קרניים ביקורת סרט

Horns Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "קרניים":
"סרט מפוצל אישיות שלא יודע מה הוא באמת רוצה להיות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Horns
משחק דניאל רדקליף, הת'ר גרהאם במאי/ת אלכסנדר אז'ה  
אימה
ביקורת סרט לקרניים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"בלגן מסוגנן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע31.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מסכן דניאל רדקליף. החיים אחרי סרטי הארי פוטר לא מצליחים לזמן לו להיטים מגניבים שיאשררו את מעמדו ככוכב קולנוע גם בלי שרביט הקסמים. השחקן הצעיר לוקח על עצמו סיכונים מדליקים עם סרטים יוצאי דופן כגון "הרוג את יקיריך" בו גילם את המשורר ההומוסקסואל אלן גינזברג ואף השתתף בסצנות סקס הומו ארוטיות לוהטות. אם חשבנו שעכשיו הוא ינסה למצוא חן בעיני קהל המעריצים הצעיר שלו, טעינו. הוא חובש על ראשו צמד קרניים וחובר לבמאי סרטי האימה הצרפתי אלכסנדר אג'ה.אג'ה מוכר בעיקר בזכות הלהיט הצרפתי המעולה שלו "Haute Tension" בכיכובה של ססיל דה פרנס. הוא ביים את הגרסה החדשה לקלאסיקת האימה של ווס קרייבן – The Hills Have Eyes"" וגם את הגרסה החדשה לקלאסיקת זוועות נוספת, הפעם של ג'יימס קמרון - "פיראנה". "קרניים" המבוסס על רב המכר של ג'ו היל (הבן של סטיבן קינג) היה צריך להיות הלהיט החדש שלו ולבסס את מעמדו של דניאל רדקליף, אבל משהו השתבש בדרך. התסריט של קית' בונין סובל מחוסר מיקוד ונראה שהבמאי עצמו המתמחה בסצנות זוועה והומור שחור מתקשה להתמודד עם רגעי הקיטש הדביקים המזכירים את סרטי "דמדומים" והופכים מרגע אחד לשני לגרוטסקיים יותר ויותר.
רדקליף מגלם את איג פריש, תקליטן בתכנית רדיו מקומית בעיירה השלווה שבה הוא מתגורר. הוא החשוד העיקרי באונס וברצח של חברתו. בעודו סובל מהנגאובר קטלני הוא מתעורר ומגלה שצמחו לו על הראש קרניים שגורמות לאנשים להתוודות בפניו על סודותיהם הכמוסים ביותר. אותם וידויים הופכים את "קרניים" ליצירה קומית בעלת הומור שחור ומעניקים לסרט תחושה שמדובר בסרט שמאוד מודע לעצמו. הסצנות בהן איגי נאלץ לשמוע את הוריו, אחיו, מלצרית תאבת פרסום, חברת ילדות ועוד אנשים לא מוכרים שופכים את ליבם מולו הם הרגעים החזקים בסרט.לדוגמה, הרגע שבו אמו של איגי חושפת לפניו שהיא לא מעוניינת בשום קשר איתו, מצמרר וכואב. בהחלט תורם ששחקנית איכותית כגון קתלין קווינלין ("גבעות הפחד" ומועמדת לאוסקר על "אפולו 13") מגלמת אותה. אבל גם הת'ר גרהאם כמלצרית תאבת פרסום המפלילה אותו בעזרת אסופת שקרים את איגי, מבצעת באותם רגעים נדירים עבודת משחק מבריקה. ג'ו אנדרסון הבריטי המגלם את אחיו עושה גם הוא עבודה מעולה כנגן ג'ז נרקומן. סצנות האימה והזוועה הגראפיות המשולבות בסרט כמובן עשויות ביד אמן, הרי זה הוא תחום ההתמחות של של אג'ה.
לעומת רגעים אלה בהם הבמאי הצרפתי מבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, ניתן לקבוע שרומנטיקה היא לא בדיוק הצד החזק שלו. הפלאשבקים למערכת היחסים הרומנטית והקיטשית להחריד בין איגי לבת זוגו בגילומה של ג'ונו טמפל מבויימים בכבדות ובסרבול ופוגעים בסגנון הייחודי של הסרט. הם כל כך דביקים ולא אמינים שמזכירים לרגעים את הסצנות הרומנטיות הילדותיות והמביכות מסרטי "דמדומים", ואף גרמו לקהל שנכח באולם לפרוץ בצחוק מזלזל ומובך. לפחות הצילום של פרדריק אלמס שבתיק העבודות שלו אפשר למצוא את סרטיו המורבידים של דיוויד לינץ' - "ראש מחק", "קטיפה כחולה", ו-"לב פראי" - עושה עבודה מרשימה."קרניים" לא אחיד ברמתו ולמרות חיבתי לז'אנר האימה ולסרטיו הקודמים של הבמאי, קשה לפרגן למוצר הבעייתי והלא מושלם הזה. הסרט הזה מומלץ בעיקר למעריצים השרופים של אג'ה, למי שאוהב את עבודת המצלמה של אלמס ולמי שמתגעגעת לדניאל רדקליף ומעוניינת לצפות בו הופך לשד שטני.
קרניים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1715/12/2018 17:42:36
9/10אייקון ציון
מישהו יכול להסביר לי למה כולם שונאים את הסרט הזה? אמנם אני מודע שיש לו בעיות כמו חוסר עומק בדמויות שהם לא ראשיות וסוף מוזר ולא הגיוני אבל בכל זאת המשחק בסרט מדהים מצד כולם, הסרט מצולם ומבויים פצצה והוא מביא מסרים טובים מאוד וחשובים לחיים.בתכלס, אני אישית מאוד אוהב ומאוד מאוד ממליץ.
שם: בתאלגיל: 2313/02/2015 15:37:20
5/10אייקון ציון
סרט הזוי, העלילה הגדולה יפה, אבל יש המון קטעים הזויים ולא ברורים.. השחקנים טובים ומצילים את העלילה בסרט. אם אתם לא אוהבים מדע בדיוני, חבל על הזמן....
שם: shirensגיל: 2415/12/2014 14:18:58
1/10אייקון ציון
סרט נוראי.. לא מומלץ בכלל
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט