מר טרנר ביקורת סרט

Mister Turner Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "מר טרנר":
"הפריימים היפים ביותר שנראו על מסך הקולנוע מזה שנים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mister Turner
משחק טימות'י ספול, דורות'י אטקינסון במאי/ת מייק לי  
דרמה
ביקורת סרט למר טרנר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קולנוע מרהיב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מייק לי של ימי "עירום" ו"מותק של חיים" אולי נעלם לנו אבל הוא חי ובועט בדמותו של הצייר הבריטי ג'וזף מאלורד וויליאם טרנר. מזמן לא נראתה על מסך הקולנוע דמות ראשית כל כך אקסצנטרית ועמוסה בסתירות פנימיות. איש אומנות גבוה שיצירותיו נוגעות בנשגב ומתארות בעוצמה את כוחות הטבע הפראיים, אך הוא עצמו ארצי ומתנהג כפשוט העם. לא פלא שטימות'י ספול זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן על תפקידו המורכב של הצייר חובב האלכוהול והנשים, בעל הפה המטונף ונטול המעצורים. אדם שחי חיים כפולים ועדיין זכה להצלחה רבה כאשר יצירותיו נמכרו עוד בחייו.יצירותיו של טרנר הושפעו רבות מביקוריו בהולנד ואכן הפריים הראשון בסרט מתאר לנו את ביקורו בארץ הירוקה ואת ההשפעה העצומה של האור שם על ציורי הנוף המרהיבים שלו. לא פלא שטרנר היה אחד המשפיעים המרכזיים על הזרם האימפרסיוניסטי בצרפת. בבריטניה הוא נחשב למוביל הזרם הרומנטי מאחר והוא הצליח לשלב בתוך אותם ציורי נוף גם את עולמו האישי. ככל שהוא התבגר יצירותיו הפכו לאישיות יותר וכוחות הטבע הבלתי הנשלטים הציגו את עולמו הפנימי הסוער, האלים ורב התשוקה, מה שעורר תרעומת רבה בקרב אנשים רבים כולל משפחת המלוכה.
טימות'י ספול, אחד השחקנים הקבועים של מייק לי (מותק של חיים, סודות ושקרים, הכל או כלום), מגלם את מר טרנר בשלמות ומצליח לבנות דמות מרובת רבדים שבלתי אפשרי לתארה במשפט אחד. הוא נעזר בקולו העמוק, בכחכוחי גרון המתארים בעיקר חוסר שביעות רצון ובמבטים מאיימים לצד מבטים של חוסר שביעות רצון. ספול יוצר דמות שהדבר היחיד אליו היא באמת מוכנה להתמסר היא האמנות עצמה. כל הסובבים אותו, אם זה אביו המסור, עוזרת הבית המאוהבת בו אותה הוא מנצל מינית, אשתו ובנותיו אליהן הוא מתנכר והאישה החדשה בערוב ימיו – כל אלה הם רק כלים כדי לשרת אותו.זהו סרט לאנשים שאוהבים תרבות, לאנשים המסוגלים להתענג על צילומים מרהיבים של נוף שבמהלכם אור השמש משנה את גוון הפריים, סצנות בהם טרנר מצייר או מפתח טכניקות חדשות כדי לחקור את אור השמש או כמו הסצנה המופלאה בה המדענית והסופרת מארי סומרוויל מגיעה לביקור אצל מר טרנר ומציגה לו כיצד האור מתפצל לצבעים שונים. התסריט השנון ובעל ההומור הדק מציג שפע שיחות אירוניות וציניות על ציור, ציירים ואיננו חושש ללעוג גם לאותם עשירים שאינם מבינים בציור דבר אבל רכשו את הציורים שהפכו אותו ואמנים כמותו לבעלי הון.
מייק לי אוהב את מר טרנר והסרט הזה מגיע ממקום שלם של נתינה - דבר המורגש בכל פריים וסצנה בו. טימות'י ספול שבדרך כלל מגלם בהפקות גדולות דמויות משנה חוזר אל קדמת הבמה בעזרת התפקיד הזה. הוא מספק כאן את אחת מהפגנות המשחק המרשימות של השנה החולפת ומצליח לנוע בין רגעים דרמטיים מורכבים לרגעים קומיים משעשעים. הוא יוצר תחת ידיו המוכשרות של הבמאי הבריטי הותיק דמות מרתקת באחד הסרטים היפים שנראו על מסך הקולנוע בשנה החולפת.
מר טרנר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 5925/04/2016 22:00:11
8/10אייקון ציון
סרט תקופתי על צייר גדול.משחק מעולה של ספול,ובימוי מוצלח של מייק לי.מומלץ לקחת נשימה עמוקה, להיכנס לקצב החיים של סוף המאה ה 18 לעולמם של האנגלים ושל הציירים האנגלים באותה תקופה, כל אחד על פי מעמדו החברתי.צילומים נהדרים.
שם: חייםגיל: 3218/04/2015 12:06:15
7/10אייקון ציון
סרט יפה .סה''כ אם שמתעקש לראות אז שווה .בהחלט .
שם: חסויגיל: 3201/03/2015 21:07:57
3/10אייקון ציון
סרט מעפן. לא מומלץ.
קישורים
חץ מר טרנר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט