דוקטור סליפ ביקורת סרט

Doctor Sleep Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "דוקטור סליפ"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Doctor Sleep
משחק גוראן ויז'ניץ, שירלי הנדרסון, מירנדה אוטו, פיונה שואו, קלייר ראשברוק, קורין רדגרייב, פאדי קונסידיין במאי/ת ניק ווילינג  
אימה
ביקורת סרט לדוקטור סליפ מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע25.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות50.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אני שונא סרטי אימה. אני חוזר על קביעה זו במשך השנים האחרונות, ולמעט "צעקה 2", לא חרגתי מאמירה זו במשך כבר למעלה מ- 10 שנים. זה שהסרט "דוקטור סליפ" הנו בריטי (וכידוע, עבדכם משוחד בדיוק בכיוון ההפוך לגבי סרטים בריטיים...) לא עזר להטות את הכף לטובת הסרט. גם זה שהסרט משווק תחת התואר - המפוקפק, יש לציין - "מותחן פסיכולוגי" לא הוסיף לחינו בעיניי.הסרט עוסק במהפנט מייקל סטרוטר (גוראן ויסניץ' הנאה), אשר נמלט עם משפחתו מארה"ב לאחר טראומה שחווה, ואשר רואה חיזיונות בעתה של קלרה, נערה צעירה שצפה על מים. בעזרת שוטרת הוא מצליח להגיע אל הנערה, אשר הצליחה להימלט מטקס פולחני כלשהו אך נותרה אילמת. מסתבר, כי בסביבה פועל רוצח מטורף, המאמין, כפי הנראה, שהוא גילה את הסוד לחיי נצח.
הסרט מלא באלמנטים מאגיים אפלים, אשר באים, ככל הנראה, לכסות על העובדה שזהו סרט אימה פשוט, המורכב משביבים על שביבים של קטעים ורעיונות שנתקלנו בהם בעבר. עם זאת, המשחק של הדמויות הנו טוב מאד, וניכרת בסרט האיכות האופיינית לבימוי ולמשחק הבריטיים. עם זאת, הסרט לא "זורם" הרבה פעמים, וישנן סצינות מייגעות ולא רלבנטיות בחלקים ממנו, הגורעות מההנאה.ככל סרט אימה, סרט זה עובד על כל הנוסחאות המוכרות - קרי: גועל נפש ודימומים, כשהם מלווים בקטעי סאונד ערוכים היטב, מקפיצים ומסמרי שיער. הייתי מוכן לחתום לכם על כך שעברתי שני אירועי לב במהלך הסרט, וכנראה זה אומר שלחובבי הז'אנר, הסרט בהחלט יספק את הסחורה. אבל האם יש בו ערך מוסף? לא נראה לי. הסרט מריח יותר מדי מוכר, והדבר אכן בעוכריו, היות ועולה יותר מדי פעמים התחושה ש"בסרט הזה כבר היינו". זאת ועוד, נראה לי כי הקהל המבוגר לא ייטה לעכל בקלות את העלילה, הסובלת מחוסר אמינות. הדבר פוגע ביכולתו של הסרט לפנות לאוכלוסיית יעד רחבה, מה שעלול להוות מכה אנושה לרווחיות הסרט.
לסיכום: אפשרי. 6 בסולם יגאל.
דוקטור סליפ - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אילונה פילוסובגיל: 1229/11/2003 12:34:25
6/10אייקון ציון
אני חושבת שהסרט היה יותר מדי קטנוני. העלילה הייתה מעניינת אבל השחקנים גרועים. כמו כן אני לא ממליצה ללכת לסרט זה לילדים מתחת לגיל 10 כי הסוף לא טוב...
שם: איילת ריבקגיל: 2829/05/2003 15:20:35
7/10אייקון ציון
זהו בהחלט לא סרט המאה אבל אם אתם חובבי מותחנים המתובלים במיסטיקה - ללא ספק תהנו ממנו.
שם: רונית אגיל: 1726/08/2002 18:06:01
1/10אייקון ציון
אז כך,במאי הסרט חשב לעצמו:למה שלא אצור סרט שיגרום לאנשים לישון! וכך היה.אני חייבת לציין שזה נעשה בצורה הטובה ביותר ואם זאת ללא כל מחשבה.בן הדוד המאוד מאוד מאוד צעיר שלי היה מביים סרט מעניין יותר מזה!! אם אתם זקוקים לשינה טובה לכו לסרט הזה או שפשוט תלכו על האפשרות החינמית יותר-ערוץ הקניות!!! :)
קישורים
חץ דוקטור סליפ (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט