פריז פינת ניו יורק ביקורת סרט

Chinese Puzzle Movie Review

תמונת כתביאיר פרי על "פריז פינת ניו יורק":
"גם מי שלא ראה את שני הסרטים הראשונים יהנה מסרט מצחיק, מרגש ובוגר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Chinese Puzzle
משחק אואודרי טוטו, רומן דוריס במאי/ת סדריק קלאפיש  
קומדיה
ביקורת סרט לפריז פינת ניו יורק מאת יאיר פרי | מבקר קולנוע וטלויזיה
ציון המבקר
"פשוט כיף"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
יש שתי דרכים ליהנות מ"פריז פינת ניו יורק". הראשונה היא להכנס לאולם הקולנוע פשוט כי קומדיה צרפתית קלילה וכיפית היא בדיוק מה שבא לכם הערב. השנייה היא, כמובן, לצפות בסיום (הזמני) של הטרילוגיה של סדריק קלאפיש העוקבת אחר קסוואיה, הפריזאי החמוד והמבולבל שהחל את מסעו בחילופי סטודנטים בברצלונה ב 2002 בלהיט הבינלאומי "פודינג אירופאי". מה שנחמד ב"פריז פינת ניו-יורק" (או "חידה סינית" בתרגום מדויק) הוא ששתי הדרכים הללו מהנות במידה כמעט שווה.אז נתחיל מעכשיו: קסוואיה, סופר מצליח ומגומגם כבן 40, נפרד מוונדי, אשתו זה עשר שנים וזאת לוקחת איתה את הילדים אל הגבר החדש שפגשה באמריקה. במקביל, חברתו הטובה ביותר, איזבל, מבקשת ממנו תרומת זרע בכדי שהיא ובת זוגתה, אסייאתית-אמריקאית, יוכלו להביא ילד לעולם. כשכל הדמויות המרכזיות בחייו נמצאות בעולם החדש, קסוואיה מחליט לעזוב את פריז ולמצוא את דרכו בתפוח הגדול, מה שמתחיל שרשרת אירועים פרועים, מצחיקים, מרגשים, ונוסטלגיים. בין השאר, מופיעה בניו יורק מרטין, האקסית המיתולוגית, ומסבכת את הדברים עוד יותר.
ועכשיו, צעד אחורה, למי שראה את הסרטים הקודמים ורוצה להיזכר ולמי שרוצה לראות את הנוכחי מבלי לעשות שיעורי בית. אנחנו פוגשים את קסוואיה לראשונה כשהוא באמצע שנות העשרים לחייו, סטודנט לכלכלה העוזב את חברתו מרטין בכדי ללמוד בברצלונה, שם הוא מתגורר בדירת שותפים עם עוד שבעה סטודנטים מרחבי העולם, ביניהם וונדי הבריטית הלחוצה ואיזבל, הבלגית הלסבית הפתיינית. בילויים, סקס, ברצלונה, קומדיות של טעויות, אלכוהול, פרידות מרגשות וחברויות אמת. כיף גדול. חמש שנים אחר כך, ב"בובות רוסיות", קסוואיה, שכבר התאפס על קריירת החלומות שלו: להיות סופר, מתאחד עם כמה מחבריו מברצלונה על הקו בין פריז, לונדון וסנט פטרבורג. קסוואיה בן השלושים מוטרד מחיפושיו אחר "האחת" ולאחר הרבה בילויים, נסיעות, סקס, אלכוהול, קומדיה של טעויות, פרידות מרגשות וחברויות אמת, מגלה שמדובר בוונדי. כיף גדול, טיפה יותר בוגר.והנה אנחנו, עשר שנים לאחר מכן. לקסוואיה שני ילדים וזוגיות שהייתה מושלמת ועכשיו כבר לא. מבין הקאסט המקורי נותרו רומאין דורי בתפקיד קסוואיה (כוכב צרפתי גדול וחתיך בינלאומי), אודרי טוטו כמרטין (שתזכר לנצח כ"אמלי"), קלי ריילי כוונדי (הבריטית שכעת מככבת במותחן הטלוויזיוני "קופסא שחורה") וססיל דה-פרנס כאיזבל (הבלגית מסרטם של האחרים דארדן "הילד עם האופניים"). גם כאן תמצאו בילויים, ניו-יורק, סקס, אלכוהול, קומדיה של טעויות, פרידות מרגשות וחברויות אמת. "פריז ניו יורק" מתעלה על קודמו בהיותו בוגר, מדויק, מרגש ומציאותי הרבה יותר. לקהל בינלאומי, "פריז פינת ניו יורק", שחלק מרכזי בו הוא באנגלית, גם נגיש הרבה יותר.
מה שנשאר קבוע הוא הקו הסגנוני של קלאפיש. "פריז פינת ניו יורק", כמו קודמיו, מאופיין במשחקונים בימויים והתנסויות קולנועיות המייצרות פסיפס כיפי, מסקרן ומקסים. "פריז ניו יורק" מתאים לתקופתו ומשתמש בכלים ויזואליים רלוונטיים כדי להעביר את חווית ניו יורק כמטרופולין מלא "זרים" בו כולם יכולים להרגיש בבית. בכך נחשפת לפנינו זווית אחרת ל"עיר הכל-אמריקאית" שאנחנו כל כך רגילים לראות בקולנוע. בכדי להפוך אותה ל"שלו", קסוואיה נכנס לניו יורק לא "מלמעלה", דרך פנטהאוז יוקרתי, כפי שעושה וונדי, אלא "מלמטה", דרך קהילות מיעוטים שונות, ובעיקר האסיאתית בצ'יינה-טאון. כך, למרות שהוא מרוכז בעיר אחת, "פריז ניו יורק" (כמו "פודינג אירופאי") מצליח להיות יותר חוויה בינלאומית מרתקת.הבעיה המרכזית, אם נבחר להסתכל עליה כבעיה, היא שהחוויה המגניבה והמפוזרת הזאת, לא מעוגנת על ידי תסריט ברור. כמו הסרטים הקודמים, גם כאן מדובר באסופת אפיזודות שמרכיבות "שנה בחייו" ונראה שקסוואיה מודע לכך, ואף פותח את הסרט בהצהרה "החיים שלי אף פעם לא הולכים מנקודה א' לנקודה ב'". עם זאת, יחסית לקודמים, הסרט הנוכחי קוהרנטי הרבה יותר משום שלקסוואיה יש קונפליקט ברור: הוא חייב למצוא את דרכו בעיר בכדי לזכות בקרבת ילדיו. בכך, "פריז פינת ניו יורק" מזכיר לא מעט את "לפני חצות", השלישי בטרילוגייה הבינלאומית והמרגשת של ריצ'רד לינקלייטר, המציג את הזוג הרומנטי האולטימטיבי בקונפליקטים מורכבים ומציאותיים בהתאם לגילם הנוכחי ודרכם מנסה להגדיר מחדש מושגים כמו הורות, חברות, זהות וכמובן- אהבה.עם זאת, גם להכנס לאולם בלי שום ידיעה מוקדמת על היחסים המורכבים של קסוואיה עם וונדי, איזבל ומרטין תהיה חוויה מהנה ונגישה מאוד. נכון שיש לסרט חורים עלילתיים ורגשיים בפעולות של הדמויות, ואולי חלק מהמסרים שנויים במחלוקת (בעיקר הדרך בה הוא רואה מונוגמיה) אבל החוויה הכללית כיפית, מרגשת ומקסימה כל כך שחבל לפרק אותה למרכיביה. אך אוסיף: אם יש לכם שני ערבים פנויים לפני שאתם מתכננים לקפוץ לסרט הזה, כדאי לצפות גם ב"פודניג צרפתי" ו"בובות רוסיות". אבל בכל מקרה: אל תפספסו.
פריז פינת ניו יורק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ניצה רטרגיל: 6917/07/2014 12:57:50
8/10אייקון ציון
בבלגן של חיים מוצאים גם סדר ורגישות . אהבתי את הטיפול בנושא ואת ההגשה מומלץ
שם: רחליגיל: 6206/06/2014 16:06:47
8/10אייקון ציון
סרט מקורי ומשעשע המטפל בצורה לא שיגרתית ביומיום שלנו הכולל: נישואין שמתפרקים, אהבות חדשות, יחסים חד-מיניים והכי חשוב- איפה הילדים בכל זה. היות והסרט דובר צרפתית (ברובו) ואנגלית, ניתנת האפשרות לחוות את החיים והאילוצים של תרבויות שונות על רקע ניו יורק שאינה משעממת לעולם. גם הסוף הוא טוב ומספק לגיבור הסרט ושלל נשותיו. כדאי לראות
שם: גיל: 5006/06/2014 01:28:07
8/10אייקון ציון
סרט שמסכם את החיים המסובכים של רובנו. העלילה מוצגת בצורה מאוד מיחדת ושונה ,
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט