התיאוריה של הכל ביקורת סרט

The Theory of Everything Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "התיאוריה של הכל":
"ביוגרפיה מהנה שמצליחה להימנע מנוסחתיות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Theory of Everything
משחק אדי רדמיין, פליסיטי ג'ונס, דייויד תוליס במאי/ת ג'יימס מארש  
דרמה
ביקורת סרט להתיאוריה של הכל מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מרגש ומעורר השראה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סטיבן הוקינג הוא אחד מהמדענים המוכרים בעולם, ספריו ומחקריו המוערכים בנושאי מקור היקום ועתידו (במיוחד "קיצור תולדות הזמן") הנגישו לקהל הרחב את תחומי האסטרופיזיקה והפכו אותו למגה סלב עולמי. גרושתו של הוקינג כתבה ספר על חייה לצד בעלה וכעת יוצא סרט המבוסס על הספר לאקרנים. שמו של הסרט "התיאוריה של הכול" נגזר מכך שבמסגרת עבודתו המדעית ניסה הוקינג לגבש תיאוריה מאוחדת שתצרף את כל ארבעת הכוחות המוכרים של הטבע: הכוח האלקטרומגנטי, הכוח הגרעיני החזק, הכוח הגרעיני החלש וכוח הכבידה. לשם כך יש לאחד את תורת היחסות הכללית עם מכניקת הקוונטים.ג'יימס מארש, במאי הסרט, אוהב לעסוק בטיפוסים לא שגרתיים. הוא ביים סרטי תעודה על ג'ון קייל, אלביס פרסלי וב-2008 זכה באוסקר על הסרט התעודה שביים על פיליפ פטיט שהילך על חבל בין מגדלי התאומים בשנת 1974. בכל סרטיו מצליח מארש שוב ושוב לחמוק מרוב המלכודות האורבות למי שעושה סרטי ביוגרפיה. מארש לא עושה אידיאליזציה של גיבוריו ומתעניין יותר באישיותם ופחות בהישגיהם המופלאים.
הסרט "התיאוריה של הכול" מתאר את חייו של סטיבן הוקינג מהיותו בן 21 וכבר סטודנט מבריק לפיזיקה. הוקינג פוגש באוקספורד את אשתו לעתיד ג'יין והחיים נראים יפים ומבטיחים. אולם אז מאובחן הוקינג כסובל ממחלת לו גריג. מחלת ניוון שרירים שתהפוך אותו בסופו של דבר למשותק ברוב חלקי גופו, אך לא תשפיע על מוחו ועל יכולתו להביא ילדים לעולם.מארש בבימוי אלגנטי וקולח מעביר את הצופה בתחנות חייו של האדם שבאורח פלא הצליח לחיות הרבה יותר מאשר השנתיים שרופאיו צפו לו. הוא ואשתו עוברים לדירה, מגדלים את ילדיהם ובכל אותה עת במקביל להידרדרותו הגופנית, ממשיך הוקינג במחקריו, שהסרט לא ממש מתאמץ לבאר לצופה, כאשר מארש בוחר להתמקד בסיפורו האנושי של הוקינג ובעיקר בתיאור מערכת היחסים בין הוקינג לאשתו.
לעיתים בכל זאת מתגנבת איזו קיטשיות למסך, אבל רוב רובו של הסרט הוא קורקטי, כולל הצגה לא מיופיפת של משיכתה של ג'יין, האישה הנאמנה, למנהל מקהלת כנסייה שבסופו של דבר הופך לעוזר שלה בטיפולו בבעלה החולה. מארש גם אינו מסתיר את הקשיים העומדים בפני בני הזוג הוקינג, קשיים שיגבו מהם מחיר אישי כבד.אדי רדמן המוכשר, שכבר הרשים ב"שבוע שלי עם מרילין" וב"עלובי החיים", נכנס לנעליו של הוקינג ומפגין יכולת משחק לא פחות ממדהימה. מבקרי קולנוע רבים משווים את משחקו של רדמן לזה של דניאל דיי לואיס בסרט "כף רגלי השמאלית". אולם בעוד דיי לואיס כדרכו תקף את התפקיד ובלע את דמותו של כריסטי בראון , רדמן הצנוע מגלם את הוקינג בצורה מדודה ומעוררת התפעלות. הוקינג ששימש כיועץ לסרט, התפעל מהופעתו של רדמן ואף תרם את קולו (היוצא ממחשבו) לטובת הסרט.למרות הנטייה להסתייג מביוגרפיות קולנועיות שהן לעיתים קרבות מלכודות דבש לסגידה למפורסמים, הרי "התיאוריה של הכול, מוכיח בצניעותו ובסמי-תעודיות שבו כי אפשר גם לעשות ביוגרפיה בצורה ראויה. מרגש ומעורר השראה.
התיאוריה של הכל - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: roevגיל: 2819/02/2016 17:49:00
8/10אייקון ציון
סרט טוב ומשחק מצוין
שם: mwawaגיל: 3319/11/2015 19:46:33
5/10אייקון ציון
יש באמת אבל תאוריה כזו שהתפרסמה בשם "התיאור של הכל" חיבור מעניים דווקא, לא ידעתי שיש גם סרט. נראה לי החיבור עצמו נמצא באתר משמעות החיים
שם: zuffגיל: 5108/11/2015 02:21:36
7/10אייקון ציון
סרט טוב אלא אם אתה מדען. הייתי יכול ליהנות מהסרט אלמלא העובדה שצורת העבודה באקדמיה כפי שהיא נראית בסרט הזה, מופרכת כמעט כמו זו של "דוקטור האפבייקד". למעט העניין ה- "פעוט" הזה, הסרט די טוב.
קישורים
חץ התיאוריה של הכל (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט