רפסודיה בולגרית ביקורת סרט

Bulgarian Rhapsody Movie Review

תמונת כתבזוהר צלח על "רפסודיה בולגרית":
"דיוקן יפהפה של יהדות בולגריה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bulgarian Rhapsody
משחק מוני מושונוב, אלכס אנסקי, כריסטיאן מקארוב במאי/ת איוון ניצ'ב  
דרמה
ביקורת סרט לרפסודיה בולגרית מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"מלא קסם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די21.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקופרודוקציה הבולגרית-ישראלית "רפסודיה בולגרית" נבחרה לייצג את בולגריה במירוץ לאוסקר הקרוב, אבל לא עבר את הסינון הראשוני של ועדת השופטים. זהו הסרט השלישי בסדרה בת שלושה סרטים העוסקת ביהדות בולגריה (קדמו לו "אחרי סוף העולם" ו"בדרך לירושלים").למרות שבבסיסו הוא סרט שואה,"רפסודיה בולגרית" הוא לא פחות מכך סיפור על ילדות ואהבת נעורים. העלילה מתרחשת ב-1943 בבולגריה על רקע רדיפת יהודי המדינה וגירוש יהודי תראקיה, מקדוניה ופירוט למחנות ההשמדה. במרכז הסרט עומד משולש אהבה רומנטי בין מוני (כריסטיאן מקארוב), יהודי צעיר וביישן שחי בסופיה, ג'וגו (סטפן פופוב), צעיר נוצרי וחברו הטוב ביותר של מוני ושלי (אנג'לה נדיקובה), אחיינתו הכובשת של מוני שחיה בעיר היוונית קבאלה המסופחת לבולגריה.
היחסים בין מוני וג'וג'ו מעוררים אהדה ומצחיקים אותנו כבר מהרגע הראשון, כשבסצנה מוצלחת במיוחד אנחנו רואים את ג'וגו מלמד את מוני איך לנשק כשהוא מנסה להיות האמפרי בוגארט האלמותי. החברות של השניים מקבלת מימד נוסף, כשאביו של ג'וגו העובד בממשלה במחלקה לענייני יהודים אוסר על בנו להיפגש עם מוני.עלילת המשנה עוסקת במשפחתו של מוני. אביו מואיז (מוני מושונוב), שולח את בתו לדודים בקבאלה יחד עם מוני ופורטונה הסבתא על מנת למצוא לה חתן הולם. הארוחה המשפחתית והשידוכים יום למחרת הם מהסצנות המצחיקות ביותר בסרט. בקבאלה מוני ושלי נפגשים בפעם הראשונה, אופיה היצירתי של שלי גורם למוני להתאהב בה. יש לציין שבין שני השחקנים הצעירים ישנה כימיה נהדרת והנופים המדהימים של קבאלה תורמים לאווירה הרומנטית.
בסופו של דבר שלי מגיעה יחד עם משפחתה לסופיה ושם פוגשת את מוני וג'וגו שמחזרים אחריה. הסצנות של השלושה מבלים יחד הן הטובות ביותר בסרט, הרבה בגלל הכימיה המצוינת בין שלושת השחקנים הצעירים שבחלקים גדולים פשוט מחזיקים את הסרט על גביהם. הסוף אומנם מתבקש, אך הביצוע שלו יכל להיות הרבה יותר אפקטיבי ומרגש.למרות הסוף שעשוי בצורה קונבנציונלית, מצאתי את עצמי נהנה מהסרט ברובו. ניצ'ב הצליח ליצוק לתוך הסרט חברות אמיצה וסיפור אהבה קטן אך מקסים שעובד בזכות השחקנים המצוינים. ניצ'ב מייצר דיוקן יפהפה של הנופים והמסורת של יהודי בולגריה ועושה זאת בצורה מלאת קסם.
רפסודיה בולגרית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 3225/01/2015 09:44:43
6/10אייקון ציון
נחמד אבל בשלב כלשהו מאבד עניין ופשוט הופך למשעמם. באולם עצמו היה יותר "מעניין", עם חבורת יוצאי בולגריה מבוגרים שדיברו בקול רם, חזרו על כל מילה שנאמרה בבולגרית (כאשר הסרט דובר בולגרית כולו), והתדיינו על המקומות והאירועים ההיסטוריים המוצגים, תו"כ הסרט.
שם: שמעלהגיל: 5914/01/2015 13:58:59
7/10אייקון ציון
באתי בלי ציפיות. אהבתי את המשחק של הצעירים. שני בחורים מתחרים על לב בחורה אחת. סרט המראה תקופה של 1943 בבולגיה. לא אמור להגיע לאוסקר. אך סרט נעים. סרט עם תקציב נמוך. אך יש גם צילום יפה. לא ידעתי עובדה שהסרט מסכיר שבולגריה בגדול לא נתנה לגרמנית אישור ל "יצא" את היהודים למחנות ההשמדה. ורק חלק קטן מהיהודים עלו על רכבות מסע לפולין. מוני מושונוב, ונסקי והסבתא משחקים יפה.
שם: עמיר קיפרגיל: 5912/01/2015 15:44:35
9/10אייקון ציון
דרמה משובחת נוגעת ללב, במרכזה 2 נערים המתחרים על ליבה של נערה יפה, וברקע משפחותיהם מיהדות בולגריה. הדברים מתרחשים בתקופת מלחמת העולם השנייה, המביאה לסוף את חיי חלק מהנפשות הפועלות. משחק מצויין של כל השחקנים. לא מתאים לחובבי פעולה וקומדיות בלבד.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט