בלקהאט ביקורת סרט

Blackhat Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "בלקהאט":
"סרט מגוחך ובלתי אפשרי לצפייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Blackhat
משחק כריס המסוורת', ויולה דיוויס במאי/ת מייקל מאן  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לבלקהאט מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"איום ונורא"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע51.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מרבית סרטי ההאקרים, או סרטים העוסקים בכוחם של פריצות ממוחשבות הציגו את העוסקים במלאכה כפושעים חסרי מצפון שגאונותם מעיבה על אמות המוסר שלהם, ובכך הופכים לאויב ממשי המאיים על ביטחון המדינה ומסכן את כלל האוכלוסיה. "בלקהאט" של הבמאי מייקל מאן, מעמיד במרכזו דווקא דמות של האקר שאכן סטה מדרך הישר אך למעשה הופך לסייען לרשויות החוק בארצות הברית ובסין כדי להגיע לפורץ אחר, זאת לאחר שבילה מספר לא מבוטל של שנים בכלא.מאן, שהצליח להתיש אותי עוד קודם עם סרטים כמו "הנוסע" ו"אויבי הציבור" משתף פעולה עם התסריטאי מורגן דיוויס פואל במה שנראה כמו אחד הפרויקטים הכושלים ביותר שצפיתי בהם מזה שנים. בארצות הברית נחל הסרט מפלה קשה בקופות, ולא בכדי. הסיבה לכך היא פשוטה למדי: לא צריך להיות גאון מחשבים כדי להיווכח בהיותו מגוחך, לא אמין ומטופש לחלוטין.
מאן ביים 133 דקות מיותרות, שהצליחו להניס את צופי הקולנוע על נפשם, לפחות בהקרנה בה נכחתי, כאילו גוזדילה בכבודה ובעצמה התיישבה במושב הסמוך להם וביקשה לקחת שלוק מהקולה. הסרט כולל שורה של בחירות קולנועיות תמוהות למדי שהופכות למעשה לשרשרת טעויות המביאה להתרסקותו הבלתי נמנעת. ראשית, בתחילתו של הסרט משלב מאן גרפיקה ממוחשבת ומאוד מגוחכת המדמה אלמנטים של פריצה. זוהי שפה קולנועית מיושנת מעט במונחים של היום, שלא ברור מדוע היא מופיעה במערכה הראשונה ונדמה כי תפקידה הוא לא אחר מאשר השחתת זמן. מעבר לכך הבחירות הסינמטוגרפיות של מאן פשוט לא קומוניקטיביות והזויות. נדמה כאילו מאן הורה למחלקת העריכה לזרוק לתוך המוצר המוגמר את כל חומרי הגלם שצולמו, ללא כל רצף נחוץ והגיוני ושיקולים מוקדמים. כך מתקבל סרט משעמם שלא מצדיק את אורכו ועשוי בגסות רבה.גם בגזרת התסריט מכיל "בלקהאט" ליקויים חמורים ובלתי אמינים בעליל: בניית הדמות הראשית בגילומו של כריס המסוורת, הכוללת רפליקות שחורות ותלושות, דיאלוגים שלא ניתן לראות בהם אלא זלזול באינטילגנציה של הצופה, ועובדות סותרות. כך למשל מוצב הגיבור בסיטואציות בהן הוא עובר מיידית מתפקיד הפורץ המסייע באגף הממוחשב לגיבור פעולה המצטרף לצוות המשטרתי, כל זאת כשלא ברור מי הכשיר אותו, נתן לו נשק או אישר לו לשנות את מעמדו. השוטרים שלפני רגע הקפידו על אזיקים והשגחה צמודה סביבו מקבלים את העניין בטבעיות רבה. מעבר לכך, הסרט מנסה להתייחס לטראומת 9\11 במספר קטעים, אך עושה זאת באופן כל כך לא טבעי ומחוץ להקשר בו מועלה הנושא, כך שנדמה שהוא כמעט מבקש להגחיך את הטראומה או לשעשע את הקהל. לא אחת גררו קטעים אלו פרצי צחוק מתגלגלים מצד הקהל שעוד היה אמיץ מספיק ונותר באולם.
הצלע השלישית התורמת לכישלון מגיעה היישר מתצוגת המשחק האיומה של המסוורת, שנעה בין אדישות לאובר דרמטיות. נכון, המסוורת חמוש בשורות דיאלוג מטופשות להחריד ובכך לא ניתן להאשים אותו, אבל המימיקה המוקצנת שלו ואובר הסנטימנטליות שהוא מתחיל להקנות לדמות בשלב מסוים מעלות את האסון מדרגה אחת מעלה. גם ויולה דיוויס כושלת מלהושיע ואילו ווי טאנג פשוט מצאה את עצמה בתפקיד כל כך מטופש וגובל במיזוגניה, כך שנדמה ששום מחווה מצידה לא תציל את המצב.במקום לעקוב אחר קורותיו הבלתי אפשריים ונטולי ההיגיון של הגיבור, מצאתי את עצמי במצב בו לא הייתי כבר שנים: תוהה מתי התאונה הקולנועית הזו תסתיים וכמה ילדים חולים באפריקה ניתן היה להציל בסכום שגויס לעשייתו, שכן מדובר בבזבוז זמן מוחלט וזילות מוחלט בכל המרכיבים המופלאים של האמנות השביעית. "בלקהאט" לא עובד בתור סרט מתח, החיבור לדמויות הוא בלתי אפשרי, העלילה נטולת כל היגיון וקוהרנטיות ומעל לכל התחושה המתקבלת היא של פארודיה לא מוצלחת על סרטי ההאקרים, שעדיף לה שתימחק כליל מעל דפי ההיסטוריה הקולנועית.
בלקהאט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: vinvinגיל: 1926/01/2016 17:03:42
8/10אייקון ציון
ממש אהבתי את הסרט הזה יש הרבה מתח ואקשן
שם: איציק גורגיל: 3609/05/2015 22:39:35
1/10אייקון ציון
בזיון!!! לא אמין לא מעניין משוחק נורא ולא מתאים לשום במאי שעבר את גיל 6 ובטח שלא למייקל מאן ("היט")..
שם: מיכלגיל: 5224/03/2015 04:01:43
8/10אייקון ציון
אהבתי את הסרט, היה לי מעניין ונהניתי. הרבה מהצופים באולם יצאו במהלך הסרט. הסרט ארוך וצריך סבלנות, אהבתי את העלילה והדמויות, אז לא הפריע לי שהסרט מתמשך.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט