בימים רחוקים, בשנות השמונים חיכיתי בקוצר רוח לסרט החדש שוודי אלן יוציא מתחת לידיו. אחד אחרי השני ניפק אלן יצירות מופלאות כ"זליג", "שושנת קהיר הסגולה", " ימי הרדיו" ולשיאו הגיע בסרט שהוא בעיני יצירתו הגדולה האחרונה "פשעים ועבירות קלות. מאז מעביר אלן את ימיו ביצירת יצירות שנונות ומשעשעות לעיתים, אך רחוקות שנות אור מההתחבטויות הקיומיות התהומיות שאפיינו אותו בימי השיא שלו (מעניין שמאז שהפסיק לדון ביהדותו הידרדרה יצירתו). אלן גם החל לנדוד למחוזות רחוקים ולביים ברומא בפאריז ובלונדון כשנדמה שלעיתים הסרט נקבע על פי המקום שבו מוכנים להשקיע בו.
סרטו ה-43 "קסם לאור ירח "לוקח את הצופה לדרום צרפת בשנות העשרים הסוערות. קולין פירת מגלם את סטנלי קוסם בריטי המתכנה ווי לין סו ומופיע בהצלחה במופעי קסמים ברחבי אירופה. חברו הטוב הווארד (קוסם בעצמו) קורא לו להגיע למשכנה של משפחה עשירה שנכבשה בסערה על ידי מגדת עתידות . סטנלי הרציונליסט המובהק שאינו מאמין ברוחות ושדים ובהשגחה עליונה אמור לחשוף את פרצופה האמיתי של מגדת העתידות המגולמת בחינניות על ידי אמה סטון הנהדרת.
פרסומת
עלילת סרט מלכתחילה נדמית כלא מסקרנת במיוחד (אם להתבטא בעדינות) ומוטב היה לו שימשה במקרה הטוב כעלילת משנה משנית לחלוטין – הרי "קסם לאור ירח" סובל מבעיית חוסר עניין מתחילתו ועד לסופו, כל הסרט נדמה כיצירה שאלן ביים על אוטומט כשהוא כבר חושב על הפרויקט הבא שלו.
אלן השתמש בעבר בקסמים כדי להניע עלילות, וזכורה במיוחד הסצנה שבה מעלים הקוסם את אימו של אלן ב"שברי אדיפוס" חלקו של אלן ביצירה "סיפורי ניו יורק" אבל איפה הנשכנות של "שברי אדיפוס " ואיפה השעמום והטרחנות של"קסם לאור הירח". השנינות של אלן והציניות שלו נדמה שנטבלו בים של שביעות רצון והסתפקות במועט בסרט זה.
כפי שמצופה בסרט של אלן, סטנלי הספקן יתחיל לפתח רגשות כלפי מגדת העתידות והעלילה הזעירה כביכול תסתבך. אבל אלן לא ממש עושה מאמץ להפוך את דמויותיו לרבות מימדים ואנו נותרים עם עוד סרט על היפים המפורסמים והמשועממים שכל מה שמעניין אותם ברבצם בוילות הפאר שלהם הוא האם קרוביהם שעברו לעולם הבא היו נאמנים להם או לא בחייהם.
הכימיה בין פירת לסטון לא ממש פורצת את המסך ואולי 28 שנות ההבדל בין השחקנים תורמות לכך. נדמה לעיתים שסטון ממש נבוכה לנשק את פירת שמתחפש כאן (ולא בפעם הראשונה) ליו גראנט (דרך אגב, כל היודע דבר על מקום הימצאו של יו גראנט מתבקש להודיע על כך בדחיפות לתחנת המשטרה הקרובה).
אלן בעיני הוא אחד מגדולי הבימאים האמריקאים של המחצית השנייה של המאה העשרים. האם הוא ויתר סופית על הנשכנות והציניות שלו והפך לחביבי מפגשי קפה ומאפה וקולנוען שמתמחה לעשות נעים בגב לצופיו? אני מסרב להאמין בכך ואחכה כתמיד בציפייה לסרטו הבא.
שם: anipoגיל: 47חביב אבל לא הרבה מעבר לזה. לא מסרטיו הגדולים של וודי אלן.סטנלי הארוגנטי והאנטיפתי הוא קוסם אנגלי מצליח בסוף שנות ה-20 של המאה הקודמת. בעקבות בקשה של חבר ותיק שהוא גם קוסם, הוא מגיע לצרפת. שם המטרה שלו היא לגלות את הטריקים של מיסטיקנית אמריקנית צעירה בשם סופי ,שכבשה את ליבו של בן למשפחת עשירים. בהתחלה סטנלי סבור שהיא נוכלת, אך עם הזמן הוא מתחיל להאמין שהיכולות שלה אותנטיות. השהות של שניהם יחד יוצרת דינמיקה מעניינת, כולל בפן הרומנטי.השאלה היא מה אמיתי ולא אמיתי בסיפור הזה. אהבתי את המוסיקה והאווירה של אותה תקופה. בסך בכל סרט קליל שאפשר לראות.
שם: shayeגיל: 33סרט מבריק פשוט מקסיפם לצפייה
הומור חביב מאוד עם שילוב קומנטיקה במקצת.
סרט חביב מאוד ולא מעצבן כמו וודי אלן טיפוסי באופן יחסי כמובן.
מאוד מומלץ.
שם: איילתגיל: 57לאוהבי וודי אלן,דיאלוגים שנונים,נופים של פרובנס,תקופה של שנות ה-20 של המאה הקודמת,חיי היום יום של המעמד העליון.אהבתי את הלבוש,המכוניות, והמוזיקה של אותה תקופה.וכמובן האם ללכת עם הלב או עם הרציו.