זעם ביקורת סרט

Fury Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "זעם":
"סרט מלחמה צפוי אך ראוי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Fury
משחק בראד פיט, לוגאן לרמן, שייה לבוף במאי/ת דייויד אייר  
מלחמה
ביקורת סרט לזעם מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"תוצאה ראויה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של הבימאי תסריטאי דיוויד אייר ממשיך לבחון את האחווה הגברית במצבי לחץ ותחת אש. את כחולי המדים ואנשי הצוללות מחליפים הפעם חיילי ארה"ב במלחמת העולם השנייה. האם לאייר יש מה להוסיף בז'אנר סרטי הלחימה שנדמה ונשחק עד תום?אפריל 1945, צוות טנק אמריקאי עושה את דרכו ללב גרמניה כשסיום המלחמה נראה באופק ועדיין הגרמנים מסרבים להיכנע ונלחמים על כל שעל. בצוות הטנק הנקרא "זעם" (ולכן שמו של הסרט) נמצאים הסמל הקשוח דון "וורדדי" (בראד פיט) בויד המכונה "תנ"ך" (שייה לה בוף), התותחן גריידי "קון אס" (ג'ון ברנטאל, תגלית הסרט בעייני) וטריני "גורדו" גרסיה (מייקל פניה ). אל הצוות המנוסה ושבע הקרבות מצטרף נורמן הטירון (לוגאן לרמן) ויחד הם עושים את דרכם בתוך בוץ ושדות קרב עקובים מדם עמוק לתוך גרמניה. כל השחקנים משחקים האופן אמין, בראד פיט מרשים כהרגלו וממשיך את דמותו מלאת הפאתוס מ"ממזרים חסרי כבוד" ושיה לה בוף מוכיח כי כשהוא רוצה הוא יכול להיות שחקן דרמתי ראוי.
הסרט הוא ערבוב מעט משונה בין גלוריפיקציה של המלחמה לבין תיאור ריאליסטי ומדמם שלה, כשאייר נוטה בבירור לצד המדמם כמקובל בימינו. אייר מוכיח שוב שהוא אשף בכל הנוגע לביום סצנות פעולה קולחות והצלם רומן וסינוב פורש בפני הצופה התרחשויות עוצמתיות (למרות שעדיין לא מדובר בסצנות בקליבר של"להציל את טוראי ריאן" ).אייר גם מוציא את המיטב משחקניו ולולא המערכה האחרונה והמופרכת של הסרט הייתי קובע נחרצות כי הוא עלה מדרגה והצטרף לליגה של הגדולים. הסרט לא מפסיק לדמם והוא מצליח לרתק את הצופה לכל אורכו.הבעיה הגדולה שלי עם הסרט היא שבסופו של דבר הוא לא מחדש וממחזר בערך את כל קלישאות העבר שנראו בסרטי מלחמה. הדמויות הן חד ממדיות ואפשר לזהותן כ"הסמל" ,"ההיספאני" "הקשוח/על סף התמוטטות" "הדתי" וכמובן "הטירון" שיעבור מסע חניכה. אלא שבניגוד לצ'רלי שין בפלטון, הטירון ילך במסלול הצפוי לכל מי שראה סרט מלחמה או שניים בחייו. כשאייר מנסה לצאת מעט מן השבלונה בסצנה בבית משפחה גרמנית התוצאה צורמת במקרה הטוב. כך מסתובבות להם דמויות חלולות וחסרות נשמה במשך שעתיים ומשהו ויורות רפליקות שחוקות .
הסרט "זעם" הוא סרט חמקמק. הוא צפוי וקלישאתי להחריד אבל אייר יודע להוציא משחקניו את המיטב ומצליח גם לטעון את המסך באווירה של סוף העולם ושל "המלחמה היא גיהנום מלוכלך" ולכן בסופו של דבר מדובר בסרט ראוי. בראד פיט מרשים עד מטריד בתפקיד הסמל יודע הכל הציני שמשמש כדמות אב לטירון המבוהל כולל סצינה שבה הוא מלמד אותו קשיחות גברית מהי. כל שאר הצוות מייצר דמויות שחוקות אבל מהנות במידה.הסרט לא מצליח לייצר אמירה משמעותית, אבל הוא ראוי לצפייה. יהיו שישוו בין "זעם" לבין "לבנון" שגם עוסק בצוות של טנק. בניגוד ל"לבנון" אצל אייר לא מדובר בסרט של יורים ובוכים, ואייר אינו מתנצל לרגע על הנוכחות האמריקאית בלב גרמניה. הוא פשוט לא מתעסק ברבדים העמוקים של החיים. אייר מייצר בידור דחוס וללא ערכי מוסף ובזה גם כוחו.
זעם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4408/01/2016 18:30:53
8/10אייקון ציון
חזק מאוד! קורותיהם של אנשי צוות טנק, לקראת סוף מלחמת העולם השנייה. הפוקוס הוא על מפקדם הכריזמטי ועל בחור צעיר שמצטרף אליהם וחווה לראשונה בחייו את מוראות המלחמה ,זוועותיה ומחיריה. הסרט מעניין לכל אורכו והשיא מגיע בחלקו האחרון עם מופע גבורה מרשים ביותר של הצוות. האווירה והתנהלותה של המלחמה הארורה ההיא מועברים היטב,כולל כמה סצינות קשות לצפייה וגם רואים מה מלחמה עושה למשתתפיה. בקיצור, ממליץ.
שם: aloncoolגיל: 2012/03/2015 14:05:37
9/10אייקון ציון
סיימתי לראות את הסרט עכשיו הסרט היה מרתק מאוד, ומעולה מותח מאוד העולה בהדרגה, ישנם קטעים קשים לצפייה, אבל שווה צפייה למרות, הקטעים הקשים לא מומלץ, לבעלי לב חלש ולילדים קטנים.
שם: עיגיל: 2921/02/2015 17:57:56
9/10אייקון ציון
סרט מעולה, שחקנים מעולים, מותח וטוב.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט