אנני ביקורת סרט

Annie Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "אנני":
"רימייק מיותר שזכה בצדק בפרס הראזי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Annie
משחק ג'יימי פוקס, קוונזנה ווליס, קמרון דיאז, רוז בריאן במאי/ת וויל גלאק  
מוזיקלי
ביקורת סרט לאנני מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"ביזיון מוחלט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כמה שבועות צפיתי במערכון של SNL שלמעשה היה טריילר פיקטיבי לסרט על חייו של הראפר והמפיק המוזיקלי ג'יי זי. את ג'יי.זי לא גילם אחד הקומיקאים השחורים של SNL אלא אחד הלבנים. באותו טריילר פיקטיבי גם את קאנייה וסט גילם קומיקאי לבן. בהתחלה לא הבנתי למה המשורר התכוון, אבל בסופו של דבר התברר שמדובר פה בקטע של הפוך על הפוך שכנראה מתכתב עם תופעה קולנועית עכשווית.בשנים האחרונות נעשו לא מעט רימייקים לסרטים, בחלקם דמות הגיבור הלבנה הוחלפה בדמות שחורה. כך זה קרה למשל במקרה של "קראטה קיד", "נקודת שוויון" ועוד שלל סרטים. עכשיו זה קורה עם הסרט "אנני" שהוא עיבוד נוסף לקולנוע של המחזמר הידוע (שבעצמו היה עיבוד לרצועת קומיקס). במציאות אף אחד לא יעז לעשות רימייק עם שחקנים לבנים במקום ראפרים שחורים, לא רק שהוא יואשם בגזענות, אלא גם שזה לא יראה טבעי. אבל כשהופכים את דמותה של "אנני" מדמות ג'ינג'ית לבנה לדמות שחורה וגם משנים את הסגנון המוזיקלי על הדרך מפופ להיפ-הופ, אין בזה שום דבר לא טבעי. למעשה מפיקי הסרט, ג'יי.זי והזוג וויל סמית' וג'יידה פינקט סמית', לא מתיימרים להחליף את דמותה של אנני המקורית והם מספקים לכך הסבר כבר בסצנת הפתיחה של הסרט.
הזוג סמית' מעורב כבר פעם שנייה ברימייק מהסוג הזה, קדם לו "קראטה קיד" בו שיחק בנם, ג'יידן. ג'יי.זי התכתב עם המחזמר בעבר כשסימפל את "It’s a hard Knock life" מתוך פסקול הסרט שיצא בשנות השבעים בשיר בעל אותו השם. השיר נחשב עד היום לאחד הלהיטים הגדולים שלו.כידוע, זה לא הרימייק הראשון למחזמר "אנני". למעשה מדובר באחד הרימייקים הכי מיותרים שאי פעם נעשו בהיסטוריה של הקולנוע. אגזים ואומר שזה מגיע עד לרמת הביזיון. הסרט עוסק באנני (קוונזנה ואליס). הוריה נטשו אותה כשהייתה בת ארבע על מדרגות מסעדה איטלקית ומאז היא נודדת מבית אומנה אחד לשני עד שלבסוף היא מגיעה לבית האומנה של גברת הניגן (קמרון דיאז). אנני מנסה בכל כוחה לאתר את הוריה שנטשו אותה, במהלך הניסיונות, היא נתקלת במיליארדר ויל סטאקס (ג'יימי פוקס), שמלבד היותו בעל חברת תקשורת סלולרית הוא גם אחד המתמודדים המובילים לראשות העיר. בעצת מנהלי הקמפיין שלו, הוא מציע לאנני לעזוב את בית האומנה ולעבור אליו באופן זמני במטרה להצליח להשיג יותר קולות.
למרות ההסבר לסיבה בגינה "אנני" היא דמות שחורה, סצנת הפתיחה הזו היא גם אחת המעצבנות בסרט. קטע עמוס במשחק מוגזם שהולך ומחריף ככול שהסרט מתפתח. אי אפשר להאשים שום שחקן בכך אלא את הבמאי ויל גלוק. בימוי כל-כך גרוע לא נראה שנים על המסך הגדול. גם התסריט והעריכה של הסרט רחוקים להיות ממיטבם. התסריט עמוס שמאלץ וההומור בו לא עובד, מלבד אולי הקריצה ל"נסיך המדליק מבייל אייר" שתדבר רק לקהל ההורים הצעיר.גלוק אינו מבין את הקהל שלו. הסרט אמור להיות לכל המשפחה אבל נראה שהוא מכוון אותו לתינוקות ומכאן כנראה מגיע המשחק האיום. בניגוד לסרטי ילדים שמיועדים לכל המשפחה כמו "סיפורו של דולפין" הפונים לקהל הילדים בגובה העיניים, הסרט מתייחס לצופים שלו כאילו הם זאטוטים בעריסה. הדמויות הן סטריאוטיפיות ורדודות והנפגעת העיקרית היא קמרון דיאז המגלמת את דמותה של גברת הניגן. זהו בהחלט התפקיד הגרוע ביותר של דיאז אי פעם. היא זכתה השנה בפרס הראזי לשחקנית הגרוע ביותר על "האישה האחת" ו"סקס טייפ" אבל הפסידה את הפרס על שחקנית המשנה ב"אנני" למייגן פוקס מ"צבי הנינג'ה". לא ברור מדוע ג'יימי פוקס הסכים גם הוא להתבזות, המשחק שלו אמנם מוגזם רק בחלקים קטנים מהסרט, אבל דמותו השטוחה היא סטראוטיפ מהלך לכל אורכו. התפקיד פשוט מתחת לרמתו.גילוי נאות, אני אלרגי למיוזיקלס קולנועיים. לדעתי מחזמר לא אמור לעזוב את הבמה. זה נראה לא טבעי. ב"אנני" זה נראה עוד יותר לא טבעי מהרגיל. הסרט מודע לכך ולכן הוא גם מתנצל על עצמו יותר מפעם אחת. הרימייק ל"אנני" הוא אחד מהמיוזיקלס הכי גרועים שנראו על המסך הגדול והוא זכה בצדק בפרס הראזי לחידוש הגרוע ביותר של השנה.
אנני - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מישקגיל: 1730/09/2015 12:50:08
8/10אייקון ציון
סרט שמעלה חיוך על הפנים ,מתאים לכל המשפחה רק ביקורת על בחירת התפקיד של קמרון דיאז, נוראי ולא מתאים לה.
שם: בר אפרתגיל: 1411/09/2015 18:34:18
10/10אייקון ציון
סרט FUN וכרגיל נתן ליכטר מטעה את הצופים!!!
שם: ערןגיל: 4728/08/2015 15:48:43
7/10אייקון ציון
סרט לכל המשפחה על אנני , ילדה שננטשה ע"י הוריה בצעירותה ומצליחה לגעת בליבו של מועמד לראשות ניו יורק המתקרב אליה בכדי להגדיל את כוחו הפרלמנטרי משחק טוב , קיטשי אבל במידה
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט