אהבה היא מוזרה ביקורת סרט

Love Is Strange Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "אהבה היא מוזרה":
"משחק מושלם של לית'גו ומולינה שביחד הופכים לזוג מוצלח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Love Is Strange
משחק אלפרד מולינה,ג'ון לית'גאו, מאריסה טומיי במאי/ת איירה זקס  
דרמה
ביקורת סרט לאהבה היא מוזרה מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זכויות קהילת הלהט"ב עומדות במרכזם של לא מעט סרטים, אבל לא רבים עסקו במה שאפשר לכנות כתופעת הלוואי של מתן הזכות לזוגות חד מיניים להתחתן. "אהבה היא מוזרה", סרטו של איירה זקס, עוסק בבעיות שקורות לזוג לאחר החתונה, בעיות שבמקרה הזה לא היו מתרחשות אם הזוג לא היה מממש את זכותו להתחתן.במרכז הסרט עומדת מערכת היחסים שבין בן (ג'ון לית'גו) וג'ורג' (אלפרד מולינה) המהווים זוג ותיק שחי ביחד 39 שנים במנהטן. לאחר שהם מנצלים את זכותם להתחתן, חייהם הופכים לקשים. ג'ורג', שעובד כמנהל מקהלה בכנסיה קתולית, מפוטר מעבודתו בגלל החתונה וללא חסכונות והעובדה כי בן הוא פנסיונר - הם אינם מסוגלים להמשיך ולהחזיק את הדירה במנהטן. עד שימכרו את הדירה וימצאו אחת שמתאימה להם, הם נאלצים לגור בנפרד. בן עובר לגור עם אחיינו אליוט (דארן בורוז) ואשתו קיית' (מריסה תומיי) וג'ורג' עובר לגור אצל שכניו - זוג שוטרים.
זקס, שנחשב לאקטיביסט בקהילה גם מעבר לסרטים שהוא יוצר, אינו הופך את "אהבה היא מוזרה" לסרט מחאה אלא לסרט על התדרדרות. למעשה, גם אם הסרט היה עוסק בזוג סטרייטים - הוא לא היה שונה בהרבה. בן וג'ורג' לא יצאים להגן על זכיותיהם אלא פשוט מסתגלים למצב הקשה והלא נוח שנוצר גם בגלל יוקר המחיה. הם מגלים שגם לאחר שימכרו את הדירה שלהם במנהטן, הם לא ירווחו עליה סכום משמעותי בגלל בירוקרטיה ומיסים. לכן בן נאלץ לחלוק מיטת קומתיים בחדר עם בנו של אחיינו, ג'ואי (צ'ארלי טהן) יותר זמן ממה שהוא חשב ולהיות חשוף לכל הבעיות של המשפחה של אחינו. את המפלט הוא מוצא על הגג שם הוא עולה לצייר. ג'ורג' נאלץ לשהות על הספה בסלון של שכניו ושניהם יחד נאלצים להתמודד עם הגעגועים האחד לשני. סצנת האיחוד במהלכה הם ישנים במיטת קומתיים היא מקסימה.לית'גו ומולינה הופכים ביחד לאחד הזוגות היותר מוצלחים שנראו בקולנוע בשנים האחרונות, הרבה בזכות הבימוי המצוין של זקס. הכימיה ביניהם מושלמת. הסצנות הנוגעות ללב מתרחשות בפתיחת הסרט כשהם מנסים לתפוס מונית בדרך לחתונתם, ולאחר מכן, כאשר הם שרים מסביב לפסנתר יחד עם קרובי המשפחה שלהם והחברים. זהו אחד התפקידים הכי טובים של ליתג'ו בקולנוע אם לא הטוב ביותר שלו עד היום.
התסריט של "אהבה היא מוזרה" הוא מאוד אותנטי עד כדי כך שלפעמים נדמה שצופים במשהו שמתרחש עכשיו בזמן אמת עם תגובות אמיתיות ולא מתוסרטות. מצד שני, למרות המשחק המושלם של ליתג'ו ומולינה, הצופה עלול למצוא את עצמו מידי פעם בכמה סצנות משעממות שנמרחות יתר על המידה. חלק מהסצנות הללו מכילות מסר שמובע ללא מילים או סוגרות מעגל. הן אמורות לרגש ולגרום לצופה לחוש את מה שמרגישות הדמויות ובחלק מהמקרים זה נעשה דרך סצנות אמנותיות שקצת מוציאות את הסרט מאיזון."אהבה היא מוזרה" הוא סרט נוגע ללב אבל לא ממש מרגש. קצת יותר הומור היה יכול להוסיף לו עניין. שווה לצפות בו בעיקר כדי לראות את ליתג'ו ומולינה.
אהבה היא מוזרה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מיריגיל: 5826/10/2014 22:46:47
7/10אייקון ציון
אהבה לא מוזרה, אהבה יפה ורגישה, סיפור שנכנס ללב, הבעיה שהסרט איטי מעט .
שם: משה רביגיל: 3926/10/2014 00:00:23
6/10אייקון ציון
בלתי מספיק, איטי מאוד ודיי משעמם לעיתים קרובות, אולי מתאים לראות בבית
שם: סגולהגיל: 4723/10/2014 09:33:17
8/10אייקון ציון
סרט אנושי, ומחמם לב על שני אוהבים שאובדן דירתם מביא אותם לחשבון נפש על חייהם, על בחירותיהם בחיים ועל הזיקנה. היותם של שני האוהבים גברים וההתמודדות שלהם עם חייהם כהומואים מוסיפה נדבך של מורכבות ועיין לסיטואציה המתוארת בסרט. הסרט הזה הוא אחד הסרטים הגאים היחידים שעוסקים בגיל הזהב, ואולי זו סיבה נוספת לצפות בו. צפיתי בסרט בפסטיבל הסרטים בחיפה.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט