לא נשבר ביקורת סרט

Unbroken Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "לא נשבר":
"מתחיל בצורה מבטיחה ומידרדר לבנאליות בהמשך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Unbroken
משחק ג'ק אוקונל במאי/ת אנג'לינה ג'ולי  
מלחמה
ביקורת סרט ללא נשבר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מאכזב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע67.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אין ספק שכוונותיה של אנג'לינה גולי היו טובות בסרטה השני כבמאית. "בלתי נשבר" (שתסריטו נכתב בין היתר ע"י האחים כהן) מגולל את סיפורו של לואי זמפריני, בחור אמריקאי ממשפחה קשת יום שהפך לרץ אולימפי, התגייס לצבא האמריקאי, נפל בשבי היפנים במלחמת העולם השנייה ושרד עינוים קשים. סיפורו של זמפריני אכן מרתק וראוי לסרט אולם הגישה השמרנית והצפויה שבה בוחרת ג'ולי מספקת בעיקר תוצאה מאכזבת.לאחר סצנת קרב אווירית מרשימה אנו נחשפים בפלאשבק לילדותו של זמפריני שהיה פרחח לא קטן ולהצלחתו בריצות הבינוניות עד שהפך לחבר במשלחת האמריקאית לאולימפיאדת ברלין. לאחר גיוסו לצבא מטוסו מתרסק בים והוא ושני אנשי הצוות ששרדו איתו נלחמים ברעב ובכרישים. עד לשלב זה מצליח הסרט לסחוף בעזרת בימוי מאופק ואיטי משהו (אולי בהשראתו של איסטווד למדה ג'ולי על בימוי קלאסי ואפילו מיושן כששיחקה בסרטו "ההחלפה").
אולם ברגע שזמפריני וחבריו נשבים על ידי היפנים הסרט הופך להעתק דהוי של כל סרטי שבויי המלחמה לדורותיהם וברוב חלקו השני הוא פשוט משעמם. איפה התחכום של "הגשר על נהר קוואי"? היכן המסרים ההומו ארוטיים שהופיעו ב"חג מולד שמח מר לורנס"? אצל ג'ולי יש הרבה דידקטיות ויפנים רעים כולל מפקד מחנה השבויים המתעלל וזמפריני נבלע בתוך שלל השבויים עד לסצנת ניצחון הרוח הבלתי נמנעת.הסרט מתעורר לחיים בסצנה מרתקת שבה מוצא זמפריני ממחנה השבויים ומובל לתחנת רדיו בטוקיו שם ניתנת לו האפשרות להקריא הודעה לבני משפחתו. אולם גם קטע זה לא מצליח לפרוץ את הסגר המאופק שבו נתון הסרט. הייתי שמח אם ג'ולי הייתה משחררת את הרסן ונותנת לרגשות להציף את המסך.
סרטים על שבויי מלחמה פופלאריים עוד מתחילת ימי הקולנוע. ואפילו הקולנוע הישראלי נגע בסוגיה מורכבת זו בסרט "גמר גביע" .אם אתם מעוניינים לראות סרט ראוי בנושא אז אפשר לוותר על "בלתי נשבר".והערה לסיום: כרגיל בביוגרפיות קולנועיות מרתק לראות את גיבור הסרט האמיתי שמופיע בסוף הסרט כולל כתוביות המספרות על גורלו. אז אם כבר הלכתם לסרט, הישארו עד הסוף.
לא נשבר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דניאלגיל: 2829/03/2020 19:08:18
8/10אייקון ציון
סרט מעולה. מרגש. השחקן הראשי מצוין.
שם: anipoגיל: 4423/04/2016 19:23:50
8/10אייקון ציון
אם לא היה מדובר על מקרה אמיתי אז לא הייתי הייתי מאמין, מסתבר שהמציאות עולה על כל דימיון. לואי זמפריני הוא בן למשפחת מהגרים איטלקית שלא מוצא את מקומו כילד וסופג הקנטות והתעללויות מחבריו. הרגע בו הוא מגלה את כשרונו כאצן היא נקודת מפנה בחייו, ובפעם הראשונה מבין שהוא שווה משהו. התובנה שאם רק יאמין בעצמו ולא יוותר גם כשקשה אז הוא יגשים את חלומותיו, תמשיך ללוות אותו . הרוח הזו היא זו שתעזור לו לשרוד את מה שהוא עומד לחוות. הוא מתגייס לחיל האוויר האמריקני בזמן מלחמת העולם השנייה ומצליח לשרוד התרסקות מטוס, תוך שהוא שט על סירת הצלה בלב יחד עם שניים מחבריו במשך כחודש וחצי ושורדים באמצעות אכילת דגים חיים. בהמשך הוא נשבה ע"י היפנים האכזריים ונשלח למחנה שבויים. שם הוא פוגש קצין יפני שמנסה לשבור את רוחו ע"י מכות ועינויים חוזרים ונישנים. זהו סרט עבור כל אחד מאיתנו שמתמודד עם קשיים ומשברים, מראה לנו שהכל מתחיל ונגמר בראש. אם מגלים חוסן מנטלי, אפשר לשרוד כמעט כל דבר. עשוי מצוין, אותנטי, המוסיקה משתלבת נהדר עם האירועים ומעצימה את את ההתרגשות. חובה לכל אחד!
שם: דב ישראליגיל: 4001/09/2015 12:01:04
8/10אייקון ציון
Unbroken סיפור חייו של האצן לואי זמפריני, במלחמת העולם השנייה התגייס לחיל האוויר האמריקאי ובמהלך אחת המשימות התרסק מטוסו בלב האוקיינוס ואז החל במסע הישרדות...סיפור חיים שקשה להאמין ומרתק, הסרט עשוי טוב והסיפור האמיתי תורם להנאה מהסרט, אני אהבתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט