לוק ביקורת סרט

Locke Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לוק":
"טום הארדי כובש את המסך ביצירת אומנות קולנועית מפתיעה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Locke
משחק טום הארדי, אוליביה קולמן, רות וילסון במאי/ת סטיב נייט  
דרמה
ביקורת סרט ללוק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"הרדי מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע38.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות19.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נקודת הפתיחה של הסרט הבריטי "לוק" מאתגרת במיוחד. במשך 85 דקות הצופים שהתרגלו לסרטים הוליוודים עם תקציבים גדולים, שפע פעלולים ונופים, עומדים לצפות בשחקן אחד מעולה נוהג ברכב בכביש המהיר לכיוון מרכז לונדון. המצלמה מתמקדת בפניו ובשיחות השונות שהוא מנהל עם דמויות שונות מחייו בעודו מנסה לפתור את הדרמה המשפחתית והתעסוקתית שאליה הוא נקלע. על הפרויקט הקולנוע האמביציוזי הזה מנצח התסריטאי/במאי סטיבן נייט המשתמש בכריזמה מסחררת החושים של כוכב הסרט טום הרדי כדי להצליח במשימה שהוא הציב לעצמו.מה ששכחו בהוליווד סטיבן נייט יודע ממזמן. לא צריך להציל את כל העולם או את כל הגלקסיה כדי להחזיק את הקהל במתח. מספיק שתהיה דמות אחת כריזמטית שתקלע לסיטואציה שתוציא אותה משיווי המשקל שבו היא חיה, כדי לספק לנו עניין במשך שעה וחצי. עכשיו תכניסו את אותה הדמות לתוך לוקיישן אחד ונסו לגרום לה לפתור את אותה סיטואציה בלתי אפשרית בעזרת שיחות טלפון עם האנשים השונים המעורבים באותו אירוע בלתי אפשרי, ותקבלו דרמה. אם זה כתוב טוב ומשוחק נפלא, אז בכלל מדובר בהצלחה.
סטיבן נייט כבר היה מועמד לאוסקר על תסריטו למותחן החברתי "דברים יפים מלוכלכים" והוא גם כתב את התסריטים ללהיטים של דיוויד קרוננברג "סימנים של כבוד" ושל לאסה הלסטרום "מסע של מאה צעדים". לכן התסריט של הדרמה "לוק" הוא מהוקצע ביותר. אבל נייט הוא גם במאי מתחיל. סרטו הראשון היה דרמת המתח/פעולה בעלת הקונוטציה הסוציאלית, "הגאולה" בכיכובו של ג'ייסון סטיית'ם. הסרט לא השאיר רושם אצל מבקרי הקולנוע או אצל הצופים. בסרטו השני הוא החליט לצמצם את הפעולה לתסריט החושף דרמה משפחתית חזקה מנקודת מבטו של גבר הנמצא במלכוד.הרדי מגלם את איוון לוק שכל חייו עבד קשה כדי לבסס את עצמו מקצועית וכלכלית, לתחזק משפחה מאושרת ובעיקר לא לחזור על הטעויות שאביו עשה בילדותו. במשך 85 דקות, המרחק בין מקום עבודתו ליעד שאליו הוא צריך להגיע, אנחנו עומדים לצפות בהתמוטטות של כל מה שהוא בנה. זהו ערב גורלי שבו, תוך כדי נהיגה, הוא יצטרך לנהל שיחות טלפוניות עם הקרובים לו ביותר כאשר הצופים נחשפים לסיפורו האישי. נייט מצליח ליצור דרמה משפחתית מרגשת בעזרת מינימום אמצעים קולנועיים, תסריט כתוב היטב ושחקן מעולה.
"לוק" לא היה מצליח להתקיים בלי הנוכחות המהפנטת של טום הרדי בהופעה וירטואוזית שהיא אחד השיאים בקריירה שלו. הרדי יוצר דמות עמוקה, אנושית ומורכבת ומצליח לסחוף אחריו את הקהל ולכן אין ספק שעם כל הכבוד לבימוי ולתסריט המקצועי, ההישג האמיתי כאן הוא של השחקן הראשי. "לוק" הוא מסוג הסרטים שבדרך כלל מגיעים רק לפסטיבלים ולכן זאת הזדמנות ליהנות מיצירה קולנועית שנדיר לראותה על המסך הגדול בבתי הקולנוע.
לוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4725/04/2019 18:14:24
8/10אייקון ציון
גאוני. מסתבר שאפשר להפיק תוצאה מצויינת דרך סיגנון שהוא שונה מהמיינסטרים. כל העלילה מתרחשת בריכבו של אייבן לוק בזמן נסיעתו במהלך ערב אחד, כאשר הוא כל הזמן מנהל שיחות טלפון עם הדמויות המישניות. אייבן מקבל החלטה אחת שהולכת לשנות את חייו. הוא נמצא בדרכו לבית החולים, שם אישה שאיתה קיים סטוץ חד פעמי כורעת ללדת.זה יוצר לו בעייה משני כוונים. האחד, כאשר הוא מספר את האמת לאישתו וזה מעמיד בסכנה את חיי הנישואין שלו.השני, אייבן כמנהל עבודה בכיר בתחום יציקת בטון, לא יכול להגיע להתחלת עבודה גדולה שאמורה להניב רווח גדול לחברה בה הוא מועסק ועקב כך מקבל הודעת פיטורין. אייבן מנסה לנהל את הפרוייקט דרך שיחות עם עוזרו, למרות שכבר קיבל הודעת פיטורין מהמנהל שלו. בין השיחות,בניו מעדכנים אותו על תוצאת משחק כדורגל של קבוצתם האהובה,אבל זה הכי פחות מטריד אותו כרגע.כאשר הלידה מסתבכת, הפרויקט עליו אחראי נקלע לקשיים וברקע הכעסים של אישתו, על אייבן לשמור על קור רוח ולמצוא פתרונות.הסרט מרתק ומסקרן ולטום הארדי חלק נכבד בהצלחתו.
שם: .MOR Rגיל: 1504/09/2018 01:37:05
5/10אייקון ציון
סרט משעמם ומיותר. המשחק נהדר, הצילום מצויין, הפס-קול לא רע בכלל והעריכה נפלאה אך התסריט, העלילה והדיאלוגים רדומים, בעלי קצב איטי, נמרחים, לא סוחפים ומלהיבים במיוחד, זניחים מאוד, בעלי טון מעצבן, לעיתים חנפניים מידי למבקרים ובקיצור לא טובים במיוחד. היה אפשר לעשות מהסרט הזה סרט קצר באורך של רבע שעה בערך שהיה יכול מאוד להיות סרט טוב. בקיצור, איכזב אותי. עדיף לוותר.
שם: גילגיל: 4502/11/2015 19:39:25
10/10אייקון ציון
יצירת מופת מינימליסטית, גאונית, אמינה, כואבת ומרגשת. אוסקר לטום הארדי!
קישורים
חץ לוק (עמוד סרט)
טום הארדי
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט