הזמיר ביקורת סרט

Le Promeneur D'oiseau Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הזמיר":
"עוד סרט העוסק במסורת מול הקדמה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Le Promeneur D'oiseau
משחק לו באוטיאן, יאנד שין לי, לי שיאו רו, קין האו במאי/ת פיליפ מוייל  
זר
ביקורת סרט להזמיר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש וצפוי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סין הארץ הגדולה בעולם תהפוך בקרוב לשוק הקולנוע בעל ההכנסות הגדולות בעולם. מדובר בתעשייה אדירה ובעלת פוטנציאל שאולפנים אמריקאים ואירופאים רבים כבר פתחו בה סניפים ובשנים האחרונות אף מצולמות בסין קופרודוקציות רבות.הבימאי פיליפ מויאל ביים בשנת 2002 סרט שנקרא הפרפר ובו ילדה קטנה המצטרפת למסע של שכנה באזור כפרי בצרפת כדי למצוא זן נדיר של פרפר. הסרט היה להצלחה אדירה בסין. ובשנת 2009 בעת שהבימאי ביקר בסין עלה הרעיון לעשות רימייק ל"פרפר" בסינית. עם שינויים קלים בתסריט המקורי.
הבימאי בילה בסין תקופה ארוכה של למעלה משנה ולמד את השפה הוא גם היה בקשר עם קולנועים סינים בני מה שמכונה "הדור השישי". אלו החלו לביים סרטים בשנות התשעים ודנים רבות בסין המודרנית עם הצמיחה האורבאנית המואצת וחידושי הטכנולוגיה. התוצאה היא הסרט "הזמיר" שעוסק בפערי דורות בחברה הסינית של ימינו ובכמיהה על גבול הקיטש עורג לימים שבהם הכול היה פשוט יותר ואיטי יותר.הסרט מספר על ילדה קטנה שהוריה העשירים והמצליחנים נאלצים להשאירה בידי סבה. ההורים הם מייצגי הקפיטליזם הסיני, הם גרים בדירה מפוארת, נוהגים במרצדס ובעיקר אטומים רגשית לצרכי ילדתם - ממש כמו כל הורה מערבי שרודף אחרי זנבו. הסב לעומתם הוא נציג סין הישנה (והטובה?) שהולך ברגל וכל כולו טוב לב ורצון טוב. האם המסע שיעשו הסב ונכדתו בליבה של סין יגשר על פערי הדורות?
מדובר באגדה מודרנית משמחת לב שהתמה הראשית בה היא "בחזרה לתמימות ולפשטות" כמו סרטים רבים הגיבור העירוני במקרה זה הנכדה מגלה את עצמה בחיק הטבע בקרב תושבי הכפר החביבים השמחים להושיט יד בעת צרה וכולם מחייכים ועליזים - תמה שכזו נמצא למשל בסרטיו של גאון האנימציה היפני מיאזקי בסרטו "השכן הקסום שלי טוטורו" בו מגיעה ילדה קטנה לכפר עם הוריה ומגלה עולם טוב לב ופשוט שבו היא פורחת - או כמו שתאמר הילדה בסרט - אני סופר שמחה. מעבר לילדה החוט המקשר בין הדורות ובין הכפר לעיר הוא אותו זמיר שהסב נושא בכלוב ואיתו הוא סוגר מעגל. בשל אהבת הזמיר הסב רב עם בנו ובכלי הקשור לזמיר הבן גם נושא את אביו תמיד עימו והנכדה אף היא תידבק בחיידק ציפור השיר...הסרט אינו חדשני ואף די שבלוני וצפוי, אך כדרכם של סרטים הנעשים במזרח אסיה הוא טעון בעוצמה רבה ואף מרגש לעיתים. תצוין לטוב הופעתו של השחקן הסיני הותיק לי בואטיאן בתפקיד הסב."הזמיר" אינו "קיקוז'ירו" סרט המסע הנפלא של טקאשי קיטאנו אולם נדמה שלרגע הוא לא מתיימר להיות כזה.בטריטוריה של סרטים שעושים נעים בגב לצופה הוא בהחלט מספק את הסחורה.
הזמיר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יהודהגיל: 6412/11/2015 10:25:43
9/10אייקון ציון
במילה אחת - ניפלא . סרט מרגש שמצולם בצורה נפלאה . סיפור חכם מעולם אחר שמראה לנו אנשי המערב מה חשוב ומה חשוב יותר . שווה צפיה לאוהב הג''אנר
שם: ערןגיל: 4728/08/2015 15:51:24
9/10אייקון ציון
דרמה סינית מרגשת על סב הלוקח את בתו למסע למחוזות ילדותו באזור גוילין המדהים. בין הסלעים הנישאים , הנחלים והירוק האים סופי לומדת הנכדה על החיים ומביאה לפיוס בין הסב לאב המסוכסכים . משחק מרגש ואוטנטי , מפתיע
שם: יהודית לרמןגיל: 6522/11/2014 18:58:31
8/10אייקון ציון
הזמיר נכון ראינן כבר סרטים כאלה בזאנר-אולם הזמיר-נוגע בנימים קטנים מרגש החיבור המנצח בין הסב לנכדתו,נופים עוצרי נשימה הקידמה הרצה מהר מדי קדימה מחד לעומת העולם הישן ששום דבר בעצם לא השתנה בו. מערכת היחסים הנרקמת בין הסב לנכדתו -נכון צפוי-אבל עם זאת מרגש נוגע ללב. נהניתי מאד.
קישורים
חץ הזמיר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט