גודזילה ביקורת סרט

Godzilla Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גודזילה":
"הפקה מושקעת עם סיפור אינפנטילי שמבויים ברצינות תהומית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Godzilla
משחק אהרון טיילור ג'ונסון, קן וואטאנאבי, אליזבת' אולסן, בריאן קרנסטון במאי/ת גארת' אדוארדס  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לגודזילה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"רציני מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע68.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2010 סרט בשם "Monsters" עורר עניין רב בעולם פסטיבלי הקולנוע. זה היה סרט אפוקליפטי על מפלצות המאיימות על גבול ארה"ב מכיוון מקסיקו. העלילה שהכילה רעיון עם אמירה חברתית ופוליטית עוררה עניין רב וזכתה לתגובות אוהדות. כך נבחר גארת' אדוארדס, איש הפעלולים הממוחשבים והבמאי הבריטי חסר הניסיון, לביים את אחד הסרטים המדוברים של השנה -החידוש לסרט המפלצות הקלאסי - "גודזילה".החבירה של אדוארדס אל אולפני האחים וורנר ו Legendary Pictures יצרה סרט המשמר את סגנונו הריאליסטי, האפרורי והרציני להחריד של אדוארדס מאותו סרט ראשון. נראה שאולפני וורנר שזכו להצלחה ביקורתית וכלכלית עם סרטי בטמן של כריסטופר נולן, מצאו את השותף המושלם שיהיה הרבה יותר זול מהמון במאים ותיקים שגודזילה לא בדיוק עומד בסדר העדיפות הקולנועי שלהם.
גודג'ירה בשמה היפני, היא מפלצת שהחלה להופיע בסרטים יפנים בשנת 1954. דמות המפלצת המסתורית שעולה מהים, נלחמת בדרקונים ושלל מפלצות אימתניות, מחריבה עיר יפנית כלשהי תוך כדי וחוזרת אל הים כפי שבאה, הגיעה לאוויר העולם בעקבות טראומת הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי. מאז דמותה הופיעה על המסך הגדול והקטן קרוב למאתיים פעמים. אבל מה שייחד את הסרטים היפנים והפכו אותם לאירוע פולחני הוא דווקא דלות ההפקה של הסרטים ועצם העובדה ששחקן לבש את בגדי המפלצת והעיר המוחרבת היתה תפאורה דלת תקציב.אין בסרט החדש את הקסם הראשוני של סרטי גודזילה לדורותיהם. מדובר בהפקה גדולה ויקרה שלוקחת את עצמה ברצינות תהומית ועם כל הכבוד לאדוארדס קצת הומור ומודעות עצמית לא היו מזיקים כאן. אחרי פתיחה מרשימה וטראומטית במיוחד אנחנו מזנקים 15 שנים קדימה וארון טיילור-ג'ונסון הבריטי הנאה שעשה חיל בסרטי "קיק אס" מנסה להחזיק את כל הסרט על כתפיו. למרבה הצער, בלי המסכה הירוקה שתסתיר את פניו החיוורות והיט-גירל לצידו השחקן האנמי בקושי מצליח לעורר בדמותו החדגונית עניין. היינו מצפים קצת יותר מהבן של בריאן קרנסטון וז'ולייט בינוש.
עוד שחקנים איכותיים שהולכים לאיבוד בבלגן עם פנים מופתעות או מבוהלות, הם קן וואטנבי הזכור לטובה מהסרט "מכתבים מאיוו ג'ימה"; בריטית נוספת היא סאלי הוקינס שנראתה לפני שנה ב"יסמין הכחולה" כאחותה של קיית בלאנשט ואילו אליזבת אולסן - כוכבת האינדי האמריקאית שהופכת לאט לאט לחביבת האולפנים בתפקיד המבזה של האישה המחכה לאהובה הגיבור בבית. דיוויד סטראטהיירן הותיק שוב פעם מגלם בפעם המיליון וחצי מפקד בצבא ארה"ב בסיטואציה גורלית שחושב שאטום הוא הפתרון. הגנרלים צריכים לשבת פעם אחת ולראות סרט הוליוודי כדי ללמוד שלא.בתפקיד הרעים ישנו צמד יצורים ענקיים והרסניים במיוחד הניזונים מחשמל ואנרגיה אטומית. יש גם מפלצת אחת מאוד גדולה בשם גודזילה, שמגיחה מהים כדי להילחם בהן וכמובן אותו מאבק עלול להפוך כמה ערים על פני כדור הארץ לאזורים מוכי אסון. בהתאם לגודלן האימתני של המפלצות המגיחות מבטן כדור הארץ כדי לספק לנו בידור ראוי לקיץ 2014 גם הסרט הזה הוא גדול ממדים. התוצאה לעיתים מרשימה ויש בה שפע סצנות הרס וחורבן המספקות את הסחורה אבל בסופו של דבר מדובר בסרט אפרורי מדי כמו השחקן הראשי שבו.
גודזילה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1626/05/2019 01:50:40
5/10אייקון ציון
סרט בינוני ומאכזב. המשחק לא רע בכלל, הצילום מעולה (למרות שלעיתים הוא מעט חשוך מידי), הפס-קול מוסיף הרבה לאווירה, האפקטים טובים ונחמדים והעריכה נהדרת אבל רוב הדיאלוגים לא מעניינים ומלאי בזיבולי שכל והתסריט והעלילה נמרחים מידי (היה אפשר לקצר לפחות 15 דקות), בעלי קצב איטי מאוד, חסרי אחידות לחלוטין, לא מחדשים שום דבר, מייגעים, משעממים, חסרי פואנטה ופשוט בינוניים מינוס. בקיצור, עדיף לוותר.
שם: Teddy Pickerגיל: 1817/06/2015 15:30:18
5/10אייקון ציון
לא חסיד של סגנון הסרטים הזה, לכן גם לא באתי עם ציפיות גדולות מידיי, והפעם - צדקתי בהרגשתי. סרט ממוצע, ארוך מדיי, קיצורו בכחצי שעה היה עושה עמו חסד. כמה אפקטים טובים, מספר סצנות נחמדות, התחלה מעניינת, אבל מאבד עניין בשלב מסוים. אפשר לוותר.
שם: אוהד אגיל: 1514/04/2015 15:25:43
9/10אייקון ציון
סרט מעולה, עם הרבה פעולה ומתח, אהבתי מאוד. הבעיה היחידה בסרט שיש בו הרבה דקות שיש שם חושך אבל עדיין, שווה לצפות, הרבה מתח ופעולה ואפקטים יפים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט