סידהארטה ביקורת סרט

Siddharth Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "סידהארטה":
"סרט מסע קורע לב שלא ישאיר את הצופה אדיש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Siddharth
משחק ראג'ש טאילנג במאי/ת ריצ'י מהטה  
דרמה
ביקורת סרט לסידהארטה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"הודו האחרת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
למרות שתעשיית הסרטים ההודית היא הגדולה בעולם. הקהל הישראלי זוכה לעיתים נדירות להצצה קולנועית לאחת המדינות המרתקות בעולם. גם כשכבר מגיע לארץ סרט דובר הודית הוא נעשה בדרך כלל על ידי בימאי הפועל במערב כמו מירה נאיר וזהו גם המקרה בסרט "סידהארטה " שבוים על ידי ריצ'י מהטה, בימאי קנדי ממוצא הודי.יש רק להצר על העובדה שלמרות שלפני חמישים שנה פוצצו האחים קאפור קופות בבתי הקולנוע בארץ, המפיצים בארץ לא מוכנים לקחת סיכון ולהביא יותר סרטים מתת היבשת ההודית. אולם עדיף טפטוף קל מלא כלום.הסרט עוסק במהנדרה, מתקן רוכסנים החי בעוני נורא עם משפחתו. מהנדרה שולח את בנו בן ה12- סידהארטא לעבוד במפעל מרוחק כדי להקל במקצת על מלחמת ההישרדות של המשפחה החיה בתוך פחון רעוע דל ומדכא. כשהבן לא שב לאחר חודש יוצא אביו לחפשו ברחבי הודו והצופה נחשף להודו האחרת, זו שהתיירים כמעט ולא זוכים לראות.
סידהארטה הוא שמו המקורי של בודהה שלאחר שנחשף לעוני מחוץ לארמונו החליט לשנות את דרכיו ולנסות להגיע להארה ולהבנה עם העולם שמסביבו. וגם למצוא פיתרון לסל האנושי. גיבור הסרט מהנדרה הוא בסך הכול אדם המנסה לשרוד ולכן הוא אף שולח את בנו לעבודת פרך (שמזכירה לצופה כי ילדים רבים ברחבי העולם עדיין חיים בתנאי עבדות מזעזעים). אולם כמו בודהה וכמו סידהארטא ברומן של הרמן הסה , בעקבות המסע לחיפוש בנו יגיע מתקן הרוכסנים לתובנות לגבי יחסיו עם אשתו וביתו ואף בסצנה מרגשת עד דמעות יסגור מעגל עם אביו שאיתו לא דיבר שנים.הבימאי ריצ'י מהטה ביסס את סרטו על סיפורו של אדם שפגש ברחובות דלהי ושאל את הבימאי לאזור מסוים, שם הוא האמין בנו הנעדר נמצא. מהטה האזין לסיפורו הטראגי והמזעזע של אותו אדם והחליט להנציח את סיפורו בסרטו החדש.
בצורה לאקונית וסמי תיעודית מעביר לנו הבימאי את תחושת החוסר אונים והחידלון שחש היחיד בחברה ההודית האדירה. במיוחד אם הוא שייך לאותם מיליונים רבים החיים מתחת לקו העוני. המשטרה אינה יכולה לעזור לאב המוטרד. גם ארגוני זכויות האדם כמעט ומרימים ידיים ובמקום שבו נסיעה באוטובוס היא מותרות ,חיפוש אדם ברחבי התת יבשת הוא כמעט בלתי אפשרי (סצנה אחת העוסקת בטלפון סלולרי תגרום לצופה להרגיש לפתע כסולטן בורונדי בהשוואה למה שנגלה לפניו בסרט).שני השחקנים הראשיים רגיש טיילינג כאב הדואב וטנישטה צ'טרי כאם המשפחה מציגים משחק אותנטי עד כאב. טיילינג ,שחקן מוכר בהודו, אינו מהיפיופים של התעשייה הבוליוודית והוא מצליח להעביר לצופה את תחושת האדם קשה היום הנלחם את מלחמת ההישרדות שלו ושל הודו האחרת ,יום יום ודקה דקה.הסרט "סידהארטה " למרות הנושאים הטעונים בו הוא דן הינו סרט שבסופו יחוש הצופה תקווה כלשהי לעתיד טוב יותר לגיבור ולמשפחתו בפרט ולהודו בכלל.ומה נעשה ללא שביב של תקווה? הסרט גם לא נשכח ברגע שבו עוזבים את הקולנוע וזוהי רק אחת ממעלותיו - מומלץ בחום.
סידהארטה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ניצה רטרגיל: 6917/07/2014 12:38:42
9/10אייקון ציון
להיות בהודו בלי לטוס לשם ולקבל את החיים , הסבל וההשלמה של חיים אחרים . סרט מטלטל וקשה אבל מומלץ. מכל הלב . עצוב ומרגש
שם: טליגיל: 3602/07/2014 10:18:07
7/10אייקון ציון
סרט שמעניין בעיקר למי שאוהב לראות ולדעת על חיים של אחרים במקומות שונים בעולם. זה מדהים איך שהם חיים שם.. העלילה פשוט חוזרת על עצמה, וזה מה שמוריד מערכו, אבל סה"כ סרט נחמד. הציון שלי: 7.5
שם: מוטי רוגיל: 4215/06/2014 08:51:19
7/10אייקון ציון
הסרט מעניין לצפייה כי הנושא מעורר אמפתיה והודו מענינת. אבל בסיכומו של דבר , הסרט לא מספיק טוב , לא מספיק מורכב , ולא מספיק מעניין. הזכיר לי תשדיר שירות. מי שמתעניין בנושא ישנם סרטי תעודה , כמו על הילדות שנמכרות לזנות ... הרבה יותר חזקים. ציון 7.5
קישורים
חץ סידהארטה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט