גאי פירס הנו שחקן אוסטרלי מקצועי מאד. בהחלט לא אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים, אבל בהחלט שחקן ראוי אשר מצליח להבליט את יכולותיו על גבי המסך הגדול. רק מה? הבחירות שלו בתפקידים לא ממש מעידות על יכולת הפעלת שיקול דעת מצדו. וכך יוצא ששחקן ששיחק בסרטים ראויים כמו "פריסילה מלכת המדבר" ו"סודות ל.א" גם מוצא עצמו מתבזה בסרטים ממש גרועים כדוגמת "מכונת זמן", "פקודה בלתי חוקית". "כוחה של מילה" הנו דוגמא לעוד בחירה לא טובה של גאי פירס.עלילת הסרט עוסקת בשלושה אחים - דייל החכם (גאי פירס), מל טוב הלב ושיין בעל נטיות ההתפרצות. שלושתם יוצאים מהכלא לאחר שנכלאו בגין שוד בנק שביצעו, וישר מבצעים עוד מכה, בה הם אמורים להתחלק עם עורך דינו של דייל, שהנו איש הקשר שלהם למבצעים. עורך הדין בוגד בדייל עם אשתו, וזומם הן להפליל את דייל ואחיו, והן להימלט עם הכסף והאשה הבוגדנית. אלא שכדרכם של דברים, לעניינים נטייה להסתבך עם עצמם.
פרסומת
הצרה עם הסרט הנה, שהוא פשוט משעמם. הסצינות מתוזמנות רע, ונראה כאילו אפילו השחקנים עצמם השתעממו מלעשות את הסרט. בנוסף, הדיאלוגים בנאליים וחסרי רלבנטיות להתפתחות העלילה, וכך גם הדמויות הנקרות על דרכם של הגיבורים הנן סתומות, לא רלבנטיות וחסרות כל משמעות לציר העלילתי של הסרט. גם המשחק הטוב המופגן על ידי שלושת הגיבורים אינו מחפה על התסריט הגרוע ועל הבימוי חסר ההשראה, וכך אנו מוצאים עצמנו מייחלים לכך שהסרט ייגמר.אבל מה? הסרט נגמר הרבה אחרי השיא הרגשי שלו. הבמאי אף לא השכיל לבנות כהלכה את רגע השיא ולקרבו לסוף הסרט, וכך הצופה - גם אחרי שעבר את רגע השיא - צריך לבהות במסך באטימות, ולשאול עצמו למה לעזאזל הוא נשאר על הכסא ולא הולך הבייתה. לכך לא מוסיפה העובדה שהסוף רחוק מלהיות מקורי או מעניין לכל הפחות, וכך מתקבלת קלחת משעממת, אשר אין לה כל זכות קיום קולנועית של ממש.
לסיכום: משחק לא רע, בימוי רע, תסריט נורא. 5 בסולם יגאל.