סמבה ביקורת סרט

Samba Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "סמבה":
"עוד שיתוף פעולה מוצלח בין הבמאים נקש וטולדנו ולשחקן עומאר סיי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Samba
משחק עומאר סי, שרלוט גינסבורג, טאהר ראחים במאי/ת אריק טולדנו ואוליביה נקש  
קומדיה
ביקורת סרט לסמבה מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"רגיש ומצחיק"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע60.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די28.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התייחסות למצבים קשים ורגישים בצורה הומוריסטית מוצלחת היא מעלה שלא כל קולנוען יכול להתגאות בה. הבמאים אוליביה נקש ואריק טולדנו עושים זאת בצורה מוצלחת. כך היה עם "מחוברים לחיים" שעסק באדם משותק והמטפל שלו. כך קורה עכשיו עם "סמבה", סרט העוסק במצבו של עובד זר מסנגל שנמחץ בין גלגלי השיניים הביורוקרטיים של חוקי ההגירה הצרפתיים. נקש וטולדנו לקחו את הקלף החזק מסרטם הקודם - עומאר סיי. הם לא רק נתנו לו את התפקיד הראשי ב"סמבה" אלא גם הפכו אותו למפיק שותף.סיי מגלם את סמבה עובד לא חוקי מסנגל, שנאלץ להחליף במשך עשור עבודות לעיתים קרובות על מנת לשרוד את החיים בצרפת. למעשה הוא נאלץ גם להחליף זהויות כדי שלא יגורש מהארץ. הוא מתגורר אצל דודו, בעל מעמד העובד החוקי ומפתח חברות עם וילסון (טהאר ראחים מ"נביא" בפעם הראשונה בתפקיד קומי). וילסון הוא עובד זר מנוסה יותר ממנו. במקביל סמבה נעזר באליס (שרלוט גינסבורג), מתנדבת בארגון סיוע למהגרים.
המפגש בין אליס לסמבה הוא מפגש בין שני אנשים שהגיעו למשבר גדול בחייהם. סמבה מתבקש לעזוב את המדינה ולחזור לסנגל. כיוון שהוא נאלץ להחליף זהויות לעיתים קרובות ואפילו להתחפש כדי שלא יחשדו בו, הוא מגיע למצב שהוא כבר לא יודע מי הוא. אליס נמצאת בתקופה הקשה בחייה לאחר שקרסה תחת לחץ בעבודתה. המצבים הללו מובילים את שניהם למפגשים מצחיקים, מפתיעים וקיצוניים.נקש וטולדנו מבססים את הסיפור על נובלה של דלפין קולין, אבל עם לא מעט תוספות ושינויים משלהם. התוצאה היא סרט קומי-דרמטי על נושא כאוב ורגיש. דרך הומור על גבול האבסורדי ובעזרת כשרונו הקומי והמשחק המעולה של עומאר סיי, הם מצליחים לבקר את יחסה של צרפת כלפי העובדים הזרים מבלי להכביד על הצופה או להטיף לו. הסצנה במהלכה סמבה משתחרר ממתקן הכליאה והסצנה בה הוא מגיע למרכז סיוע הן מצחיקות עד דמעות כי הן טראגיות וקומיות בו זמנית. באופן כללי, הסצנות המתרחשות במרכז הסיוע הן הטובות והמצחיקות ביותר בסרט. נקש וטולדנו מציגים במהלכן מהגרים ממדינות שונות ודואגים לעצב כל דמות באופן מוקפד ואמין גם אם היא מופיעה פחות מדקה במצטבר על המסך.
הלך הרוח הכללי של הסרט הוא איזון בין קטעי דרמה רציניים לקטעי הומור אינטליגנטי ואפילו כמה סצנות אקשן. התעסקותם בנושא בצורה הומוריסטית ורגישה מושפעת מקומדיות איטלקיות של שנות ה 60-70 כמו הסרטים של דינו ריזי ומאריו מוניצלי. יחד עם זאת, לא תמיד האיזון של הסרט נשמר. לפעמים הצד ההומוריסטי שובר את האיזון ולפעמים הצד הדרמטי עושה זאת. נקש וטולדנו בוחרים לשחק עם הרגש של הצופה בסוף הסרט קצת יותר מדי. למרות זאת, "סמבה" היא אחת הקומדיות היותר טובות שתראו השנה בקולנוע.
סמבה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ערןגיל: 4714/07/2015 13:43:51
8/10אייקון ציון
דרמה צרפתית על חייהם של מהגרים בפריז. משוחק הייטיב ושווה צפיה
שם: לימורגיל: 4019/05/2015 23:29:23
9/10אייקון ציון
סרט מרענן , מרנין ו, משעשע ומרגש. סרט על האנשים "השקופים " שחיים בצרפת וזה יכול להתאים לכל מקום בעולם . היוצרים גם הפעם כמו במחוברים לחיים לא מאכזבים .
שם: טליגיל: 3716/05/2015 19:44:33
5/10אייקון ציון
לא נהניתי מהסרט, בחלקו השתעממתי. פוטנציאל לא ממומש לסרט טוב
קישורים
חץ סמבה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.9ציון מבקרים5 / 3.5
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20234דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט