העלמותה של אלינור ריגבי ביקורת סרט

The Disappearance of Eleanor Rigby Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "העלמותה של אלינור ריגבי":
"סיפור אהבה פוסט מודרניסטי משעמם שלא מתקדם לשום מקום"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Disappearance of Eleanor Rigby
משחק ג'סיקה צ'סטיין, ג'יימס מקאבוי במאי/ת נד בנסון  
דרמה
ביקורת סרט להעלמותה של אלינור ריגבי מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"משעמם ומתיש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
עלילה המובאת מנקודות מבט שונות יכולה להיות מתכון לסרט מאוד מעניין. מצד שני, היא יכולה להיות גם מתכון לאסון שגובל בחשיבות עצמית יתרה של הבמאי או התסריטאי, מה שבסופו של דבר מוביל לכך שהקהל מאבד עניין בסרט די מהר. "היעלמותה של אלינור ריגבי" הוא לא מהסרטים הטובים בפורמט הזה. למעשה לא מדובר בסרט אחד אלא בשלושה. הוא עוסק בקריסת מערכת היחסים של זוג נשוי משתי נקודות מבט שהוצגו במקור בשני סרטים נפרדים: "העלמותה של אלינור ריגבי: הוא" ו"היא". בסופו של דבר, כדי להקל על הצופים, הוחלט להוציא גרסה מקוצרת לסרט הנקראת "העלמותה של אלינור ריגבי: הם" באורך של שעתיים. והשעתיים הטרחניות האלה מרגישות כמו נצח עם התקדמות לשום מקום.סרטו הראשון באורך מלא של נד בנסון מתחיל מאותה נקודת פתיחה של "נעלמת". קריסת מערכת יחסים של זוג נשוי והיעלמותה של האישה. אלינור ריגבי (ג'סיקה צ'סטיין) נעלמת לבעלה קונור (ג'יימס מקאבוי) לאחר אסון שפקד את שניהם. אסון שהביא לגסיסתה של האהבה ביניהם.
קונור, בעל מסעדה כושלת, מנסה להמשיך את חייו כרגיל עד שהטבח שלו, סטיוארט (ביל היידר) מספר על כך שהוא נתקל באלינור. מכאן והלאה לא מתחיל סיפור של חתול ועכבר בו ג'יימס רודף אחרי אלינור, אלא יותר סיפור של כלב המסתובב סביב הזנב של עצמו. אלינור וקונור נפגשים, נפרדים ונפגשים שוב מבלי שמשהו באמת משמעותי קורה ומשנה את המצב ביניהם.נקודת האור העיקרית של הסרט היא פס הקול של Son Lux. כמה מהשירים שלו ושירים של אחרים שהוא בחר לסרט סרבו לצאת מראשי שבוע אחרי הצפייה. עוד נקודות אור אפשר לזהות כניצוצות של יצירתיות בתסריט של בנסון. זה קורה בדיאלוגים שבין אלינור לאביה (ויליאם הארט) ושל קונור עם אביו (סיראן הינדס). יש בהם 2-3 דימויים יפים. אבל זה לא מה שמציל את הסרט, גם לא הקאסט והמשחק הטובים. הסרט כולו מורכב מדיאלוגים שרובם המוחלט פשוט לא מעניין ואפילו מתסכל לראות ולשמוע. ישנם לא מעט סרטים המורכבים מדיאלוגים בלבד שמשאירים את הצופה מרותק לאורך כל הסרט. "היעלמותה של אלינור ריגבי" הוא לא אחד מהם.
"היעלמותה של אלינור ריגבי" הוא סרט בעל חשיבות עצמית מופרזת שבמרכזו סיפור אהבה פוסט מודרניסטי שמשאיר את הצופה רחוק מלפתח אכפתיות כלפי הדמויות. זה נחמד לראות את ביל היידר מ SNL הולך בדרכו של ג'ים קארי (תמיד ראיתי בהיידר כיורש שלו) ווויל פורטה ("נברסקה") ועושה תפקיד דרמטי לאחר שנים של תפקידים קומיים, אבל כמו ניצוצות היצירתיות בדיאלוגים, כך גם התפקיד החביב של היידר לא מצליח להציל את הסרט מהכבדות והשעמום שלו. בעוד שסיפור ההעלמות בסרטו של דיוויד פינצ'ר משאיר את הצופה מרותק לכיסא לאורך כל הסרט ואפילו מזועזע, בנסון מניח על הצופים שלו שמיכה ועוצם להם את העיניים. הסרט המשעמם של השנה.
העלמותה של אלינור ריגבי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יפעתגיל: 1812/05/2016 02:37:32
10/10אייקון ציון
אחד הסרטים המקסימים שראיתי בחיי. ארוך אטי וחידתי. האם הסרט יגיע לנקודה כלשהי? אכן כן. הסרט עוסק בארכיטיפים נשיים וגבריים, באהבות, ביחסי הורים וילדים והשפעתם על עיצובינו כבני אדם בוגרים במובן העמוק של העניין, וגם בסוגים שונים של התמודדות עם שכול. בסבלנות אנחנו עוברים עם אלינור וקונור תהליך של חיפוש תשובות בהקשרים האלו כאשר כל אחד מהם מגלה דברים חדשים על עצמו על חייו ועל האפשרות להיות ביחד. וכן, דיאלוגים מרגשים. קונור: רק נסדר הכל בינינו ואז תוכלי שוב להיעלם. אכן, לבעלי סבלנות ולמי שרוצה לעבור תהליך עם הצפייה ומחפש חווית עומק. נשארתי עם הרבה מחשבות, תהיות וגילויים. ועם רצון לצפות בסרט שוב ושוב. בגלל הקסם. וגם ויליאם הארט מקסים ומרגש כרגיל.
שם: hadarגיל: 2523/01/2015 18:31:37
3/10אייקון ציון
איזה שעמום! הרעיון של התסריט נחמד. שחקנים טובים. אבל הסרט באיזה שהוא שלב הופך להיות מעיק ומתיש. אולי עדיף לראות אותו כאשר הוא מפוצל גרסת "הם" פחות מוצלחת
שם: Mגיל: 5521/12/2014 20:15:14
9/10אייקון ציון
תתעלמו מהביקורת המטופשת שטחית וטרנדית של המבקר המקומי,תתעלמו גם מהתקציר המטופש שמסופק כאן (... לא המערכת יחסים לא מתדרדרת... הם פשוט עוברים טרגדיה... ולא, לא רואים נקודות מבט שונות... זה בעצם פרוייקט של שלושה סרטים, והסרט המוקרן בארץ מספק רק את זווית הראיה האובייקטיבית...), פשוט לכו לסרט מקסים, איכותי ונוגע... ו... תיהנו
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט