מידות רעות ביקורת סרט

Inherent Vice Movie Review

תמונת כתבזוהר צלח על "מידות רעות":
"אנדרסון מנסה להתמקד בהכל חוץ מבעלילה - התוצאה מסורבלת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Inherent Vice
משחק אוון ווילסון, בניסיו דל טורו, ג'וש ברולין, חואקין פניקס, מרטין שורט, ריס וויתרספון במאי/ת פול תומאס אנדרסון  
קומדיה
ביקורת סרט למידות רעות מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"מסורבל לחלוטין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
פול תומס אנדרסון הוא ללא ספק אחד השמות החשובים היום בעולם הקולנוע. בזכות סרטים כמו "מגנוליה", "זה יגמר בדם" ו"לילות בוגי" יצר לעצמו אנדרסון קהל גדול שמעריץ את העבודה שלו. מולם ניצבים לא מעט אנשים המבקרים את הסרטים שלו ולא מצליחים להתחבר לסגנונו הייחודי, שעוסק יותר בתיאור עולם עשיר בדמויות ואווירה ופחות בהתמקדות בעלילה ליניארית נוסחתית ורגילה. לאחר שיתוף פעולה מוצלח במיוחד ב"המאסטר" חוזר אנדרסון לשתף פעולה עם חואקין פיניקס ב"מידות רעות", עיבוד קולנועי לספרו האחרון של תומאס פינצ'ון, סופר ניו-יורקי שזכה בפרס הספרות האמריקאית ומועמד של קבע לפרס נובל בספרות.העלילה מתרחשת בלוס אנג'לס של שנות ה-70 ועוקבת אחרי דוק ספורטלו (פיניקס) בלש פרטי המכור לסמים. לאחר שהאקסית של דוק מגיעה לביתו, היא משתפת אותו במזימה משונה בנוגע לחבר העשיר השלה, אשתו והמאהב שלה ואט, אט אנחנו נחשפים לתכנית הזויה לחלוטין. העלילה מסתבכת מהר מאוד לאחר שהיא נעלמת ודוק מחליט לצאת בעקבותיה.
במהלך חקירתו דוק פוגש דמויות שונות וצבעוניות בינהן ניתן למצוא את: "ביגפוט" (ג'וש ברולין), בלש במשטרת לוס אנג'לס שלאט לאט אנחנו מבינים שהקשיחות והמרירות אותה הוא משדר מסתירים טראומה שעבר. ד"ר רודי (מרטין שורט הותיק), רופא שיניים שהוא גם נרקומן ופדופיל. לצידם תוכלו לפגוש כוכבי קולנוע כגון אוון ווילסון , בניסיו דל טורו וריס וויתרספון.הסרט הוא שילוב מוזר בין קומדיה שחורה לפילם-נואר ואף מכיל קטעים קומים הכוללים סלפסטיק בסיסי מצחיק במיוחד. אבל לצד ההומור שרויה אווירה מלנכולית כשברקע מלחמת ויאטנם, הרצח של שרון טייט ע"י הכת של צ'ארלס מנסון ומשבר האמון הכללי של אזרחי אמריקה בממשל. דבר שמאפיין את התקופה ומתאים לדמויות שהסרט מתעסק בהן. אנדרסון בהחלט מצליח לשלב בין ההומור מצד אחד והמלנכוליה מהצד השני. הבחירה של אנדרסון להשתמש בוויס אובר של הזמרת ג'ואנה ניוסום שמקריאה קטעים מהרומן של פינצ'ון במהלך הסרט עובד טוב ברובו ובהחלט מוסיף לסרט.
אחת מנקודות האור המרכזיות בסרט היא חואקין פיניקס שמוכיח שוב שהוא אחד מהשחקנים הטובים ביותר היום וברמה מסוימת מציל את הסרט. שאר הקאסט חלש ומגלם תפקידים נשכחים. דבר מפתיע בהתחשב בעובדה שאנדרסון בדרך כלל מצליח להוציא בסרטיו הופעות משחק מוצלחות משחקניו והוא גייס את השמנה והסולתה של הוליווד בימינו.

נקודת אור נוספת היא הפסקול עליו אחראי ג'וני גרינווד מלהקת "רדיוהד" שזהו שיתוף הפעולה השלישי שלו עם אנדרסון (קדמו לו "זה ייגמר בדם" ו"המאסטר") וגם כאן מדובר בשילוב שעובד מעולה. גרינווד יוצר פסקול ייחודי, מעניין וצבעוני שכולל, בין השאר, הקלטות של ניל יאנג משנות ה-60 וה-70 ושיר חדש של להקת "רדיוהד" שנחשף לראשונה בסרט. יחד עם העיצוב האמנותי, עיצוב התלבושות והעובדה שהצילום מרגיש חי יותר ובעיקר צבעוני יותר (צולם ב35 מ"מ) כל אלו יוצרים התאמה מדויקת במיוחד לתקופה ולאווירה של שהסרט מציג.הבעיה הגדולה והעיקרית של הסרט היא התסריט. הסרט ברובו מרגיש כמו הזייה אחת גדולה, אך התחושה היא שהוא מסורבל רק בכדי להיות כזה וללא שום הצדקה עלילתית. אנדרסון הוא במאי גדול ומהבחינה הזו "מידות רעות" הוא מדויק מאוד, אך העובדה שהתעלומה המרכזית נהפכת ללא ברורה ונאבדת בין ההזיות של גיבור הסרט ודמויות המשנה המרובות, גורמת לכך שהצופים מאבדים את הקשר והעניין למתרחש בו.

הסרט מנסה להיות כמה סרטים במקביל: מצד אחד ניו-נואר כמו "צ'יינהטאון" ומצד אחר "ביג לבובסקי" וכמובן המחווה הגדולה לאלטמן שמהווה השפעה מרכזית לקולנוע של אנדרסון ולסרטו ל"שלום לנצח", אך במקום להיות שלם כמו כל אחד מהסרטים, הוא מנסה להיות כולם בו זמנית ונכשל בכך כשלון חרוץ.זהו הסרט הראשון שמבוסס על ספר של פינצ'ון ולמרות שלרגעים "מידות רעות" עובד בצורה מוצלחת, רובו פשוט מבולגן. נראה שהסרט הזה מוכיח כי ההנחה לפיה לא ניתן לעבד את הספרים של פינצ'ון בצורה מוצלחת למסך הגדול היא נכונה בהחלט. מדובר בסרטו החלש ביותר של אנדרסון עד כה, שבשלב מסוים שכח שמעבר לאווירה ולמסרים, יש לשמור על העניין ועל ההזדהות של קהל הצופים עם הדמויות ובכך הסרט נכשל ובגדול.
מידות רעות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1612/10/2019 02:49:10
5/10אייקון ציון
סרט מוזר ומבולגן. המשחק מצויין, הצילום נפלא ומרשים במיוחד, הפס-קול מעולה ומוסיף הרבה לאווירת שנות השבעים, העריכה נהדרת אך הדיאלוגים התסריט והעלילה נמרחים, לא מובנים ברובם, חסרי פואנטה, מסורבלים, מתישים, מבלבלים ולפעמים אפילו מעצבנים. בקיצור, פחות אהבתי. עדיף לוותר.
שם: בןגיל: 3119/06/2016 23:30:18
5/10אייקון ציון
ארסנל שחקנים ובמאי מוערך, אבל התוצאה היא עלילה מסורבלת, נמתחת ומעייפת.
שם: ndv710גיל: 2309/03/2015 02:04:49
8/10אייקון ציון
שונה ומסקרן, עלילה לא ברורה וקשה למעקב, סרט שצריך לראות מספר פעמים לפני ששופטים. אבל ההרגשה היא שאחרי כמה פעמים שאראה אותו ואבין את הדקויות והפרטים והרצף העלילתי (בתקווה שזה אפשרי) יכול להיות שהסרט חביב מאוד
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט