צ'ארלי מורדכי ביקורת סרט

Mortdecai Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "צ'ארלי מורדכי":
"נמצא המתמודד הראשון לתואר הסרט הגרוע ביותר לשנת 2015"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Mortdecai
משחק ג'וני דפ, גווינית פאלטרו, יואן מקגרגור במאי/ת דיוויד קופ  
קומדיה
ביקורת סרט לצ'ארלי מורדכי מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"שיעמומון וביזיון"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אז מתי הייתה הפעם האחרונה שג'וני דפ היה הכוכב הראשי בסרט קולנוע והוא זכה לביקורות טובות או הצליח בקופות? נראה שהכוכב של דפ כבר לא כל כך זוהר והאשמה היא כולה בו. הבחירות שהוא, סוכניו ויועציו עושים מביכות וילדותיות. לא ברור מה בדיוק מסתובב בראשו של מי שעד לפני מספר שנים מועטות שמו היה סוג של הבטחה להצלחה עצומה בקופות והופעותיו היו זוכות לביקורות משתפכות מקיר לקיר. נראה שדפ פשוט מתעצל או לא מעוניין לגלם יותר דמויות מורכבות ונאחז בשטיקים שהפכו אותו לכוכב בסרטיו של טים ברטון וכמובן בסרטי "שודדי הקאריביים".בקומדיה "צ'ארלי מורדכי" המבוססת על ספרים מאת הסופר הבריטי קיריל בונפיליולי, השחקן בן ה-50 מגלם אריסטוקרט אנגלי סוחר באמנות. הוא תפרן ויש לו שפם חדש ומגוחך שגורם לרעייתו האוהבת להקיא. למי שעדיין לא הצליח להבין, דפ נכנס בשנית לנעליו של קפטן ספארו, וממחזר את שלל התעלולים והשטיקים שהפכו אותו בשנת 2003 לכוכב קולנוע בינלאומי שסרטיו מגלגלים מיליארדים. לדאבונו הרבה ההצלחה לא תחזור בסרט זה כי הוא פשוט איום. כל כך איום שאין לי אפילו מילה טובה אחת לכתוב עליו מלבד העובדה שטכנית הוא עשוי היטב.
התסריט המתבסס על הומור סלפסטיק מיושן בסגנון סרטי הפנתר הורוד סוחב אותנו להרפתקאה משמימה אחרי ציור אבוד של גויה שאמור לעזור למורדכי לשקם את מצבו הכלכלי הקשה שהוא ורעייתו נקלעו אליו. הוא עושה זאת בעזרת עוזרו הצמוד המתפקד גם כשומר ראש וגם כמשרת, פול בטאני האיכותי בתפקיד מביך. רעייתו האוהבת בגילומה של זוכת האוסקר, גווינית פאלטרו נחלצת לעזרתם כאשר העניינים מסתבכים. גם יואן מקרגור כאן בשביל השלמת הכנסה. עוד פנים מוכרות שכנראה היו זקוקות לכסף הן של ג'ף גולדבלום, אוליביה מן ואולריך תומסון ("איה", "החגיגה").העלילה מתחילה בסין, נודדת ללונדון, משם לרוסיה, ללוס אנג'לס ולונדון בחזרה. בהחלט סרט בינלאומי, אבל ההומור הוא אותו הומור, ילדותי, המוני, גס ומאוד לא מצחיק. התחושה שדפ ממחזר את תעלוליו תוך כדי שינה ובלי טיפה אחת של השקעה ניכרת לעין. כמו כן הסרט העצלן הזה לא מנסה אפילו להפתיע את הצופים עם בדיחה אחת ראויה או איזושהי התחכמות מבריקה. זה לא מפתיע כאשר בוחנים את הקריירה הענפה של התסריטאי אריק אהרונסון שהסרט היחיד שהוא חתום עליו היא קומדיית נעורים כושלת משנת 2001 עם לאנס באס מלהקת 'N Sync בתפקיד הראשי.
הבמאי דיוויד קופ כבר עבד עם ג'וני דפ בעבר במותחן האימה לפי סטיבן קינג "חלון אחורי". התוצאה אז הייתה סבירה אך לא מבריקה. דווקא הסרט האחרון שהוא ביים Premium Rush - מותחן האופניים הניו יורקי הכושל בכיכובו של ג'וזף גורדון לוויט - היה ראוי ומעבר לכך אבל הוא כשל בקופות. נראה שגם מסרט זה לא תצמח לקופ או לדפ הרבה תועלת, ובצדק. מורדכי היא עוד טעות בקריירה של כוכב הקולנוע האהוב וחבל שכך. לנצח נזכור לו את "מה עובר על גילברט", "המספריים של אדוארד", "חלום אריזונה" ועוד שלל הפתעות קולנועיות קסומות שהוא לקח בהן חלק בשנות ה-90. את "צ'ארלי מורדכי" נעדיף לשכוח ובמהרה.
צ'ארלי מורדכי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1218/08/2015 13:26:20
4/10אייקון ציון
סרט הקומדיה הגרוע ביותר שראיתי. רוב הסרט משעמם מאוד רק הסוף מעניין קצת. באמת ג''וני דפ בבעיה קשה של השתתפות בסרטים בינוניים ומטה.
שם: ערןגיל: 4705/07/2015 23:19:10
6/10אייקון ציון
הגעתי עם ציפיות כל כך נמוכות שהסרט דווקא הפתיע לטובה. גוני דפ בתפקיד סוחר אמנות נוכל המחפש בכל דרך להשיג ציור גנוב. דפ משחק כרגיל נפלא ומוזר ויחודי . לא יצירת מופת אבל בהחלט חובבי דפ לא יתאכזבו....
שם: המלךגיל: 2811/05/2015 17:14:26
8/10אייקון ציון
סרט בינוני, לא ממש טוב, אבל לא ממש גרוע. משעשע קלות, לא מצחיק כמו שמתיימר להיות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט