פרז הצעיר ביקורת סרט

Victor Young Perez Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "פרז הצעיר":
"סיפור מזעזע מתקומה לשואה שכדאי שכל אחד יכיר."
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Victor Young Perez
משחק בראהים אסלום , סטיב סוויסה במאי/ת ז'אק אואניש  
דרמה
ביקורת סרט לפרז הצעיר מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"אותנטי ועדין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע61.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסיפור של ויקטור- "הצעיר"- פרז הוא אחד מאותם המקרים הנדירים שלא מגיעים לתודעה הקולקטיבית. פרז היה מתאגרף תוניסאי שהיגר לצרפת ובגיל 20, בין השנים 1931-1932, הפך לאלוף העולם הצעיר ביותר בקטגורית משקל זבוב. למרות ההצלחה המהירה, הקריירה שלו התרסקה שנה לאחר הזכייה בתואר. הוא איבד את כל מה שהיה לו, נעצר ע"י הנאצים והובא למחנה הריכוז אושוויץ כדי להילחם ב 140 קרבות על מנת לשעשע את הקצינים. בסופו של דבר הוא נורה ונהרג באחת מצעדות המוות.בהוליווד, הפיקו בשנות ה 80 סרט שגם הוא בוסס על סיפור אמיתי דומה, "ניצחון הרוח", עם ויליאם דפו בתפקיד שלמה ארוך. אבל ארוך, בניגוד לפרז, לא היה אלוף עולם והוא הצליח לשרוד את השואה. אולי מכיוון שכבר הופק סרט שעסק במתאגרף בשואה, סיפורו של פרז לא עובד לקולנוע עד שהבמאי הצרפתי ז'אק אואניש החליט להרים את הכפפה. בכל מקרה, נראה שסרטים כמו "ניצחון הרוח" והעלילה הטראגית של "מיליון דולר בייבי" הכינו בסופו של דבר את הקרקע ל"פרז הצעיר". טוב שהסיפור הזה מגיע מהקולנוע הצרפתי ולא ההוליוודי, מכיוון שכך הסיפור מוצג בצורה הרבה יותר אמינה.
ברור שלא קל לעבד סיפור טראגי לסרט מכיוון שהוא אינו עוסק בשואה ובתקומה אישית אלא במסלול ההפוך - מתקומה לשואה. ביחד עם יוני דרמון, אואניש יוצר תסריט המבוסס על סיפור אמתי עם עדינות ואיזון הנדרשים בשילוב שבין סרט אגרוף לסרט שואה. אומנם הסרט מתחיל מהסוף, ממחנה הריכוז, אבל דרמון ואואניש לא בוחרים להתרכז במאה וארבעים הקרבות שלו באושוויץ אלא רק בקרב הראשון ובעיקר בדרך שהביאה אותו לשם: פרז מתגלה ע"י אמרגן צרפתי בתוניס לאחר שנאלץ להחליף את אחיו באחד הקרבות. הוא מהגר לצרפת, וכאמור, הופך למתאגרף הצעיר ביותר שזוכה בתואר אלוף עולם במשקל זבוב. הוא הופך לגיבור של צרפת ולבן זוגה של שחקנית עולה. שנה לאחר מכן, הוא מאבד את התואר כל שבסופו של דבר הוא לא רק הופך להיות קורבן של הנאצים אלא גם ובעיקר קורבן של עצמו.אחד היתרונות הבולטים של הסרט הוא ליהוקו של ברהים אסלום שאינו שחקן אלא מתאגרף מקצועי. חוסר הניסיון שלו במשחק לא מורגש כלל ולמעשה הוא מזכיר בצורה שאי אפשר להתעלם ממנה את ג'יימס פרנקו. ליהוק אנשים שאינם שחקנים עבד מצוין ב"עג'מי", "קפטן פיליפס" ו"12 שנים של עבדות" וזהו גם אחד היתרונות הגדולים של סרט זה.
"פרז הצעיר" הוא אינו סרט מותח בגלל הסוף הידוע מראש ובגלל כמה סצנות די טיפוסיות לז'אנר סרטי האגרוף, אבל המשחק והבימוי שלו מעולים. כמו כן נדיר לראות דמויות כמו בת זוגו של פרז (איזבלה אורסיני) ואמרגנו (פטריס בושיטי) הופכות לעגולות למרות שהן מקבלות זמן מסך קצר יחסית."בפרז הצעיר" ישנן כמה סצנות בולטות ומזעזעות, כמו למשל הסצנה בתחילת הסרט בה פרז נאלץ להילחם לראשונה מול מתאגרף נאצי בקטגורית משקל גדולה ממנו כשמבטו נלכד בעשן העולה מהמשרפה. סצנה מזעזעת נוספת מגיעה בשלב מאוחר יותר, בה הוא מגיע לקרב ראשון בגרמניה, וכל הנוכחים מצדיעים במועל יד למשמע ההמנון. כדאי ללכת לראות את "פרז הצעיר" לא רק בגלל הסצנות הללו אלא בעיקר כדי להכיר את הסיפור שלו שעד היום נעדר מהתודעה הקולקטיבית.
פרז הצעיר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציקגיל: 5026/07/2014 10:08:44
10/10אייקון ציון
סרט חובה , מתאפיין בסיפור אמתי המייצג את התמימות היהודית תוניסאית , הגאווה והעקשנות מול אירופה הנאצית הלכתי לסרט עם משפחתי גם עם ילד בן 11 שהבינו והתרגשו מהסרט . לא נשכח ולא נסלח ולכן כמו הגדת פסח חובה עלנו להראות ולנסות להמחיש לילדנו את השנאה שעורבת לנו כיהודים ועד כמה עלינו להיות ערניים וזהירים מעבר לסיפור הסרט מצולם היטב מרגש ומשאיר תחושת חוויה של סרט מצוין .
שם: אפרתגיל: 4505/07/2014 17:31:19
9/10אייקון ציון
הסרט פרז ריגש אותי מאוד דווקא בשל האיפוק שבו. הדרמה שבו היא לא גדולה מהחיים, אלא כזו שנכנסת מתחת לעור ולא מרפה. בניגוד לרוב, לא דמעתי בסרט, הייתי מרוכזת מידי ומרוגשת ממנו. אך באותו הלילה וכמה אחריו לא הצלחתי להירדם, אפילו לא לעצום עין וזו נצחונו של הסרט, סיפורו של יהודי מטוניסיה שהתגלגל לשואה ומצא בה את מותו גורם לזכור ולא לשכוח. לכו לראות
קישורים
חץ פרז הצעיר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט