התעלות ביקורת סרט

Transcendence Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "התעלות":
"הדבר היחיד שאיתו הקהל לא יוצא מהסרט הזה הוא תחושת התעלות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Transcendence
משחק ג'וני דפ, קייט מארה, רבקה הול, מורגן פרימן במאי/ת וולי פפיסטר  
מדע בדיוני
ביקורת סרט להתעלות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רע ומביך"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
וואלי פיסטר הוא אחד הצלמים המוכשרים ביותר בהוליווד. בין היתר הוא הצלם הקבוע של הבמאי כריסטופר נולאן. הוא צילם עבור נולאן את הסרטים "ממנטו", "אינסומניה", "היוקרה" ו"ההתחלה" וכמובן את הטרילוגיה שוברת הקופות – "באטמן מתחיל", "האביר האפל" ו"עלייתו של האביר האפל". הוא גם צילם סרטים מדוברים נוספים כגון "מאניבול", ו"הג'וב האיטלקי". הוא אפילו היה מועמד שלוש פעמים לפרס האוסקר לצלם הטוב ביותר. "התעלות" הוא סרטו הראשון כבמאי, ואיך נגדיר זאת בעדינות, חווית הצפייה בסרט הזה רחוקה מכל סוג של התעלות."התעלות" הוא לא רק סרט מיושן ששוב פעם עוסק בצורה ילדותית בפחד של האדם המודרני מפני הקידמה הטכנולוגית, אלא הוא גם סרט משעמם ולעיתים אף מגוחך. פיסטר הנחשב לאחד הצלמים המובילים בעולם הצליח לעשות את הלא יאמן: סרטו הראשון כבמאי פשוט לא מעניין מבחינה ויזואלית. העליבות החזותית של הסרט מפתיעה לרעה מאחר ומדובר בצלם מבריק. פיסטר גם מוכיח שאין לו מושג בעבודה עם שחקנים. הוא הצליח לקבץ בסרט אחד אסופה מרשימה של שחקנים איכותיים, ומוציא מכולם משחק שנע על סולם הסתמי, מביך ורע מאוד.
אז בצוות הכוכבים אפשר למצוא את ג'וני דפ שממשיך במסורת התפקידים המגוחכים והרעים. הפעם זה לא באשמתו, הוא באמת משתדל להיות מאופק. רבקה הול נלחמת בטקסט מגוחך במיוחד ובסיטואציות מופרכות. מורגן פרימן מגלם את מורגן פרימן. פול בטאני חמור הסבר – חמור סבר. קיליאן מרפי וקייט מארה אחראים על תפקיד הקישוט. כריסטופר נולאן החתום כמפיק בטח מצטער ששמו צורף לפרויקט. הוא בסך הכל רצה לתמוך בצלם הקבוע שלו. קשה להאמין שהוא דמיין שהתוצאה תהיה מותחן פעולה-מדע בדיוני המשמים של השנה.העלילה עוקבת אחרי מדען מבריק שחבורת רדיקלים המתנגדים לקידמה מתנקשת בו. רעייתו וחברו הקרוב מצליחים לשמר את התודעה שלו בתוך בינה מלאכותית. אבל המחשב במעבדה המאולתרת לא מספיק לתודעה המעוניינת להתרחב ולהתפתח, והדבר מעמיד את עתיד האנושות בסכנה. "התעלות" היה יכול להיות סרט טוב אם הוא לא היה מנסה להיות כל כך מדעי, כי הדברים "החכמים" שנאמרים בו נטולי כל הגיון בסיסי. אם הסרט היה מתמקד בסצנות פעולה והיוצרים היו מודעים לכך שהם מביימים שטות מוחלטת התוצאה לפחות היתה מבדרת מסוגה.
הבעיה היא שהסרט מנסה בשיא הכוח להיות הרבה יותר ממה שהוא באמת, אבל כאשר נתון הפתיחה הוא תסריט איום, ובמאי שאולי יש לו כוונות טובות אבל לא ממש יודע מה הוא עושה, שלא נדבר על השחקנים שנראים חסרי אונים, התוצאה במקרה הטוב טלוויזיונית ובמקרה הרע מאוד מביכה. "התעלות" היה יכול להיות מוצר הוליוודי בידורי סביר, סוג של יומית מבדרת לאנשים שלא רוצים לחשוב. אפילו בזה הוא נכשל.
התעלות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: nofiגיל: 2217/02/2015 17:03:27
8/10אייקון ציון
בהתחלה באמת יש קטעים קצת משעממים... אבל מהקטע שהוא נכנס לאינטרנט אין שנייה לא מעניינת... סרט טוב רעיון מעולה! ג''וני מדהים כמו תמיד צווה לראות
שם: Eldadגיל: 3502/10/2014 23:39:11
6/10אייקון ציון
הרעיון מדהים, הביצוע קצת פחות. שחקנים מצוינים. יש לא מעט רגעים משעממים בסרט וקצת נמרחים. הוא נראה מסקרן ועם פוטנציאל להתפתחות טובה, אך לא קורה הרבה מעבר לרעיון וקצת אפקטים שכבר ראינו טובים מאלה. אפשר לחכות לטלוויזיה בבית.
שם: Maorגיל: 3114/08/2014 11:46:14
6/10אייקון ציון
סרט קצת הזוי מתאים יותר לאוהבי הסרטים בדיוניים.. לא הגיוני התרחיש של הסרט. בכללי אתה יושב מול המסך ומחכה להתפתחויות אז ראיתי עד הסוף.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט