עמוק למעלה ביקורת סרט

As Above, So Below Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "עמוק למעלה":
"סרט פאונד פוטאג' שעיקר כוחו הוא ביצירת קלסטרופוביה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר As Above, So Below
משחק בן פלדמן, הדווין הודג', פרדיטה ויקס במאי/ת ג'ון אריק דודל  
אימה
ביקורת סרט לעמוק למעלה מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"אימה קלסטרופובית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז שסגנון הפאונד פוטאג' השתלט על ז'אנר סרטי האימה והכניס בו אותנטיות, הוא הפך ליותר מעניין. זה היה בדיוק המימד שחסר בז'אנר. הסגנון משך אליו גם במאי איכות, כך שאני עדיין מתקשה להאמין שבארי לווינסון, מי שאחראי לסרטים כמו "איש הגשם" ו"בוקר טוב ווייטנאם", הוא האיש שביים את "המפרץ".הפאונד פוטאג' שידרג גם את ז'אנר סרטי האסונות כמו למשל "קלוברפילד", שהרבה בזכותו הוא מבחינתי סרט מפלצת-מחריבה-את-העיר הטוב ביותר שנעשה אי פעם. מצד שני, ככל שממשיכים להשתמש יותר ויותר בסגנון צילום זה, כך הוא מאבד ממשמעותו. השבוע ניתן לראות לפחות 2 סרטים כאלה על מסכי הקולנוע: "בתוך הסופה" ו"עמוק למעלה" של הבמאי ג'ון אריק דודל.
דודל אחראי לאחד מסרטי האימה היותר מעניינים של השנים האחרונות, "שטן", המבוסס על סיפור מאת מ.נייט.שיאמאלן. הוא האחראי גם ל "שטח הסגר", עיבוד לסדרת סרטי האימה הספרדית המצוינת REC"" (שקיבלה בעברית את השם הנוראי "פחד, מצלמים"). טכניקת הפאונד פוטאג' לא זרה לו ואיתה הוא מביים את "עמוק למעלה" כמו שעשה עם "שטח הסגר" ו "The Poughkeepsie Tapes".העלילה של "עמוק למעלה" עוסקת בסקרלט (פרדיטה ויקס), ארכיאולוגית שמנסה למצוא את אבן החכמים - או במילים אחרות - את סוד האלכימיה. אבן שאמורה להפוך ברזל לזהב, לגרום ללפידים לבעור מבלי להפסיק לעולם ואולי אפילו לכלול בתוכה את הסוד לחיי נצח. ארכיאולוגים רבים איבדו את שפיותם בדרכם למצוא אותה, כולל אביה. המסע מוביל אותה אל הקטקומבות שמתחת לרחובות פריז בהן קבורים מעל ל 6 מיליון בני אדם. היא מגייסת לעזרתה את ג'ורג' (בן פלדמן ששיחק ב"קלוברפילד" אבל יותר מוכר בזכות "מד מן") מומחה לתרגום שפות עתיקות, וגם את פפיון (פרנסיס סביל) וצוותו, שמכיר את האזורים הפחות מוכרים מתחת לפני השטח של פריז. את המסע שלהם מצלם בנג'י (אדווין הודג'ס) בתקווה להפיק ממנו סרט דוקומנטרי.
הסרט מרגיש כמו ערבוב בין "צופן דה וינצ'י", "אינדיאנה ג'ונס" , "REC" והסיפורים של סטיבן קינג. התחושה החזקה ביותר שיוצר "עמוק למעלה" היא לא הפחד, אלא קלסטרופוביה. דודל מצליח לגרום לצופה לחוש באי נוחות וחוסר תקווה להיחלץ מצרה בדיוק כמו שדני בוייל מצליח לתקוע את הצופה ב "127 שעות" ביחד עם ארון רלסון מתחת לסלע. טכניקת הצילום והיעדר הפסקול גורמים לצופה להיבלע יחד עם הצוות בתוך הקטקומבות האפלות וזאת הרגשה כיפית באותה מידה שהיא לא נעימה. הבעיה של הסרט היא שהוא לא מספיק מפחיד, מזעזע או מחדש משהו.המסע בקטקומבות הוא משל למסע עמוק בתוך נפשם של צוות החיפוש. הסרט הוא טוב, אבל מצד שני, כאמור, גם לא מחדש שוב דבר בתוך ז'אנר האימה וכשמשווים אותו לסרטי "REC" (את העיבוד של דודל לא ראיתי) הוא נופל מהן בכל בחינה. התסריט שכתב דודל יחד עם אחיו מבוסס על רעיון נחמד, אבל נראה שהוא תכנן מראש את הסצנות שאמורות להיות מפחידות בו, ראה את התמונות הקטנות, אבל לא הצליח לחבר הכל בצורה טובה מספיק ולהרכיב פזל שמרגיש שלם. חלק מהסצנות הן קלישאתיות, חלק לא מספיק מפחידות ואפילו צפויות, ובכל זאת אם אתם מחפשים להיבלע באיזה סרט ולסבול קצת מקלאוסטרופוביה, כדאי ללכת לראות את "עמוק למעלה".זהו אחד מאותם סרטים שיוצאים ממנו ברגשות מעורבים כך שהוא סרט טוב וסרט לא טוב בדיוק באותה מידה. שמצד אחד הוא כיפי מסוגו ומצד שני לא נעים לשהות בקטקומבות. בכל מקרה הוא מומלץ לכל מי שאוהב את סגנון הפאונד פוטאג'.
עמוק למעלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2306/12/2014 12:07:34
3/10אייקון ציון
מאכזב.
שם: veroni4ka92גיל: 1821/10/2014 11:01:51
7/10אייקון ציון
סרט עם עלילה לא חכמה במיוחד ובעקבות כך אי אפשר לדעת למה לצפות מה שגורם למתח אדיר .
שם: amit0544גיל: 2127/09/2014 21:22:58
6/10אייקון ציון
סרט נחמד אך לא יותר מזה סגנון צילום נחמד מעט מותח אך חבל שהסרט למקושר להארי פוטר
קישורים
חץ עמוק למעלה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט