בגיבור האומלל שקופא בשלג ואינו יודע נפשו מרוב תסכול. את המסע הזה לשיקאגו עוד ילמדו בבית ספר לקולנוע כדוגמה לאיך יוצרים אווירה מושחזת ואכזרית ואיך משחקים עם הצופה בכל דרך אפשרית. סיקוונס זה הוא משיאי הסרט ואחד הקטעים היפים ביותר שצילמו האחים כהן ורק בשבילו שווה לצפות ב"בתוך לואין דיוויס".
מכיוון שמדובר בעצם בסרט שהוא שיטוט במוחו של גיבורו, שאר הדמויות בסרט שוליות ונדמות לעיתים כרוחות רפאים. קארי מליגן מצוינת כתמיד וגם ג'סטין טימברלייק מספק הופעה סבירה. אבל הבמה היא כולה של אייזק שלוקח את ההזדמנות בשתי ידיים (וגיטרה) וכשעל פניו ארשת אומללה הופך לעוד גיבור מרתק של האחים כהן.בתוך לואין דיוויס הוא סרט אווירה - הוא מדפרס הוא כמעט סרט אפל והוא על גבול הטראגיות. מי שמוכן לצלול לתוך האקזיסטנציאליזם של האחים כהן ייהנה מאד מי שמחפש קלילות וצחוקים שילך לסרט אחר.ראשו נשמט בעצב נשרו קשקשיו הירוקים מבלי ג'קי שימשוך בחוטיו הארוכים. פאף לא היה עוד אמיץ מבלי חברו האהוב והדרקון האיום ונורא אז עף מבלי לשוב. פאף דרקון הקסם חי ליד הים בין ערפילי הסתיו הוא גר בארץ ושמה שם (פיטר פול ומרי ,פאף דרקון הקסם)
בתוך לואין דייויס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5201/12/2023 10:51:58
7/10אייקון ציון
הכל בעיניי המתבונן. לא קשה למצוא דברים טובים אבל אפשר גם להבין כאלו שפחות מתלהבים. לואיס דיוויס הוא זמר של שירי פולק שמתקשה להתפרנס ומופיע מידי פעם תמורת כסף קטן במועדון זניח. הוא מנסה לפרוץ בניו יורק של תחילת שנות ה-60. כשהוא אוסף אליו את החתול האובד ששייך לבעלי הדירה אותה שכר,הוא יוצא למסע כדי למצוא את המקום בו ידרוך כוכבו.בדרך ,לואין פוגש אנשים בעלי חשיבות להווה וגם לעתיד שלו .חלקם הוא מכיר וחלקם לא. המסע יוביל אותו גם עד לשיקגו. יש כאן סיפור שקל להזדהות איתו מאחר ורבים מאיתנו היינו במקום הזה. חלומות שחלמנו ולא התגשמו מסיבות כאלו ואחרות.למרות זאת הסיום אופטימי ,כי כל אחד יכול למצוא את מקומו גם אם כיוון למקומות גבוהים יותר.ציון 7.5
שם: shaniגיל: 3402/01/2015 14:06:17
9/10אייקון ציון
נחמד מאוד
שם: ronenגיל: 4228/12/2014 20:55:16
10/10אייקון ציון
סרט שכיף לראות, המוסיקה ממש יפה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט