כשערב יורד על בוקרשט ביקורת סרט

When Evening Falls on Bucharest or Metabolism Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "כשערב יורד על בוקרשט":
"עוד יצירה מצוינת של הקולנוע הרומני החדש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר When Evening Falls on Bucharest or Metabolism
משחק בוגדן דומיטרצ'ה, דיאנה אברמוט במאי/ת קורנליו פורומבויו  
זר
ביקורת סרט לכשערב יורד על בוקרשט מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מבריק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
3.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די40.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחת התופעות הקולנועיות המרתקות של המאה ה21 היא היווצרותו כמעט יש מאין של הקולנוע הרומני החדש. גל המאופיין ביצירות היפר ריאליסטיות ספרטניות החותכות בבשרו החי של הצופה ולא משאירות לו מקום לנשימה. סרטים המצולמים ללא מוזיקת רקע כשרוב הסצנות כמעט דוממות ורק דו שיח שכלתני בין הגיבורים מפר את האווירה המלנכולית השורה על סרטים מצוינים אלו .סרטים כגון" ארבע חודשים,שלושה שבועות ויומיים" ,"בן יחיד" וכמובן סרטיו של היוצר הרומני קורנליו פורומביו שיצר את "12:08 מזרחה לבוקרשט" ואת יצירת המופת "שם תואר "משטרה. כעת מגיע לאקרנים בארצנו סרטו השלישי בסך הכול "כשערב יורד על בוקרשט", (בשמו המלא "כשערב יורד על בוקרשט או מטבוליזם").פול הבימאי (השחקן המרשים בוגדן דומיטריצ'ה) מביים סרט כשהשחקנית אלנה היא גם זו שהוא חולק איתה את יצועו. פול לא בטוח בכיוון שהסרט הולך אליו וכולו מלא חששות ופחדים (אפשר היה גם לקרוא לסרט "חרדת הבימאי"). הוא חוזר שוב ושוב עם אלנה על הסצנה שלה ומנסה להבין עבורה וגם עבורו את הצידוק לקיום הסצנה. המצלמה עוקבת בדממה אחרי היחסים הלא פשוטים בין הבימאי לשחקנית. מעניין שאת יחסי המין בין הבימאי לשחקנית משאיר פרומבויו מחוץ לעין הצופה. את פרומביו מעניין בראש ובראשונה התהליך של הפקת הסרט (של גיבוריו וככל הנראה גם שלו עצמו) ולא זוטות כמו יחסים אגביים בין הבימאי לשחקנית.
הגאוניות של פרומבויו באה לידי ביטוי בכך שהוא מצליח ליצור עוד סרט במסגרת הספרטנית והנוקשה של הקולנוע הרומני החדש והמדוכדך ובבד בבד הוא לוקח את הצופה צעד אחד קדימה ובעזרת קולנוע רפלקסיבי הוא גם מנסה להבין את זכות הקיום של התנועה הקולנועית שאליה הוא שייך.לא במקרה מוזכר הבימאי אנטוניוני וסרטו "יצרים" במהלך הסרט: ב"יצרים" בחן אנטוניוני את היחס שבין האדם למציאות ואת הקשר שבין הקולנוע כאומנות המנסה להנציח את המציאות וגם להציגה באופן שונה. אי הוודאות של יוצר הסרט פול לגבי יצירתו וחרדתו ממה שיעלה בגורל סרטו וגם בגורל השחקנית - אהובתו מציבה סימן שאלה גדול בפני הקולנוע הרומני העכשווי ופרומבויו שואל האם בכלל יש דבר כזה קולנוע ריאליסטי והאם יצירת קולנוע אינה אלא בדיה מוחלטת וכל ניסיון ללכוד את המציאות נידון בעצם לכישלון?
אלנה השחקנית נדמית לפול כשחקנית האיטלקייה מוניקה ויטי שבעזרתה הצליח אנטוניוני להעביר את ההרגשה שסרטיו הם בעצם בראש ובראשונה שכלתנים ואחר כך פועלים על הרגש. הקולנוע הרומני העכשווי מנסה בכל כוחו להעדיף את השכל על הרגש וזה בדרך כלל עובד ועובד טוב.שמו השני של הסרט "מטבוליזם" אולי מסמל את חדלותו של האדם שחילוף החומרים בגופו מעיד על היותו חיה. חיה משוכללת אך כזאת שמונעת על ידי הליכים ביולוגיים פשוטים. זהו סרט שרב בו הנסתר על הגילוי ומי שיהיה מוכן להקדיש לו שעה ומחצה לא יצטער.
כשערב יורד על בוקרשט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מילר רחליגיל: 5729/11/2014 21:50:03
3/10אייקון ציון
סרט איטי - ומשעמם ברמות עד מאכזב .הדיאלוגים שנתנו בסרט אינם מצדיקים עשיית סרט .ובסוף גם מוסיפים סקופיה של מערכת העיכול - למה זה טוב- האם בשעור אנטומיה עסקינן?
שם: אמנון אלביגיל: 9922/11/2014 10:07:22
1/10אייקון ציון
כשערב יורד על בוקרשט...................... ערב ? חושך מוחלט. מה מביא יוצרים אשר בעבר הפיקו סרטי מופת להפיק שעמום דוחה אשר כזה. הכישרון שלהם בעשייה קולנועית ניכר בבירור. כלומר הם התכוונו לייצר אווירה כזו, בה יש שנאה למקום, לעשיה ולעצמם. הצליחו ללא ספק. במקום לסבול בסרט נוראי זה, קראו את הדיווחים מישיבות הממשלה או הכנסת. אותה הנאה.
שם: גבריאלהגיל: 5021/11/2014 18:48:08
1/10אייקון ציון
סרט משעמם ברמות שזמן רב לא זכור לי. אנשים יצאו במהלך הסרט ומכיוון שישבתי באמצע השורה ולא רציתי להפריע לשורה מאוכלסת בצופים די מבוגרים (קולנוע מוזיאון תל אביב), ישבתי וסבלתי.כל הסרט הוא מונולוג שחוזר על עצמו בצורה משעממת מאד, יש צילום של אותה סצנה אולי עשר פעמים או יותר. יש צילום של נסיעה ברכב, בערב, בחושך אולי 5 דקות. אין עלילה ואין נוף. פשוט כלום. בזבוז זמן וכסף. שעמום מוחלט!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט