מפות לכוכבים ביקורת סרט

Maps to the Stars Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מפות לכוכבים":
"לוס אנג'לס אולי הגיבורה, אבל ג'וליאן מור גונבת את ההצגה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Maps to the Stars
משחק ג'וליאן מור, רוברט פטינסון, מיה ווסיקובסקה, ג'ון קיוזאק במאי/ת דייויד קרוננברג  
דרמה
ביקורת סרט למפות לכוכבים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טירוף מושחת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
איש הקולנוע היהודי/קנדי דיוויד קרוננברג מספק מאז שנות השבעים לחובבי סרטי האימה והזוועה יצירות מופת חולניות ומבריקות, כגון "התקף טירוף", "הסורקים", "וידאודרום", "הזבוב", "תאומי המריבה", "ארוחה ערומה", "קראש", "אקזיסטנז" ואת המותחנים המצמררים "היסטוריה של אלימות" ו"סימנים של כבוד". הוא חוזר לעצמו ובגדול אחרי שני סרטים לא מוצלחים: "שיטה מסוכנת" משנת 2011, ו"קוסמופוליס" מ- 2012. נראה שהתיעוב שלו להוליווד הצליח להוציא ממנו את כל מה שכל כך הגעגענו אליו, והוא לא היה זקוק למוטציות וחרקים בגודל אנושי כדי לזעזע אותנו. הטיפוסים שמסתובבים ועובדים בהוליווד מזעזעים כנראה יותר מכל יצור מטריד שתוכלו להעלות במוחכם.הסרט כולל הופעת אורח של קארי פישר, בת לאצולה הוליוודית, כוכבת הטרילוגיה המקורית של "מלחמת הכוכבים", בתה של האגדה ההוליוודית דבי ריינולדס (שיר אשיר בגשם) שמערכת היחסים איתה ידעו עליות ומורדות. משלל ההתמכרויות שלה לאלכוהול וסמים, מחלת הנפש, האשפוזים ואסונות אחרים היא יצרה מספר רבי מכר, סרט (גלויות מהחיים עם מריל סטריפ ושירלי מקליין) והצגת יחיד שהפכה לסרט תיעודי המוקרן מדי פעם ב yesדוקו. אלה הם בדיוק החומרים שקרוננברג עוסק בהם. אם לחלקכם סיפור חייה המטורף לחלוטין של קארי פישר נראה קיצוני, נראה ש"מפות לכוכבים" טוען שסיפורה של פישר הוא רק קצה הקרחון.
הוליווד היא אולי הגיבורה האמיתית של הסרט אבל את תעשיית הקולנוע מאכלסים אנשים וכפי שניתן להבין הדמויות המניעות את הסרט הן אולי נוצצות אבל מתחת לפרסום והזוהר יש המון לכלוך וכיעור. הוואנה (ג'וליאן מור) היא כוכבת קולנוע בשנות ה-40 פלוס לחייה. אמה היתה כוכבת קולנוע ונספתה בשריפה מסתורית. בהמלצת חברתה הטובה קארי פישר היא מחליט לשכור לעבודה את אגתה (מיה ווסיקובסקה האוסטרלית המוכשרת), צעירה מסתורית מפלורידה עם זרועות ידיים, צוואר וחלק מפניה מצולקים משריפה.במקביל, כריסטינה וסטפורד שמסתירים סוד אפל הם הוריו של בנג'י, ילד פלא שהצליח כבר בגיל צעיר מאוד להתמכר לסמים, לעבור גמילה, וגם לו לא חסרים שלדים בארון והוא רק הגיע לגיל בר-מצווה. את בנג'י מגלם אוון ריד הצעיר והוא אחד הליהוקים המבריקים ביותר בסרט. כמו כל ילדי הפלא הוא לכאורה נראה מתוק ומקסים אבל מדובר בנער שלא מפסיק לפזר קללות אנטישמיות לכל כיוון כאשר הוא עצמו יהודי.
קרוננברג מציג את הוליווד כמדגרה של גילוי עריות. מקום שבו כולם שוכבים עם כולם, כולם עושים את כולם, ומתעסקים עם כולם. סוג של משפחה ביולוגית ורוחנית שבה כולם מחוברים אחד לשני בקשרי דם שונים ומשונים. בראיונות לעיתונות קרוננברג מדגיש שלא מדובר בסאטירה אלא במציאות. מעניין מה הוא יודע שאנחנו לא.כמו התיירים שרוכשים מפות מפוברקות כדי לבקר בבתיהם של העשירים והמפורסמים בתקווה והם יזכו לשזוף את עיניהם באחד האלילים שלהם גם קרוננברג לוקח אותנו למסע שכול מטרתו היא להציג עד כמה חולנית העיר שעיניי כל העולם נשואות אליה. למזלו מובילה את הסרט ג'וליאן מור, ללא ספק אחת השחקניות המוכשרות שפועלות בהוליווד שמאז שפרצה לתודעה עם הופעתה הבלתי שנכחת ב"תמונות קצרות" של רוברט אלטמן בשנת 1993 והפכה לכוכבת הבלתי מעורערת של הקולנוע האמריקאי העצמאי. נראה שאין לה שום בעיה להמשיך לתחזק את התואר הזה. נראה שאין לה שום כוונה ליהנות ממעמדה כשחקנית הוליוודית מכובדת המשתתפת בשוברי קופות. התפקיד שלה כהוואנה הוא הוכחה שהשחקנית בת ה-54 עדיין מתמסרת לקולנוע בועט, צעיר ונועז."מפות לכוכבים" הוא אחד התענוגות האסורים המוקרנים כרגע על המסך הגדול בישראל. זה לא סרטו הטוב ביותר של קרוננברג, אבל אין ספק שהוא אחד המרושעים, האכזריים והכיפיים ביותר. ונראה שעדיין הוליווד יכולה לספק לנו לא רק סרטי קולנוע אלא גם חומרים למספיק סרטים ורצוי שהם יהיו זדוניים ומבדרים כמו זה.
מפות לכוכבים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 2916/05/2015 11:16:51
7/10אייקון ציון
קרוננברג מציג לנו בסרט את האהבה העצמית (ההרסנית) של הוליווד. הבימוי והמשחק טובים מאוד. העלילה לפעמים בורחת למחוזות הביזריים של דיוויד לינץ'', אבל לא בצורה טובה כמו המקור.
שם: שי אלימלךגיל: 3429/01/2015 21:26:47
3/10אייקון ציון
באמת שמי שמחזיק מעמד רצוף מההתחלה עד סוף הסרט מגיע לו כל הכבוד. סרט הזוי בעיקר עם אוסף של דמויות לא מעניינות שכביכול מתחברות אחת לשניה בצורה מעוותת. אין מה להכביר מילים על הסיפור כי באמת הוא לא מעניין ואין ממש סיפור , מי שרוצה להבין על מה מדובר מוזמן לבזבז את זמנו בכיף , אני הזהרתי !
שם: סיגליתגיל: 2822/11/2014 16:31:19
1/10אייקון ציון
סרט הזוי על גילוי עריות ,מי שכתב את העלילה כנראה נפל לו איזה בורג....
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט