שבויה ביקורת סרט

The Captive Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "שבויה":
"מממש חלקית את הפוטנציאל אך עדיין מרתק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Captive
משחק ריאן ריינולדס, סקוט ספידמן, רוסריו דוסון במאי/ת אטום אגויאן  
דרמה
ביקורת סרט לשבויה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מטריד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די32.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אטום אגויאן מבולטי במאיה של קנדה נוטה בדרך כלל לביים בסגנון אמנותי שמזכיר קולנוע אירופאי קלאסי. המעברים של אגויאן בין העבר להווה מבלבלים את הצופה ושומטים את הקרקע מתחת לרגליו שוב ושוב. אני אישית מאד אוהב את התעסקותו האובססיבית של אגויאן באובדן ובשכול כמו הילד שנעלם ב"אקזוטיקה" ואותם הורים אבלים על אובדן ילדיהם ב"מתיקות שאחרי" המופתי וכמובן הדיון הסופר אינטליגנטי שערך בשואת העם הארמני בסרטו הטוב ביותר "אררט" מ-2002 .נדמה כי בשנים האחרונות החל אגויאן לוותר מעט על הפן האמנותי ביצירותיו והלך יותר לכיוון המסחרי. סרטו האחרון "שבויה" מדגיש את התמות המוכרות ביצירתו, אולם אינו מתוחכם כיצירותיו הגדולות של אגויאן. בסופו של דבר מדובר בדרמת מתח אפקטיבית שהייתה יכולה להיות מוקרנת על המסך הקטן. הסרט נע כדרכו של אגויאן בין זמנים שונים ומספר על ילדה קטנה בשם קסנדרה הנחטפת מתחת לאפו של אביה ומוחזקת בשבי על ידי סוציופת. במשך שנים ארוכות מנסים הוריה של קסנדרה לאתר אותה עד שהם מתייאשים עד שלפתע עולה האב על כיוון חקירה חדש. כל מי שצפה בסרטים כגון "העלמות" יוכל כמעט לדקלם את העלילה הצפויה.
אגויאן שבשנים האחרונות דן בנושאי העולם הווירטואלי המשתלט על חיינו מציג בפנינו את אותם חוטפים שראינו כבר בעשרות סדרות טלוויזיה וסרטים . אלו חיות אדם מחושבות להפליא שהופכות לאלוהי החטוף מהרגע שהצליחו לממש את תכניתן השטנית וללכוד את טרפם. קווין דוראנד המגלם את חוטפה של קסנדרה הוא האב-טיפוס של החוטף על סף השיגעון ודמותו מזכירה מאד את דמות המדען המטורף, שוינסנט פרייס כה היטיב לגלם בסרטי האימה בשנות ה-50 וה-60.נעשו גם לא מעט סרטים שעסקו בחרדת הסייבר ובסכנות האינטרנט וכאן אגויאן מצליח להעביר לצופה בדרך של טלוויזיות במעגל סגור ומצלמות דו כיווניות את טורפי האינטרנט המשחרים לטרפם. חוטפה של הילדה צופה בחשאי בהוריה המתאבלים והצופה נחרד בכיסאו.
חלקו הראשון של הסרט מצוין אולם לקראת חלקו השני מאבד הסרט גובה והמערכה האחרונה כולל הסיום הלא מפתיע נדמית כמהירה מדי וכמאולצת. נראה כאילו מפיקי הסרט כפו את רצונם מול שאיפתו של אגויאן להמשיך את הסרט בקצבו האיטי והמטריד. אגויאן מוציא (כמו תמיד) משחקניו את המיטב שבהם. ריאן ריינולדס, רוסריו דוסון ואפילו ברוס גרינווד הוותיק - כולם מנפקים הופעות משכנעות.למרות שהסרט צפוי ואינו מחדש כמעט דבר, בזכות חזונו של אגויאן, חילופי הזמנים בין ההווה לעבר ובמיוחד כמה סצנות מקפיאות דם אי אפשר להתעלם מ"שבויה" ומי שחפץ להתעמת עם פחדים ועם נושאים שכולנו חוששים מהם, אך לא רוצים לדבר עליהם מוזמן ללכת ל"שבויה" ובסופו של דבר ליהנות מעוד יצירה יוצאת דופן של במאי הקולנוע הקנדי המוכשר.
שבויה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דנדושהגיל: 2410/04/2016 08:54:22
2/10אייקון ציון
לא מומלץ בכלל... לפני שראיתי את הסרט, קראתי כאן באתר את הביקורות, וראיתי שהן מחולקות לכאלה שאהבו ממש ולכאלה שלא אהבו בכלל... החלטתי לתת לסרט צ'אנס כי אני אוהבת סרטי מתח. מתח לא היה בסרט הזה, הוא היה משעמם, צפוי, איטי, הרגשתי שבא לי כבר להריץ את הסרט קדימה.... היה רק קטע מותח אחד בסרט וזהו, פשוט לא מומלץ, חבל על הזמן.
שם: ערןגיל: 2525/02/2016 15:03:43
4/10אייקון ציון
ניסיון לא מוצלח. תחושה של מלא כוונות טובות, אבל הוצאה לפועל לוקה בחסר. במקום מתח פסיכולוגיה ופחד, נשאר רק תהיות על אמינות ועל חורים בסיפור שפשוט קשה להתעלם. ריינולדס ממשיך לנסות לצרת מקונכיית הקומדיות, הפעם ביצע בחירה רעה.
שם: rotem590גיל: 1722/02/2016 16:37:05
1/10אייקון ציון
אני וחבר שלי חיכינו כל כך הרבה זמן לסרט הזה, ולבסוף קיבלנו את הסרט הכי גרוע שיכלו לעשות אי פעם! הסרט משעמם ולא זורם, ועד שמגיע קצת אקשן הוא מגיע בסוף ונמשך בדיוק 2 שניות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט