קשרי דם ביקורת סרט

Blood Ties Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קשרי דם":
"הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Blood Ties
משחק מילה קוניס, זואי סלדנה, מריון קוטיאר, לילי טיילור, קלייב אוון, בילי קרדאפ במאי/ת גיום קנה  
דרמה
ביקורת סרט לקשרי דם מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"משעמם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גיום קנה הוא אחד מכוכבי הקולנוע המצליחים בצרפת. אולם נדמה שהוא נאבק בדימוי הבחור החתיך אך החלול ומנסה לשוות מידה של רצינות לעבודתו וזאת גם דרך בימוי סרטים. סרטיו "שקרים לבנים קטנים", "אל תגלה" אכן משדרים איכות ורצינות אך בסופו של דבר מדובר ביצירות שלא מצליחות לנפק אמירה משמעותית ויוצאת דופן. בסרטו האחרון כבימאי "קשרי דם" אותו צילם קנה בארה"ב מנסה השחקן/בימאי ליצור אפוס פשיעה עם ניחוחות של קולנוע עצמאי ופילוסופי אך התוצאה כמו בשני סרטיו הקודמים לוקה בחסר. חמור מכך סרטו האחרון הוא ככל הנראה היצירה הפחות טובה שיצאה תחת ידיוו של קנה."קשרי דם" עוסק בשני אחים משני צידי החוק-האחד הוא פושע מלידה והשני הוא שוטר. בפתיחת הסרט משתחרר האח הגדול כריס שהיה בפעם המי יודע כמה שלו בכלא ואחיו פרנק מחכה לו ביציאה ומנסה לסדר לו עבודה מהוגנת שתוציא אותו ממסלול חיו המוכר. בהמשך יסתבך כמובן כריס ואחיו ינסה לעזור לו.
סרטים העוסקים באחים משני צידי המתרס שכיחים ביותר בקולנוע כשברור לצופה כי העימות ביניהם יהיה בלתי נמנע אולם כמו כל הסרט גם עימות זה בין האחים לא מצליח לייצר עניין והזדהות אצל הצופה. קנה כתב את התסריט ביחד עם ג'יימס גריי שמבין משהו בדרמות פשע (ביים בין היתר את "הלילה הוא שלנו" הלא רע) ונדמה שמרוב רצון לייצר דרמת פשע סופר מתוחכמת ואולי אפילו לאניני טעם הסרט איבד לחלוטין את עצמו לדעת ועד לחציו השני שנראה כאילו העלילה הועתקה מסדרת הסופרנוס וגם זה נעשה רע, הצופה בסופו של דבר לא יודע נפשו מרוב שעמום.צוות השחקנים המצוין מבוזבז בצורה יוצאת דופן, למעט קלייב אואן שמצליח לצאת מצוין. בילי קרודופ המעולה בדרך כלל פתטי בתור האח השוטר המתייסר למראית אחיו הפושע. מריון קוטייר הבלתי נסבלת הופכת כאן לבלתי נסבלת עוד יותר כשהיא מדברת במבטא כביכול איטלקי מזעזע ואמינותה כשהיא מגלמת זונה מוטלת מאד בספק. גם ג'יימס קאן הוותיק כאביהם של האחים נדמה כמבצע חלטורה חפוזה.
חלקו הראשון של הסרט נדמה לעיתים כחיקוי חיוור לסרטי כיור המטבח הבריטיים של שנות השישים ששידרו את עליבותו של המעמד הנמוך ואת עולמו חסר הרחמים. אולם לקראת מחציתו הופך הסרט סוף סוף לדרמת פשע קופצנית משהו שמצליחה לעורר עניין אך זה קורה מעט מדי ומאוחר מדי.כמו סרטו הקודם של קנה "שקרים לבנים קטנים" גם "קשרי דם " חוטא בנושא רוחב היריעה וכך הסרט אורך למעלה משעתיים ומלא בסיפורי משנה מפותלים ובדמויות הזויות כמו אהובתו לשעבר של האח השוטר(זואי סלדנה בהופעה מבישה). מי שמעוניין לראות סרט עם ביצים ועוצמת רגשות על אח פושע ואח שוטר מוטב ויצפה בסרטו המופתי של ג'ון וו "מחר טוב יותר 2" על "קשרי דם " אפשר לוותר.
קשרי דם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4327/06/2015 21:20:51
9/10אייקון ציון
כולל את כל המרכיבים שעושים סרט למצוין. עלילה מעניינת, קצב טוב,פיקים אחד אחרי השני ודינמיות נון סטופ, משחק מעולה. לזה צריך להוסיף את הדילמות המוסריות שהדמויות מתחבטות בהן ובמרכזה האם נאמנות משפחתית גוברת על יושרה מקצועית ותועלת אישית. בסוף הסרט אנו מקבלים את נקודת המבט של שני גיבורי הסרט. דבר נוסף שהוסיף לסקסיות של הסרט זו העובדה שהוא משוחק על רקע שנות ה-70 עם התלבושות והמכוניות של אז.
שם: דב ישראליגיל: 3808/07/2014 18:39:49
7/10אייקון ציון
Blood Ties הסרט עוסק בשני אחים משני צידי החוק, האחד הוא פושע מלידה והשני הוא שוטר...סרט סביר ומהנה אבל רחוק מלהיות סרט גדול. סה"כ מעביר את הזמן בנעימים, משחק טוב של קלייב אואן ותמיד כיף לראות את מילה קוניס ואת זואי סלדנה במסך.
שם: טליגיל: 3620/06/2014 14:06:17
2/10אייקון ציון
סרט גרוע ביותר. אפשר להגיד שמבחינתי הייתה רבע שעה מעניינת בכל הסרט הזה. חוזר על עצמו, לא מתקדם ובקיצור משעמם
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט