בתוך הסופה ביקורת סרט

Into the Storm Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "בתוך הסופה":
"תסריט עילג ומשחק איום כמעט מצליחים להרוס לצוות האפקטים המיוחדים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Into the Storm
משחק ריצ'ארד ארמיטג', שרה ויין קליס במאי/ת סטיבן קוולה  
אימה
ביקורת סרט לבתוך הסופה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פעלולים מרשימים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי סטיבן קווייל שזהו סרטו השני, (הקודם היה "יעד סופי 5"), הוא איש אפקטים מיוחדים שעבד אצל ג'יימס קמרון בסרט התיעודי Aliens of the Deep ובשובר הקופות ההיסטרי "אווטאר". אחד משני היתרונות המרכזיים של הסרט "בתוך הסופה" הוא השימוש בפעלולים מרשימים של סערות הטורנדו הענקיות המככבות בסצנות מרשימות, כשהתוצאה היא חוויה קולנועית מותחת ומורטת עצבים. היתרון השני הוא אורכו, רק 89 דקות שמונעות מהתסריט של הסרט להחריב אותו לחלוטין.כמו בכל סרט אימה או סרט אסונות מוצגות לפנינו שלל דמויות לא ממש מעניינות שצריכות להתגבר על אסון הטבע עצום ממדים. באופן לא מפתיע, לא ממש אכפת לנו מהדמויות הלא מפותחות שבזמן המועט שהיה לנו ללמוד עליהם אנחנו מגלים שמדובר באנשים עם שלל בעיות שאיכשהו בסוף הסרט האסון יאחד ביניהם ויגרום להתם להתגבר על בעיות העבר ולהעריך את ההווה. השבלוניות שהתסריט כתוב בה לא תורם רבות לשחקנים הצעירים וגם לא לוותיקים והמקצועיים בחבורה, כגון: ריצ'ארד ארמטיראג' המגלם את טורין בסרטי "ההוביט" או שרה וויין קלאיס הזכורה מהסדרות "נמלטים" ו"המתים המהלכים". כולם מספקים כאן הופעות מביכות במיוחד.
היחיד שאיכשהו מפתיע הוא מאט וולש שמצליח ליצור דמות שונה לחלוטין מהדמות המיתולוגית שלו כאיש העיתונות הצמוד לסגנית נשיא ארה"ב בסדרה Veep. צוות השחקנים המתבסס על שחקנים לא מוכרים תורם לחשש המרכזי שכל סרט מסוג זה מעלה - מי ימות ומי ישרוד, אבל האמת היא שלא ממש אכפת לנו כי הגיבורה האמיתית של הסרט היא הסופה ולא העלילה ובהחלט לא השחקנים. באנו לראות אסונות טבע שנוצרים בעזרת אפקטים מיוחדים ולא איזו דרמה איכותית.אחד הדברים המעצבנים בסרט הוא הניסיון להיות צעירים ומדליקים בעזרת מצלמות טלפון ווידאו שגיבורי הסרט אוחזים. סגנון ה found footage לא תורם לאמינות האירועים מאחר ואנחנו מודעים לעובדה שמדובר בסרט מושקע המורכב בעיקר מפעלולים. מדובר בטריק קולנועי זול שלא תורם לסרט. להפך, זה בעיקר מראה על חוסר אחידות רעיונית כאשר הסרט מקפץ בין מצלמה רואה כל למצלמות הניידות שאוחזות הדמויות השונות.
"בתוך הסופה" הוא אחלה סרט פעלולים ואסונות ליומית, למי שמתחשק לראות סרט מז'אנר זה. זה לא בדיוק אחד הסרטים המצטיינים בז'אנר אבל עדיין הסצנות שבהן מככבת הסופה מספקות את הסחורה. דווקא בסצנות בהם השחקנים נאלצים להתמודד עם טקסטים מביכים כגון "להורים לא אכפת ממני", "אמא מתה בתאונה ואני מאשים את אבא", או "השארתי את הבת אצל סבתא ויצאתי לעבודה" - הסרט צונח לתהומות שקשה לו להתאושש מהם. לפחות אנחנו יודעים שאחרי כל מונולוג קיטשי ודביק מגיעה סופה שווה במיוחד.
בתוך הסופה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1218/08/2015 13:23:12
3/10אייקון ציון
בין הסרטים הגרועים ביותר שראיתי !!! סתם בזבוז זמן. אל תראו אפילו שמשעמם לכם. גם לא על מסך הטלוויזיה או במחשב. אגב, הצילום זוועתי מאוד. לא ראות, לא לראות ולא לראות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שם: שי אלימלךגיל: 3503/07/2015 09:44:01
7/10אייקון ציון
סרט האסונות התורן מפגין לנו בצורה מרהיבה את כוחה הרב של הסופה המשמידה כל מה שנכרה בדרכה. בסך הכל אנחנו מקבלים את אותו הדבר רק בגרסה אחרת. שוב אסון הפוקד עיירה נידחת בארצות הברית. מה שכן אפשר לציין זה שהסרט עשוי דווקא בצורה טובה והאפקטים חזקים ומאוד ריאליסטים מה שמוסיף לסרט הזה.
שם: Teddy Pickerגיל: 1801/06/2015 15:20:05
7/10אייקון ציון
אין ספק שהאפקטים הנהדרים עשו את הסרט והכניסו את הצופה לאווירה, אך מעבר לכך התסריט רגיל ולא מקורי במיוחד וכן המשחק הממוצע.
קישורים
חץ בתוך הסופה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט