ג'ו ביקורת סרט

Joe Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ג'ו":
"הצגה ריאליסטית ומדממת של החיים בחצר האחורית של אמריקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Joe
משחק ניקולס קייג', טאי שרידן, אדריין מישלר במאי/ת דיוויד גורדון גרין  
דרמה
ביקורת סרט לג'ו מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קייג' במיטבו"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די29.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקריירה של ניקולס קייג' ידעה שיאים כמו "לעזוב את לאס וגאס" ותהומות כמו"גוסט ריידר". קייג' שזכה לביקורת רבה על המוניטין שיצא לו לא לבחול כמעט באף הצעת עבודה הוא בעל אחת הקריירות המתעתעות ביותר בהוליווד. כוכב על שמתבזה לעיתים בסרטים איומים. כמי שמאד מחבב את קייג' ואת דמותו הנחושה (לעיתים מדי) שמחתי לגלות אותו מככב במלוא הדרו בסרט "ג'ו". תפקידו כבחור הטוב בעל העבר המפוקפק בדרום ארצות הברית הוא אחד מההופעות המרשימות ביותר של קייג' במהלך הקריירה שלו.ברוכים הבאים לחצר האחורית של ארצות הברית. מקום שבו העליבות ניכרת בכל פינה העצבים מרוטים והערוץ הנצפה ביותר היא ערוץ מזג האוויר. ג'ו בגילומו של ניקולס קייג' הוא גבר גדל גוף בשנות הארבעים לחיו עם עבר מפוקפק משהו. הוא מנהל עבודה של כמה אפרו אמריקאים (שחלקם הגדול רפי שכל) העוסקים בהרעלת עצים כדי לאפשר נטיעה של עצים חדשים. ג'ו חי לו בדד עם כלבתו האימתנית ומחלק את זמנו בין עבודתו הסיזיפית לבין הליכה לבית הבושת המקומי לבין ריב מזדמן עם שלטונות החוק המקומיים. כשמגיעה משפחתה חדשה לעיירה, משפחה שבראשה אב מכה ואלכוהוליסט ג'ו מוצא עצמו מתעניין בבן המתבגר של אותו אלכוהוליסט. התעניינות שתשנה לעד את חיו של ג'ו.
דוויד גורדון גריר המתמחה בקולנוע אינדי וביים בין היתר את "אננס אקספרס" הפרוע, חוזר בסרט קטן ומתאר באמצעות ריאליזם החותך בבשר החיי את הנכשלים והנדכאים של אמריקה . חוסר התקווה והייאוש חג כעננה מעל המשתתפים בסרט ונדמה שרק ג'ו מצליח איכשהו לצוף מעל המדמנה וראות שיש בעולם יותר מפשע ודפרסיה. קייג' יוצק לדמותו של "ג'ו" את כל הכריזמה שלו וממלא את הדמות המיוסרת הזו בנפח עד שנדמה לרגעים כי "ג'ו" הוא יותר אמן מאשר אדם קשה יום ואיש צווארון כחול.את הנער המתבגר ש"ג'ו" בעצם מאמץ (ואולי מחפש את הגאולה דרכו) מגלם טיי שרידן שכיכב בסרט "מאד" שהוקרן על מסכינו ב2012. על פניו גם ב"מאד" מדובר היה באזורים שכוחי אל של אמריקה ובטיפוס יוצא דופן שדמותו של שרידן נמשכת אליו (מתיו מקונוהי בתפקיד מאד) אולם בעוד ש"מאד" היה שיר הלל לדרום הקלאסי והנוסטלגי והזכיר את סיפוריו של פוקנר הרי שב"ג'ו" אין שמץ של גלוריפיקציה של הנפשות הפועלות והעיבוד לספרו של לארי בראון מכה בצופה ללא רחמים.
את ההצגה גונב בסרט גארי פולטר המגלם את אביו של הנער המתבגר. פולטר שזהו תפקידו הקולנועי הראשי הראשון והיה חסר בית ברוב ימיו מעביר הופעה מצמררת בריאליות שלה שווה לראות את הסרט לו רק בשביל סצנה אחת שבה הוא חומד את בקבוק המשקה של אחד הפועלים של "ג'ו" .סצנה המערבבת ( כמו כל הסרט) אכזריות קיצונית ביחד עם חמלה והומאניות. פולטר נפטר זמן קצר לאחר צילומי הסרט והסרט הוקדש לו."ג'ו" אינו סרט קל לעיכול,אולם בשל המשחק יוצא הדופן של קייג', פולטר ושרידן ובשל האווירה המלנכולית הנחה עליו ושואבת את הצופה לתוכו שווה מאד לצפות בו. רק יש להיזהר שלא ללכת לאיבוד בדרום של ארה"ב .
ג'ו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4320/06/2015 16:28:52
8/10אייקון ציון
מתחיל בהילוך נמוך אך מקבל תפנית לאחר מכן ומאותה נקודה המתח ממריא. בעולמנו די נדיר שמישהו נחלץ לעזרתנו בעת צרה,עד כדי הקרבת עצמו. ג''ו הוא לא צדיק הדור. אבל אינו יכול לשבת בחיבוק ידיים כשהוא רואה עוול נוראי שנעשה במשפחתו של נער המתחיל לעבוד אצלו. ניקולאס קייג'' כמו בדרך כלל גם הפעם לא מאכזב.
שם: Mr. Rגיל: 2314/10/2014 21:08:26
9/10אייקון ציון
קשה לצפייה וקשה אף יותר לעיכול, "ג''ו" הוא דרמת מתח אלימה ומטלטלת עם בימוי חד ומדויק, אווירה מאיימת ומשחק מעולה של קייג'' ושרידן, אשר חושפת את הרעות החולות של דרום ארה"ב בשיא כיעורן, ובראשן החיים בזוהמה, ללא קורת גג או מקור הכנסה קבוע, תחת צל האלכוהוליזם והאלימות במשפחה.
שם: אלכס טורובסקיגיל: 3028/09/2014 00:42:02
9/10אייקון ציון
מועדון הסרט הטוב. אדם שעבר הרבה בחיים וחווה על בשרו את האמת האכזרית של הרחובות והמפגשים עם המשטרה מנסה לחזור לשיגרה אך עברו רודף אותו. ניקולאס קייג'' נותן הופעה מרשימה שהיא ההיפך מתפקידיו הרגילים בסרטי אקשן ומקנה לדמות הרד נק הטיפוסי נופך מציאותי ביותר. זהו סרט על גאולה שמתפתח לאט לאט ולמרות שלא מצפה לצופה זיקוקים , בהחלט נהנים מכל רגע בו המדות של ג''ו כמעט מתפרצת ועוצרת את עצמה כדי לא להיתקל בבת אחת בעבר מהר מדיי. לאוהבי דרמות מתח המתבשלות על אש קטנה.
קישורים
חץ ג'ו (עמוד סרט)
ניקולס קייג'
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט