גאווה ביקורת סרט

Pride Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "גאווה":
"שיעור מרתק, מרגש ומצחיק על דמוקרטיה וזכויות אזרח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Pride
משחק ביל נייהי, אימלדה סטנטון, אנדרו סקוט במאי/ת מת'יו וורקוס  
דרמה
ביקורת סרט לגאווה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקטואלי ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מי היה מאמין שבשנת 1984, כאשר מרגרט תאצ'ר השמרנית נמצאת בשלטון, הכלכלה הבריטית נמצאת על סף קריסה, מחאת ארגוני הכורים נמצאת בשיאה ושביתה כללית מאיימת על בריטניה, דווקא חבורת הומואים ולסביות מלונדון, יהפכו לתומכים הגדולים ביותר של הכורים, יגייסו עבורם כסף, ביגוד, מזון ובעיקר יהיו המשענת הרגשית שאותם כורים בכפרים קטנים בוולס היו כל כך זקוקים להם? זאת על אף שמרבית הכורים לא פגשו הומו או לסבית בחייהם. נשמע כמו איזו פנטסיה תסריטאית של קולנוען בריטי, או יציאתו הרשמית מהארון של "בילי אליוט"? לא. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומרבית מגיבורי הסרט עדיין חיים ובועטים, מה שהופך את חוויית הצפייה בסרט וקריאת הכתוביות בסופו של הסרט החושפת מה קרה לכל אחד מגיבורי הסרט, למרגשת במיוחד."גאווה" אולי מתרחש בבריטניה בראשית שנות השמונים אבל הסיפור שלו מזכיר בצורה מטרידה את ישראל בשנת 2014. ממשלה הפוגעת בזכויות האזרח הבסיסיות, עושקת את העניים ומחלקת את אוצרות הטבע לעשירים כדי שיתעשרו יותר. ממשלה שמפריטה כל דבר שהיא יכלה לשים עליה את ידה, מנסה לפגוע באיגודי העובדים, לגבות יותר מיסים ממעמד הביניים והפועלים ולהקל על העשירים. אבל בישראל אף אחד לא מתאחד, נגד השלטון, אף ארגון או קהילה לא מחליטים להתגייס לטובת ארגון או קהילה אחרת במצוקה. בישראל 2014 לא שמעו על ערבות הדדית. כל אחד לעצמו, וכאשר ישנם הרבה גופים בודדים ולא מאוחדים שמסרבים לתמוך אחד בשני אין סיכוי לשנות את המדינה ולדאוג לכך שזכויות האזרח שלנו יהיו הרבה יותר טובות.
מרק אשטון, צעיר אירי עם רקע קומוניסטי, הוא אחד המנהיגים של קהילת הלהט"ב בלונדון, מחליט לשכנע את חברותיו וחבריו לגייס כסף למאבק הכורים. מספר ניסיונות לפנות לאיגוד הלאומי של עובדי המכרות נענים בשלילה. הפעילים הלהט"בים הצעירים מחליטים לפנות ישירות לכפר כורים אקראי בווילס ולהעביר להם תרומות ישירות. כך מתחיל סיפור ידידות מפתיע, מרגש ומצחיק בין שתי קבוצות יוצאות דופן המגלות שלמרות השוני הרב בינם דווקא יש יותר המאחד ביניהם, מה שבעתיד ייזכר כאחד מאיחוד המאבקים החשובים והמשפיעים ביותר בחברה הבריטית."גאווה" שבויים על ידי מת'יו וורקוס הוא Feel Good Movie וזאת למרות הנושא הפוליטי והחברתי שהוא עוסק בו. הסרט מצליח לשלב שפע רגעים הומוריסטיים מצחיקים עד מאוד לצד רגעים מרגשים רבים שיגרמו לקהל להזיל דמעה. לא מדובר ביצירה ריאליסטית נוקבת בסגנון קן לואץ' של פעם, אלא בסרט הבנוי לפי הנוסחה הבריטית המדויקת של דרמות מרגשות עם רגעים קומיים המיועדים לקהל רחב בסגנון "בילי אליוט". בסרט ניתן למצוא שחקנים בריטים ותיקים כגון המועמדת לאוסקר אימלדה סטאונטון (וירה דרייק) וביל ניי (מלון מריגולד האקזוטי), פאדי קונסינדין (באמריקה) או דומיניק ווסט (The Wire).
אבל מי שגונבים את ההצגה הם הצעירים בחבורה: השחקן הניו-יורקי הצעיר בן שצנטר המגלם את הפעיל החברתי מרק אשטון שכולו חיוניות סוחפת וטוטאלית. עוד בולטת השחקנית ג'סיקה גוננינג המגלמת את שאן הדעתנית שהמפגש עם קבוצת האקטיביסטים תשנה את חייה לחלוטין. עוד משתתפים אנדרו סקוט השחקן היחיד שהוא מחוץ לארון, מוכר בעיקר כג'ים מוריארטי אויבו המושבע של שרלוק הולמס במיני-סדרה המצליחה. ג'ורג מאקאי הצעיר מגלם את ג'ו שהוא גם הדמות היחידה שלא היתה קיימת במציאות ודרכו אנחנו נחשפים לסיפור.בבריטניה של ממשלת הימין הקיצונית בראשותה של תאצ'ר לא ממש אהבו אנשים שמפגינים נגדה ולא משנה אם זה בגלל המצב הכלכלי הקשה ורמיסת זכויות האזרח (הכורים) או המצב החברתי ואפס זכויות האזרח (קהילת הלהט"ב), שתי הקבוצות שמגיעות מעולמות כל כך שונים למדו כבר בשנת 1984 את מה שאזרחי ישראל עדיין לא השכילו ללמוד בשנת 2014 – כאשר מאחדים כוחות יש סיכוי לנצח את כוחות הרשע ולהביא לעולם שינוי ואיתו תקווה לעתיד טוב יותר. בהחלט אחד השיעורים המוצלחים ביותר באזרחות שתראו השנה המסך הגדול, ולא יהיה לכם משעמם אפילו לרגע אחד.
גאווה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 3606/08/2015 23:58:07
8/10אייקון ציון
עשוי טוב. מצחיק ומרגש. מבוסס על סיפור אמיתי. נהניתי.
שם: אדרלולגיל: 2926/03/2015 20:31:39
10/10אייקון ציון
אחת הדרמות הקומיות המוצלחות שראיתי בשנים האחרונות. התהליך שהדמויות עוברות, הן מצד הכורים והן מצד ההומואים והלסביות, ממחיש באופן מרגש ואנושי כמה כל בני האדם אחד הם: חווים את אותם פחדים, אותן אהבות, אותן רגשות. ההומור המשובח מגיע בדיוק ברגעים הנכונים, וכך גם הכאב והעצבות. מקסים.
שם: ערןגיל: 4706/03/2015 21:36:44
7/10אייקון ציון
סרט מעניין , מבוסס על סיפור אמיתי , על מחאת הכורים בבריטניה והסיוע הלא צפוי מקהיליית ההומואים - לסביות. למרות ההתפתחות בעלילה והשחקנים הטובים הסרט קצת צפוי ומפתפח לאיטו. שווה לראות , אבל אפשר גם בטלויזיה
קישורים
חץ גאווה (עמוד סרט)
ביל ניי
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט