רכבת הקרח ביקורת סרט

Snowpiercer Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "רכבת הקרח":
"חובה לחובבי סרטי פעולה ומדע בדיוני"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Snowpiercer
משחק אוקטביה ספנסר, ג'יימי בל, טילדה סווינטון, כריס אוונס במאי/ת ג'ון הו בונג  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לרכבת הקרח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקשן חכם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
באחד מביקוריו בפריס, נכנס הבמאי בונג ג'ון או לחנות ספרי קומיקס, שם הוא נתקל בנובלה גראפית נשכחת ולא באמת חשובה בשם "רכבת הקרח". הוא נדלק על המקום על היצירה הספרותית. בונג לא ממש מוכר לקהל הישראלי מאחר וסרטיו לא נרכשו להפצה בבתי הקולנוע וזכו להקרנות רק בערוצי הסרטים של yes, אבל מדובר באחד מבמאי הקולנוע הטובים ביותר בעולם שתחת ידיו נוצרו הסרטים הדרום קוריאנים המדוברים ביותר בעשור האחרון: "זיכרונות מרצח" (2003), "המארח" (2006 (ו"אמא" (2009(. לכן לא מפתיע ש"רכבת הקרח" הוא פשוט אחד מסרטי הפעולה/מדע בדיוני הטובים ביותר שנראו על הבד בשנה החולפת.העובדה שההפקה היא דרום קוריאנית במלואה והבמאי בונג גון-או דאג לשמר את החזון האומנותי שלו ולא היה תלוי במפיקים ההוליוודים שיתערבו בתוצאה הסופית בחדר העריכה הופך את הסרט הזה גם לניצחון האומנות על המסחריות. "רכבת הקרח" הוא לא סתם סרט פעולה חלול מתוכן עם טקסטים נבובים. הסרט מתרחש בעתיד פוסט אפוקליפטי שבו העולם קפא והשורדים היחידים מתניידים ברכבת מהירה שאיננה ניתנת לעצירה. סוג של תיבת נוח, רק על מסילה רכבת ובעולם קפוא לחלוטין.
ההפקה הצליחה לגייס כוכבי קולנוע אמריקאים ובריטיים לתפקידים הראשיים כגון כריס אוונס (קפטן אמריקה בכבודו ובעצמו), זוכת האוסקר על "העזרה" אוקטביה ספנסר, זוכת האוסקר על "מייקל קלייטון" טילדה סווינטון, והמועמדים לפרס האוסקר: אד האריס, סר ג'ון הארט וגם ג'יימי בל המוכר לכם כ"בילי אליוט". לצידם אפשר למצוא כוכבי קולנוע קוריאנים כגון קונג הו-סונג (סימפטיה למר נקמה) ודונה באי (ענן אטלס).הסרט שכולו מתרחש ברכבת מתאר עולם של מעמדות: בזנב הרכבת מתגוררים העניים ובראש מתגוררים העשירים השולטים בכוח הזרוע בעניים. לעניים נמאס לחיות בתת תנאים אנושיים והם מחליטים למרוד. כריס אוונס הוא כמובן מנהיג המורדים, לצידו ג'יימי בל כעוזרו, אוקטביה ספנסר כאם שבנה הפעוט נחטף על ידי העשירים וג'ון הארט כקשיש השבט. טילדה סווינטון כהרגלה גונבת את ההצגה כמנהיגה המרושעת המדברת, מתנהגת ומתלבשת כמו מרגרט תאצ'ר, אולי הפוליטיקאית השנואה ביותר בתולדות בריטניה. סווינטון הוירטואוזית גורמת לכולם להחוויר מול הופעתה הגרוטסקית.
הסרט איננו מתבייש לעסוק בבעיות חברתיות ואקולוגיות אקטואליות והן לא משמשות רק כרקע אלא כסיבה לכל המתרחש על גבי המסך. הרכבת הזו הזכירה לי את המדיניות הכלכלית הקפיטלסטית החזירית שיצאה מכלל שליטה שבה עשירי ישראל עושים בנו התושבים ממעמד הביניים והעניים כברצונם בלי שום התנגדות מצידנו.עצוב שהשילוב של מוצר בידורי עם תסריט שיש בו גם תוכן מהותי עם מסר חברתי הוא כל כך נדיר. "רכבת הקרח" הוא אחד מאותם סרטים בודדים שמצליחים לספק לקהל הרחב גם הנאה, גם נשמה, וגם חומר למחשבה.
רכבת הקרח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1631/08/2019 04:10:04
7/10אייקון ציון
סרט עמוק ומקורי. המשחק נהדר, הצילום מעולה, הפס-קול די מוסיף לאווירה, סצנות האקשן סוחפות ואלימות, ההפקה מרשימה במיוחד, העריכה עשויה היטב והדיאלוגים חכמים ומעניינים אך התסריט והעלילה בעלי קצב קצת איטי, מעט נמרחים מידי, לא תמיד ברורים (בעיקר בסוף), לעיתים לא הגיוניים ויכולים להיות יותר ממה שהם. בקיצור, שונה מהסרטים שרואים היום. בהחלט שווה צפייה ואפילו שווה צפייה (מגיע לו אפילו 7.5).
שם: עיגיל: 3010/01/2015 01:40:28
4/10אייקון ציון
במילה אחת מוזר. בשתי מילים מוזר מאד. סרט מד"ב עם דימיון מופרע, עושה קמטים בין הגבות. לא מומלץ לצעירים/מבוגרים מאד.
שם: יאירגיל: 3106/09/2014 01:04:58
6/10אייקון ציון
הרעיון שמאחורי הסרט מעניין והייתי סקרן לראות את התוצאה. לצערי, הסרט עצמו לא מעניין, לא אמין ולא מעורר שום מחשבה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט