צלף אמריקאי ביקורת סרט

American Sniper Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "צלף אמריקאי":
"קלינט איסטווד ממשיך לבחון את המיתוסים של אמריקה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר American Sniper
משחק בראדלי קופר, סיינה מילר במאי/ת קלינט איסטווד  
מלחמה
ביקורת סרט לצלף אמריקאי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"סוחף ומרתק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע58.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של קלינט איסטווד מוכיח שוב כי מדובר באחד הבמאים החשובים ביותר שפועלים בארה"ב. איסטווד מציג בסרטיו גיבור שמתמודד תמיד מול מציאות קלוקלת ושואל את עצמו האם לפעול לתיקון מציאות זו ולשלם על כך מחיר או לא לעשות דבר ולחיות באי מוסריות. התשובה ברוב המקרים היא לפעול לעיתים אף באכזריות ולשלם את המחיר. איסטווד הוא אמריקה ואמריקה היא איסטווד. אומה שהיא הדמוקרטיה הגדולה בעולם שבליבה אלימות ואפילה ותעשה הכול כדי לשמור על עצמה ולעשות מה שנראה לה צודק.לאחר שבעצמו כשחקן היה אחראי להשבת מיתוס האקדוחן למרכז הבמה המשיך איסטווד והפך לקאובוי עירוני בדמותו של הארי המזוהם - תפקידים אלו הקנו לו נראות של שמרן שאינו בוחל באמצעים. לכן הייתה התדהמה כה גדולה שהוא החל משנת 1992 לנתץ את המיתוסים שאת חלקם הוא עצמו בנה ולנסות לפענח את דמותה של אמריקה בימינו. איסטווד לעג לקאובוי ב"בלתי נסלח", פקפק בגבורת החיילים ב"גיבורי הדגל" והפך סרט ספורט לדיון נוקב בהמתת חסד ב"מיליון דולר בייבי" - סרט שהוא שיר הלל הומני במלוא מובן המילה.
סרטו החדש, "צלף אמריקאי", נדמה על פניו כחזרתו של איסטווד לתקופת האדרת המיתוסים שלו. עוד ב"ג'יי אדגר" זכה ראש ה-FBI הידוע לשמצה לטיפול מלטף וסלחני מידי איסטווד וכעת טוענים מבקריו הוא מציג באותו אופן הרואי וחד צדדי את גיבור סרטו החדש. גיבור הסרט, כריס קייל הוא צלף ביחידת אריות הים - אחת מיחידות העילית של הצבא האמריקאי והיחידה שנעשו עליה יותר סרטים מאשר על כל יחידת כוחות מיוחדים אחרת. קייל שרת ארבע תקופות בעירק וצבר 160 הריגות של חיילי אויב. הוא נחשב כאגדה בקרב הלוחמים.אז נכון שהסרט "צלף אמריקאי" עטוף בפטריוטיות בוטה מהסוג שקשה לעיתים לקבל בתקופתנו הצינית ונכון שהסרט די פשטני בחלוקתו המעין מערבונית לטובים ולרעים אולם איסטווד שב ובוחן את גיבורו וחושף בפני הצופה את המחיר (הטראגי) שקייל כמו שאר גיבורי סרטים לאורך השנים משלם על פעולתו למען המולדת. אשתו, כמעט ואינה רואה אותו וכשהוא כבר חוזר הביתה, מראות הלחימה רודפים אותו לכל מקום ומשפיעים עליו בחיי היום יום ובמערכות היחסים עם רעייתו, ילדיו וגם עם הכלב שכמעט מקפד את חייו בגללו.
"צלף אמריקאי " אינו חף מפגמים. ברגע שהמצלמה נודדת משדה הקרב לארה"ב המתח יורד בכמה דרגות וגם משחקה של סיינה מילר כאשתו של הגיבור נדמה מאולץ, אולם על כך מחפות סצנות קרב מדהימות המבוימות על ידי איסטווד ביד בטוחה. גם ברדלי קופר, הכוח המתניע מאחורי הפרויקט הקולנועי הזה, מפתיע לטובה ואין ספק מדובר בעליית מדרגה מבחינת הקריירה שלו. זאת גם הופעתו הקולנועית הטובה ביותר עד כה.איסטווד, אחד הבמאים השכלתניים בהוליווד, משלב בין הרהור מרתק על הגבר האמריקאי לבין פנייה חסרת בושות ישירות אל ליבם של הצופים ולוחץ על כפתורי הרגש. השילוב הזה שבין הרוחני לגשמי יוצר סרט שקשה לעמוד בפניו ומהווה עוד נדבך ביצירה של אחד מאייקוני התרבות האמריקאים הגדולים בכל הזמנים."צלף אמריקאי" הוא עוד חלק מרתק בחקר האמריקנה שמקיים איסטווד בסרטיו. סרט קלאסי ולעיתים מטריד אבל מאד אפקטיבי. האיש ללא שם ממשיך לרכב על הסוס ובגאון.
צלף אמריקאי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Eyal Peryגיל: 2818/06/2017 08:31:29
9/10אייקון ציון
סרט מעולה המבוסס על סיפור אמיתי
שם: roevגיל: 2814/02/2016 21:57:39
8/10אייקון ציון
סרט טוב. שווה לראות.
שם: anipoגיל: 4401/01/2016 19:27:04
8/10אייקון ציון
בגדול מדובר על סרט טוב אבל לא יותר מזה. בראדלי קופר שחקן טוב אבל לדעתי לא מתאים לתפקיד בגלל נחמדות יתר. יש תחושה מסויימת של חוסר אמינות, בגלל שאדם שהורג כל כך הרבה אנשים צריך להיות יותר קר מזג וקשוח. חייל עם כישורי צליפה יוצאי דופן מצטרף למערכה האמריקאית בעיראק אחרי פיגועי ה 11.9. במשך מספר שנים הוא נשאב לתוך התופת ,כאשר תוך כדי הוא מקים משפחה ומנגד הוא מתמודד עם אימת צלף עיראקי מקצוען בשורות האויב ,שמטיל חיתתו על האמריקאים. אם היה ניתן לתת ציון לא עגול אז הייתי נותן הוא 7.5.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מלחמה
1917 1917 2020
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט