6 גיבורים ביקורת סרט

Big Hero 6 Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "6 גיבורים":
"נשען על כל התרגילים המוכרים אבל עדיין אפקטיבי ומבדר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Big Hero 6
דיבוב טי.גיי מילר, מיה רודולף במאי/ת דון הל, כריס וויליאמס  
אנימציה
ביקורת סרט ל6 גיבורים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קומיקס לכולם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרט האנימציה החדש מבית היוצר של אולפני דיסני הוא מוצר צריכה קולנועי סוחף ומבדר המשלב בתוכו את מה שאנחנו רגילים לראות בסרטים המצוירים של דיסני עוד מראשיתם: גיבור יתום המתמודד עם אובדן המשפחה, והיכרות עם דמות קסומה שתעביר אותו מסע התבגרות מפתיע ולא שגרתי. לעומת הסרטים הקלאסיים שגדלנו עליהם, הפעם ישנה תוספת מרעננת שהתאפשרה בעיקר בזכות העובדה שאולפני דיסני רכשו את אולפני Marvel, אותם אולפנים שאחראים לסרטי "הנוקמים", "קפטן אמריקה", "ת'ור", "איירון מן" ו"שומרי הגלקסיה"."6 גיבורים" בדיוק כמו שמו הוא סרט גיבורי על, המבוסס על סדרת קומיקס שלא זכתה להצלחה גדולה, אבל העלילה שלה מתלבשת כמו כפפה ליד כאשר בוחנים את ההיסטוריה של סרטי היתומים המאוירים תוצרת דיסני: מ"במבי" עד "לשבור את הקרח". גם בסרט הזה הגיבור שלנו הוא יתום, הירו בן ה-13 שגר עם אחיו הבכור אצל דודתם מעל הדיינר שהיא מנהלת. הוא גאון צעיר המבזבז את זמנו בקרבות רובוטים לא חוקיים. טאדאשי אחיו המדען מנסה לשכנע אותו להצטרף לאוניברסיטה, למחלקת המדעים לה הוא שייך. הירו מתיידד שם עם חבורת צעירים שבעיקר עסוקה בלימודים ובשלל המצאות מגניבות.
טרגדיה נוספת גורמת להירו המסכן להתמודד עם טראומות שאנחנו לא מאחלים לאף אחד. באופן מפתיע דווקא רובוט רפואי בשם ביימקס, המצאה משעשעת של טאדאשי, הופכת ליד ימינו של הירו והיא זאת שתעביר אותו מסע התבגרות שיתרום להחלמתו. הסיטואציות המשעשעות מאוד עם ביימקס נובעות מכך שכל מטרתו היא לעזור לבני אדם ולרפא אותם במהירות האפשרית. אין ספק שמדובר באחת הדמויות היותר מתוקות שנראו על מסך הקולנוע בשנה החולפת. הרובוט הוא סוג של בלון לבן גדול ומתנפח, מסורבל פיסית, ובעל קול גבוה ומצליח להנפיק שלל סיטואציות מבדרות שגורמות לקהל לפרוץ בצחוק מתגלגל.אורכו של הסרט יחד עם הכתוביות הארוכות בסופו והסרט הקצרצר המתוק בתחילתו הוא 102 דקות, כלומר, המנה העיקרית שהיא "6 גיבורים" לא זכתה למספיק זמן כדי לפתח את העלילה שנראית דחוסה ומזורזת, מה שפוגע בעומק הדמויות ואפילו סצנות הפעולה נראות קצרות. כן אפשר לכתוב להגנת הסרט שהוא לא מורח את הזמן ושיש לו קצב מהיר וסוחף. גם הרע המסורתי מפחיד למדי ויש גם סיפור מטריד בעברו שמעניק לו מימד נוסף שייחשף כמובן לקראת סוף הסרט.
"6 גיבורים" מגיע מהמקום הנכון. הוא בידור הוליוודי סוחף לכל המשפחה, צעירים ומבוגרים ייהנו ממנו באותה מידה. הוא מצחיק וסוחף. אבל מה שמתחיל כמו סרט הרפתקאות יעיל זוכה גם לתפנית עלילתית אפלה שזוכה להתייחסות רצינית למשך זמן קצר בלבד ואז הסרט חוזר לסורו. חבל, כי התפנית הזו הייתה יכולה להפוך את "6 גיבורים" לסרט אנימציה מעניין ומורכב. אולי להזכיר לנו את סרטי האנימה הגדולים של כל הזמנים. (והסרט אכן שואב רבות מעולם זה, אפילו שם העיר בה הגיבורים מתגוררים - סן-פרנסוקיו הוא שילוב בין סן-פרנסיסקו לטוקיו, גם במראה הויזואלי שלה וגם בדמויות בעלות מראה יפני). מה שמוצג על המסך מספק לחלוטין אבל נטול המורכבות והערך המוסף שהיה הופך אותו לסרט קולנוע אמיתי ולא רק למוצר צריכה הוליוודי מבדר ומהנה.
6 גיבורים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1727/02/2019 16:44:50
10/10אייקון ציון
אחד מסרטי האנימציה הכי טובים שנוצרו אי פעם. נקודה.
שם: ליאורגיל: 1905/08/2015 21:19:00
9/10אייקון ציון
אנימציה מצויינת לכל המשפחה.. סרט מצויין, עלילה טובה מאוד. מומלץ לגמרי (:
שם: yaheldorגיל: 1119/05/2015 14:59:45
9/10אייקון ציון
מושלם. מדהים. מופלא! הכי אהבתי את החלק שביימקס מת ואז בונים אותו מחדש וזה ממש מרגש. רגע, בלי ספוילרים!? איך מוחקים פה?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
קישורים
חץ 6 גיבורים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט