1001 גרם ביקורת סרט

1001 Gram Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "1001 גרם":
"סרט נורווגי מינימליסטי שמצליח לרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר 1001 Gram
משחק אן טרופ, לורן סטוקר במאי/ת בנט האמר  
זר
ביקורת סרט ל1001 גרם מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"קטן ומקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
4.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקולנוע הנורווגי כמעט ואינו מוכר במחוזותינו לעומת זה של שוודיה ,דנמרק ופינלנד. מאז ימי הגל החדש של הקולנוע הנורווגי בשנות התשעים של המאה הקודמת זוכים יותר ויותר יוצרים להכרה מחוץ למדינתם הקטנה והקפואה כשאחד מהם הוא מורטן טילדום שביים את הסרט הנורווגי המצליח בכל הזמנים, "ציידי ראשים", ולאחרונה ביים את "משחקי החיקוי" שמועמד לכמה וכמה אוסקרים. עוד במאי נורווגי בולט יקיר פסטיבל קאן הוא בנט האמר שסרטו האחרון "1001 גרם " עולה היום לאקרנים.האמר חוקר בסרטיו את ההתנהגות האנושית ובמיוחד אוהב לעמת בין המדע הנוקשה והקר לבין הפעילות האנושית הכאוטית והבלתי צפויה. בסרטו "סיפורים מהמטבח" מתאר האמר מערכת יחסים בין מדען שנשלח לחקור את תנועותיו במטבח של עקר הבית כשבמהלך המחקר אסור למדען בתכלית האיסור לפתח קשר כלשהו עם נשוא מחקרו. המחקר כמובן משתבש והמדען בסופו של דבר הופך (רחמנא לצלן) לחבר הטוב של נשוא מחקרו.
ב "1001 גרם "הגיבורה היא מארי, מדענית שעובדת במכון הנורווגי למידות ומשקולות. חייה המסודרים ומאורגנים למשעי חווים טלטלות כשבעלה עוזב אותה ואביה נופל למשכב. מארי נוסעת לפריז להשתתף בסימפוזיון על הקילו הלאומי (מסתבר שיש דבר כזה...) ורצונה לנצח את הכאוס ולשמור על חיים מסודרים ומאורגנים יעמוד למבחן."1001 גרם" הוא סרט מסע על גילוי ושינוי. המעבר של הגיבורה עם הקילו הלאומי מנורבגיה לצרפת והמפגש שלה עם עיר האורות הכל כך שונה מהארץ הקפואה שממנה היא באה (תרתי משמע) יחייב אותה לבחון את אמונותיה ואת סדרי חייה והיא תצטרך להחליט אם היא עושה מעשה או לא.
הקילו – יחידת המשקל המוכרת והמוחשית ביותר, נחשפת על ידי האמר על כל צורותיה ומוזרויותיה. אותו קילו המוחזק אחר כבוד בקופסא הדורה הוא הקטליזטור של כל האירועים בסרט הוא בעצם משמש כמקגאפין, אותו מונח קולנועי שטבע הבמאי אלפרד היצ'קוק המתאר מכשיר עלילתי המקדם את העלילה, ומניע את פעולות הגיבורים, אך אין לו כל רלוונטיות נוספת לסיפור כשלעצמו. הגיבורים מייחסים לו חשיבות עצומה, ומבלים חלק ניכר מהסרט במרדף אחריו, בניסיון להשיגו, או לשמור עליו משהושג, אך מנקודת הראות של הצופה אין לו כל משמעות, ולרוב מסתיים הסרט מבלי שהפריט נחשף לצופה, וזאת מבלי שהעלילה נפגמת ומבלי שהצופה חש כי דבר מה חסר לו. אפשר גם להתייחס לקילו כאל הדבר שמייצג באופן הברור והמובהק את העולם המדעי המסודר שהגיבורה היא חלק ממנו אך מתחת לפני השטח, חייה המסודרים מסתירים עצבות ואפילו עקרות רגשית שאותה היא תוכל לשנות רק אם תצא מהקופסא של עולמה. בכל יצירותיו של האמר חבוי חוש הומור מעודכן ומתוחכם, שמציג את האבסורד שבניסיון לרבע את המעגל ולהשתלט על אי הוודאות החודרת לכל פינה בחיי גיבורי הסרט. זהו סרט קטן ומסוגנן, מינימליסטי וספרטני שמצליח בהצטיינות יתרה לחדור לליבו של הצופה. זהו קולנוע אמנותי שאינו מתיימר לספק לצופה מוצר בידורי הוליוודי וכל כולו בחזקת "מים שקטים החודרים עמוק".
1001 גרם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יוסריאן_1גיל: 014/03/2015 16:08:31
1/10אייקון ציון
בכל חציו הראשון של הסרט הייתי בטוח שזו פארודיה על משהו. ההליכה הנאצית בטור אחרי הק"ג של כביכול (כי הרי מדע לא עוסק בטריויה כזו) מדענים היה חייב להיות חלק מפארודיה. רק לא הבנתי פארודיה על מה. בסופו של דבר? צר לי להסכים עם מי שלא מבין את וודי אלן, אורי קליין - זה סרט שלא אומר דבר.
שם: אוריגיל: 6212/03/2015 11:43:11
7/10אייקון ציון
סרט שמנסה להיות סאטירי, בהצלחה חלקית בלבד. המעבר של השחקנית (המרשימה) מניכור ומרצינות יתר מגוחכת, לקשר מהנה ושמחת חיים אינו משכנע. סרט ראוי לצפייה לאוהבי קולנוע אמנותי בלבד.
קישורים
חץ 1001 גרם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט