ברביקיו ביקורת סרט

Barbecue Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "ברביקיו":
"קומדיה חכמה שמיועדת לקהל בוגר אבל לא רק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Barbecue
משחק למברט ווילסון במאי/ת אריק לאבן  
קומדיה
ביקורת סרט לברביקיו מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"ציני ושנון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די13.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"לקלל בצרפתית זה כמו לנגב את התחת עם משי". זוהי האמרה שזכורה לי יותר מכל אחת אחרת בטרילוגיית "מטריקס". אפשר להחליף את המילה "לקלל" במילים לצעוק, לריב או להתעצבן וזה עדיין יהיה נכון. לא משנה איזה משפט ייאמר בצרפתית, הוא תמיד ישמע לאוזן זרה כמשהו מעודן ממה שהוא נשמע בשפה אחרת. הציטוט הזה, מתוך הסרט השני בטרילוגיית המד"ב, שייך למרובינג'יאן בגילומו של למברט וילסון, מי שמככב בימים אלו בתפקיד הראשי בקומדיה הצרפתית "ברביקיו" בבימויו של אריק לאבן.הסרט עוסק בחבורת זוגות שהקשר ביניהם נמשך יותר מ 30 שנה. לאחר פרק זמן כזה, אפילו יציאה מהשגרה לחופשות הופכת להיות שגרתית יותר מחיי היום היום. העלילה מסופרת דרך עיניו של אנטואן (למברט וילסון) שלקראת יום הולדתו ה 50 חוטף התקף לב למרות שתמיד הקפיד על בריאותו. אנטואן הוא אחד מאותם הגברים שמשתבחים עם השנים מבחינת מראה. הם בולטים בכל מקום בו הם נמצאים, בוגדים באישה עם נערות במחצית מגילם ומרגישים צורך להקסים את כולם בכל רגע נתון. בעקבות התקף הלב הוא משנה את חייו (ממש לא בצורה קלישאתית וצפויה) אבל במקביל גם הופך בהדרגה לטיפוס לא נעים מכיוון שהוא מוריד את הפילטרים והולך עם האמת שלו.
המפגשים מתנהלים תוך כדי ארוחות במסעדות יוקרה, פיקניקים וחופשה בוילה ענקית באזור מבודד בהרים. עם כל סצנה נחשפים המתחים והבעיות שהתגבשו בתוך החבורה בשלושת העשורים לקיומה שלמעשה הפכו אותה למשפחה אחת גדולה. הזוג הבולט והמעניין ביותר הוא הזוג הגרוש: בפטיסט (פרנק דובוסק) נמצא על משבצת הבעל שמצד אחד לא סובל את גרושתו, אוליביה (פלורנס פורסטי), אבל מצד שני לא מפסיק לקנא כאשר היא יוצאת עם גברים אחרים. אוליביה היא לא האישה העדינה והטיפוסית. להפך. היא אוהדת שרופה של קבוצת הכדורגל של ליון והיא גם כזאת שמסוגלת לנצח את הגברים במשחקי ספורט גם כשהיא שיכורה.כל אחד יצליח לזהות בחבורה הזאת דמות שאופיינית לחבורה שלו או לפחות דמות הקרובה אליה. הדמות הכי מצחיקה היא ז'אן מיש (ג'רום קומנדר). הוא הרווק של החבורה, מעין טמבל מקסים ומאותגר חברתית עם יציאות מטמטמות שלא תמיד מבין איך המציאות עובדת. ז'אן מיש הוא התבלין הכי חשוב בהומור של הסרט. הוא הדמות המנוגדת ללורן (ליונל לאבלנסקי) הדמות שעסוקה בלשקוע בדיכאון רוב הזמן בעיקר בגלל צרותיו הכלכליות. על תקן הדבק המחבר בין כולם נמצא איב (גיום דה טונקדק) האיש שלא יודע מתי לסתום את הפה ובמיוחד בבוקר שאחרי בילוי לילי.
"ברביקיו" היא קומדיה בוגרת שמתחמקת בצורה יפה ממלכודות אליהן נופלות קומדיות רבות אחרות. זה בולט בעיקר כאשר איב שולח את אנטואן לדבר עם בנו על הסמים שהוא מצא בחדר שלו, ואנטואן עושה זאת בצרה שכנראה אף אחד לא היה מעז לעשות בקומדיה הוליוודית לכל המשפחה.התסריט של "ברביקיו" נטול קיטש ומלא בציניות. הקומדיה לא נשענת על פאנצ'ליינים צפויים שנאנסים על העלילה. בקטעים רבים היא עובדת על שיטת "זה מצחיק כי זה נכון" אולם עדיין מדובר בבדיחות שרובן מבריקות. גם הקטעים עם ההומור הנמוך נעשים בצורה חכמה ואלגנטית. "ברביקיו" מהווה מפלט מקומדיות הקיץ הקיטשיות והילדותיות של הוליווד. היא מיועדת בעיקר לקהל שעבר את גיל ה 30 אבל לא רק.
ברביקיו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4727/02/2015 07:48:05
7/10אייקון ציון
סרט צרפתי במשקל נוצה של חברות , אהבה ןבעיות של גילאי חמישים. למרות שהוא לא מרגש , מותח או מצחיק במיוחד נהניתי מהמשחק , מהנופים ומהעניין שהסרט שמר כל הזמן. עוד אחד מהסרטים הצרפתיים של שנת 2014 ששווה לראות
שם: חייםגיל: 3227/12/2014 11:00:33
10/10אייקון ציון
הסרט הזה במיוחד .מאד טוב ומצויין וקומדיה כמו שצריכה להיות .ובאמת הסרטים הצרפתיים מאד טובים תמיד יש בהם משהו מקסים ונוגע ללב .שווה בהחלט תהנו מכל רגע !!!
שם: איציק גורגיל: 3606/12/2014 16:44:23
7/10אייקון ציון
קומדיה חביבה להעביר את הזמן ולא מעבר לכך. באתי בלי ציפיות ונהניתי.
קישורים
חץ ברביקיו (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט