בית ביקורת סרט

Home Movie Review

תמונת כתבזוהר צלח על "בית":
"אחד מסרטי האנימציה החלשים ביותר של דרימוורקס"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Home
דיבוב ריהאנה, ג'ניפר לופז, ג'ים פרסונס במאי/ת טים ג'ונסון  
אנימציה
ביקורת סרט לבית מאת זוהר צלח | עורך מדור טלוויזיה
ציון המבקר
"בנאלי למדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די26.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"נסיך מצרים", "שרק", מדגסקר" ו"הדרקון הראשון שלי" אלה רק חלק מהסרטים שהפיקו ענקי האנימציה "דרימוורקס"- אחד מאולפני האנימציה הגדולים בעולם. לאחר הכישלון היחסי של סרטם האחרון "הפינגווינים ממדגסקר", מגיע "בית" שאמור לעזור לחברה לחזור למסלול ההצלחה לפני יציאת הסרט השלישי באחת הסדרות המצליחות ביותר שלה - "קונג פו פנדה"."בית" מתמקד בזן של חייזרים הנקרא "בוב" הפולשים לכדור הארץ בכדי לברוח מאויבם המושבע, הגרוג, ומשתלטים על הכוכב במטרה להפוך אותו לבית. או (ג'ים פרסונס, "המפץ הגדול") הוא חייזר שונה מאוד מחבריו ובעצם האינדיבידואל היחיד בזן של חייזרים שמחויבים לקונפורמיות והולכים אחר מנהיגם - קפטן סמאק (סטיב מרטין), שידוע ברצונו להנציח את עצמו ככל האפשר.
הבוב בזים לשונות ואינדיבידואליות, מה שגורם להם לסלוד מאו שקיבל את השם רק בגלל שהתגובה של כל מי שפוגש אותו היא "Oh". השונות של או מובילה אותו לעשות טעות גדולה שגורמת לבני מינו לרדוף אחריו במטרה להביא למעצרו. במנוסה מהם הוא פוגש את טיפ (ריהאנה), ילדה אמיצה וחזקה שנשארה לבד מאז הבוב העבירו את כל תושבי כדור הארץ ובין השאר את אמה, לוסי (ג'ניפר לופז) לאוסטרליה. או מצטרף למסע של טיפ והחתול שלה, פיג, במטרה לאחד אותה עם אמה.את הסרט ביים ג'ים ג'ונסון, שהיה אחראי על "עבודת נמלים" - הסרט הראשון של דרימוורקס. העולם שג'ונסון ודרימוורקס יצרו כרגיל צבעוני מאוד ויצירתי. ממכונית מעופפת, חלליות ורכבי חלל מגניבים ועד לחייזרים שמשנים צבע לפי מצב רוחם. הם שוב עושים את הכול נכון מבחינה ויזואלית, אך כמו בחלק גדול מהסרטים שלהם גם כאן הבעיה היא בכל הקשור לסיפור. העלילה של הסרט פשוט חלשה ומשעממת לכל אורכה.
נכון, מדובר בסרט שמיועד לילדים, אבל ז'אנר סרטי האנימציה התפתח מאוד בשנים האחרונות והעלילה של "בית" פשוט לא עומדת באותה שורה עם יצירות אנימציה מובילות כמו "הדרקון הראשון שלי", "צעצוע של סיפור" ו"לשבור את הקרח". גם חוסר מקוריות הוא בעיה גדולה כאן שכן הסרט נראה דומה מדי להרבה סרטים, בולט במיוחד הדימיון ל"לילו וסטיץ'". הפסקול, שנושא את שם הסרט, מורכב עיקר משירי פופ קיטשיים של ריהאנה ושירי האוס בנאליים במיוחד וגם הוא לא תורם הוא לאווירה הכללית של הסרט.נקודת האור המרכזית שהופכת את הסרט לראוי במידה מסוימת היא ג'ים פרסונס, שמחזיק את הסרט על גבו ולעיתים קרובות מחפה על הבעיות הגדולות של הסרט. פרסונס מביא הרבה ממה שהפוך עם הדמות איתה הוא מזוהה, שלדון מ"המפץ הגדול", לסרט הזה אך משחק דמות הרבה יותר חברותית. או של פרסונס מצליח גם להצחיק וגם לרגש כשצריך ולא יהיה מוגזם לומר שהוא מציל את הסרט מלהפוך לכישלון מוחלט. ריהאנה לעומתו לא מספקת את הסחורה וטיפ נשארת דמות חסרת עומק כלשהו. הקול של ריאהנה פשוט לא מתאים לדמות ונשמע מבוגר בשנים מטיפ שאמורה להיות נערה בגיל העשרה."בית" הוא לא סרט מוצלח במיוחד אך בסופו של יום ילדים כנראה ייהנו מההומור והקלילות שלו וההורים יהיו מרוצים מהמסרים אותם הסרט מעביר. הבעיה הגדולה היא שבניגוד לסרטי אנימציה אחרים מהשנים האחרונות, "בית" לא מצליח לרגש וזה מה שימנע ממנו להפוך ללהיט גדול באמת. מדובר באחד הסרטים החלשים ביותר של דרימוורקס עד היום ומה שלנו נותר לעשות הוא להמתין שנה לפיצוי שלהם בדמות "קונג פו פנדה 3"
בית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: מור רזגיל: 1227/11/2015 15:50:40
5/10אייקון ציון
סרט בינוני מאוד !!! האנימציה מעולה, הדיבוב האנגלי מדהים והבדיחות די משעשעות אבל התסריט, העלילה והדיאלוגים משעממים ברובם. בקיצור, אכזבה !!!
שם: מייגיל: 3222/07/2015 09:49:13
6/10אייקון ציון
פחות מוצלח ממה שקיוויתי. לילדים בלבד.
שם: ליאורגיל: 1914/07/2015 21:35:59
9/10אייקון ציון
תמיד כיף ומצחיק לראות סרט על שילוב של בני האדם עם חייזרים מסויימים, כל חילופי הצבעים של החייזרים, כל העלילה - מאוד מעניין ויפה. סרט לכל המשפחה. מצחיק ונחמד :)
קישורים
חץ בית (עמוד סרט)
ג'ניפר לופז
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט