מלון גרנד בודפסט ביקורת סרט

The Grand Budapest Hotel Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מלון גרנד בודפסט":
"שעשועון קולנועי שהצד הוויזואלי שלו עולה על תוכנו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Grand Budapest Hotel
משחק אוון וילסון, ג'וד לאו, סירשה רונאן במאי/ת ווס אנדרסון  
קומדיה
ביקורת סרט למלון גרנד בודפסט מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קולנוע מבדר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המון, אבל המון כוכבי קולנוע לוקחים חלק בסרטו החדש והמבדר עד מאוד של ווס אנדרסון "מלון גרנד בודפסט". בנוסף לכוכב הראשי רייף פיינס ניתן ליהנות מהופעות קצרות ומשעשעת של זוכי פרס האוסקר, כגון: אדריאן ברודי, טילדה סווינטון, פ. מורי אברהם, ושלל מועמדים לפרס היוקרתי כגון אדוארד נורטון, ביל מוריי, סירשה רונאן, טום ווילקנסון, ג'ף גולדבלום, וויליאם דפו, הרווי קייטל, ג'וד לאו ואוון ווילסון. אפילו יש שני כוכבי קולנוע צרפתיים כדי למשוך קצת קהל אירופאי לסרט: מתיו אמלריך (פעמון הצלילה והפרפר, קוואנטום של נחמה) וליה סיידו (כחול הוא הצבע החם ביותר). ג'ורג' קלוני מופיע לחצי מאית השנייה - נראה אם תבחינו בו.ווס אנדרסון הוכיח בסרט הקודם "ממלכת אור הירח" שהוא גם מסוגל לספק לצופים פנינות קולנועיות מרגשות וקלאסיות. נראה שאנדרסון מעוניין עדיין לשמור על החזון הוויזואלי המייחד את הקריירה הענפה שלו ועדיין להיות נגיש לקהל רחב, ואכן העלילה הפעם היא קלילה וז'אנרית. אנדרסון שרגיל לקחת את צופיו אל עולמות קסומים וסוריאליסטים מוביל אותנו אל מזרח אירופה בין שתי מלחמות העולם כאשר הגיבור הראשי הוא גוסטב H, המנהל הידידותי יתר על המידה של אחד מאתרי הנופש היוקרתיים באירופה - "מלון גרנד בודפסט".
אחת הקליינטיות הקשישות והעשירות של גוסטב נפטרה, והוא מוצא את עצמו יורש ציור השווה מיליונים בשם "נער ובידו תפוח". קרוביה החמדניים לא ממש מרוצים מההתפתחות המפתיעה וכך גוסטב ויד ימינו, מוסטפא - נער המעלית, מוצאים את עצמם נרדפים על ידי פושע רצחני. ההרפתקאה תוביל אותם לבית הכלא, להרים מושלגים, מנזר מסתורי ועוד שלל סיטואציות משעשעות ומבדרות. התסריט הוא אולי לא האינטליגנטי והמתוחכם ביותר של אנדרסון אבל הוא כתוב וגם מבויים בצורה אלגנטית. סוג של קינוח מתוק בדיוק במידה הנכונה.רייף פיינס המוכר בעיקר מסרטים כבדים כגון "רשימת שינדלר", "הפצוע האנגלי" וכמובן כלורד ולדמורט הרשע בסרטי "הארי פוטר", מעניק לנו את ההזדמנות ליהנות ממנו בתפקיד קומי לא שגרתי אותו הוא מבצע בצורה מושלמת. הוא בהחלט אחת הסיבות המרכזיות שבגללן כדאי לצפות בסרט הזה. התוצאה היא בסופו של דבר סרט קולח ומאוד משעשע עם שלל כוכבי קולנוע שמופיעים בשלל תפקידים קטנטנים ואקסצנטרים שגונבים אחד מהשני את ההצגה.
מאז 1996 אנדרסון הוא אחד הקולות הקולנועיים האמריקאים המרתקים והמעניינים ביותר. מאחוריו קריירה ייחודית של סרטים בעלי שפה קולנועית ברורה ובלתי מתפשרת, אם מדובר בסרט הביכורים שלו Bottle Rocket, "המרוץ לצמרת של מקס פישר", "משפחת טננבאום", "עמוק במים" (שאני מאוד לא אהבתי), "רכבת לדרג'ילינג", "מר שועל המהולל" (סרט אנימציה מעולה שלא זכה להפצה בישראל). נראה ש"מלון גרנד בודפסט" הוא המסחרי והנגיש מכולם. הפעם הקהל הרחב הרוויח ונקווה שהצופים גם יגיעו לאולמות הקולנוע ליהנות ממוחו הקודח ושופע הרעיונות של אנדרסון, בתקווה שהסרט הבא יחזיר אותנו אל הקסם של סרטו הלפני אחרון "ממלכת אור הירח".
מלון גרנד בודפסט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1419/07/2017 04:19:27
6/10אייקון ציון
סרט מוזר וחובבני !!! השחקנים מעולים, הצילום מצויין, הפס-קול לא רע בכלל, העיצוב תלבושות יוצא מן הכלל והעריכה נהדרת אבל מרבית הדיאלוגים די משעממים וילדותיים והתסריט והעלילה משתדלים לבדר לפעמים יותר מדי, לא הכי מעניינים ואפילו לעיתים משעממים. בקיצור, לא מבין את ההתלהבות ממנו. אפשר לראות !!!
שם: nanaגיל: 2923/12/2016 12:43:56
10/10אייקון ציון
מקסים ומיוחד. לא סרט הכי טוב של ווס אנדרסון אך זה בהחלט סרט מצוין, אני עדיין לא מבין איך ווס אנדרסון לא זכה עדיין באוסקר ( "רק" 6 מועמדויות מוצדקות, חבל שאין אפילו זכייה אחת ). משחק מושלם של הקאסט הראשי והופעות אורח מפתיעות ומצוינות של שחקנים מוכרים (כמו אוון ווילסון,ביל מארי ועוד). בקיצור אם אהבתם את הסרטים האחרים של אנדרסון אתם תמותו על הסרט הזה.
שם: איציק גורגיל: 3707/03/2016 00:27:28
8/10אייקון ציון
סרט מאוד מעוצב וצבעוני. עלילה משעשעת למדי. רייף פיינס (שיחק את אמון גת ברשימת שינדלר) שחקן גדול שלא מוערך כראוי. נהניתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט