חוכמת הבייגלה ביקורת סרט

Wisdom of the Bagel Movie Review

תמונת כתביגאל קולוף על "חוכמת הבייגלה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Wisdom of the Bagel
משחק גיא לואל, אוסנת חכים, בני אבני, שי ורקר, יורם זקס במאי/ת אילן הייטנר  
ישראלי
ביקורת סרט לחוכמת הבייגלה מאת יגאל קולוף | מבקר
ציון המבקר
""
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע10.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די70.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות20.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
היה היה סטודנט לכלכלה ושמו אילן הייטנר, שהבין (דבר שאי אפשר להגיד על רבים אחרים), כנראה, שכסף לא ייצא לו מכלכלה (תרתי משמע). ישב לו אילן על מחשבו והחל להעלות רשימות והגיגים על החיים, והפלא ופלא - הרשימות קרמו עור וגידים לספר שנקרא "חוכמת הבייגלה", אשר הכיל, יותר מכל, את הפחד מחוסר הכיוון אליו צועדים רבים מצעירי החברה הישראלית, ואת הפחדים להיזרם בשטף השגרה הנוחה והמשעממת שרובנו נשאבים אל תוכה.הספר, אשר אף הוצאה לאור לא הסכימה להוציאו, כמעט מת בטרם נולד. אבל אילן הייטנר לא התייאש, והוכיח כי כלכלה זה לא רק מקצוע, אלא גם state of mind. היזם הצעיר הפיק את הספר בכוחות עצמו, וכנגד כל הסיכויים, לאחר שהספר החל לצבור תאוצה במכירות, חזרו אליו הוצאות הספרים, והספר אף הפך לרב מכר. אילן, אשר לא שקט על שמריו, החל להזיז את כוחות השוק קדימה יותר, וחבר למפיק שי ורקר, שאף משחק בסרט, די להסריט עיבוד קולנועי לספרו. למיותר לציין, שסיפור הקשיים חזר על עצמו גם בנושא הקולנועי, אך גם לטובה - בסופו של יום הושג המימון לסרט, וכעת נשאר רק לחכות מה יגיד הקהל.
והתוצאה מרנינה. כמה טוב לציין לטובה עוד סנונית ישראלית איכותית בקולנוע הדועך שלנו. "חוכמת הבייגלה" נע ברווח שבין סרטי הבורקס הישראליים לדרמה מורכבת ורגישה על סגנון החיים התל אביבי, הבולע לתוכו צעירים המחפשים חיים טובים יותר ומשמעותיים יותר, אך מקבלים שגרה, שעמום וחוסר מיצוי עצמי במקום. האנטי גיבור גולן (גיא לואל), בגיל 30 כמעט, מוצא עצמו במצב בו החברים הטובים שלו נשואים לבחורות שהוא לא סובל, והחבר היחיד שנשאר לו לבד הוא בטלן מקצועי. כעת נשאר לו רק לחזור אל השאלות שהדחיק מגיל אפס - "מה אני? מי אני? מה אני עושה כאן?".והצופה נגרר אל השאלות האלו ביחד עם גולן. הוא נסחף עמו אל מערכת היחסים עם דקלה (אסנת חכים המשכרת), צוחק ובוכה, משתתף בהרהורים, בלבטים ובפחדים. הצופה מהנהן בהסכמה דוממת נוכח הבעיות המוכרות, וחש הקלה, לעיתים, כאשר הוא נזכר שגם הוא היה במצב דומה לזה של גולן בנקודה זו אחרת.
אהבתי במיוחד את משחקם של אסנת חכים ושל יורם זקס, המגלם את אחיה. יורם זקס, בתפקיד החנון החינני גויא, מביא הרבה שלווה ונעימות למרקע, וממלא את הדמות שלו בעומק שקט. אסנת חכים עושה תפקיד סקסי, מלא ובשל, עם הרבה ביטחון עצמי, ויוצרת גם היא דמות מעניינת ומסקרנת מאד.הסרט אינו חף לחלוטין מבעיות, ולעיתים הסצינות מתוזמנות רע. נקודה בעייתית נוספת הנה הסאונד המזעזע והפסקול שלעיתים גובר על הדיאלוגים. טוב יעשו הבמאי וחברו המפיק, אם בגרסת ה- DVD לפחות ישתלו כתוביות בעברית, לשם מניעת החמצת משפטים ושורות על ידי הצופה. אבל, וזה האבל, הסרט מהווה בידור איכותי, ומספק תמונת מצב מעניינת, אם כי לא תמיד בהכרח נכונה, על מצבו של הישראלי הבוגר והמתבגר, זה שבגילאי 25 - 35. ככזה, הסרט מהווה תמורה טובה לכספו של הצופה, וגורם לו להרהר, בינו לבין עצמו על מצבו ומצבם של הקרובים לו בחברה הישראלית של היום.לסיכום: דיאלוגים טובים, משעשע ועצוב כאחד, מעורר מחשבה. 8 בסולם יגאל.
חוכמת הבייגלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: המלךגיל: 2811/04/2015 00:43:03
3/10אייקון ציון
סיפור ילדותי. פילוסופיה בגרוש שזורה בתוכו. סקסיסטי. אולי לשנת 98 היה חינני. כיום ברור שהגיבור (והכותב?) פשוט צריכים ציפרלקס ולטפל בדיכאון, להפסיק להאשים את כולם חוץ מאת עצמם (כל העבודות חרא? מובטל זו גם בחירה אבל אל תאשים. כל העולם) ולמצוא אהבהאמיתית
שם: מיטל ברקגיל: 2918/06/2005 22:42:29
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט לפחות 10 פעמים, ואני עדיין מוכנה לראות אותו עם מי שרק רוצה.
שם: עינבגיל: 2231/05/2004 14:27:20
8/10אייקון ציון
סרט מקסים! אמיתי מאוד. ממש מהחיים. מאוד נהניתי ממנו למרות שהסוף ממש ממש עצוב... (מה שעושה אותו אמיתי אפילו יותר)
קישורים
חץ חוכמת הבייגלה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט