תפוחים מן המדבר ביקורת סרט

Apples From The Desert Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "תפוחים מן המדבר":
"עיבוד ראוי לסיפורה של סביון ליברכט"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Apples From The Desert
משחק מורן רוזנבלט, שלומי קוריאט, ריימונד אמסלם, אלישע בנאי, עירית קפלן, צבי שיסל במאי/ת אריק לובצקי ומתי הררי  
ישראלי
ביקורת סרט לתפוחים מן המדבר מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע45.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די41.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות12.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאחר שנים של היותו נוכח נפקד, הגיע הנרטיב הדתי למרכז הבמה בקולנוע הישראלי. הסרט "תפוחים מן המדבר" הוא עוד נדבך בעיסוק המבורך בדת היהודית, באמונה וביחסי דתיים-חילונים בישראל.אריק לובצקי ומתי הררי מביימים מעשייה מודרנית שבה רבקה - ביתם היחידה של זוג חרדי ירושלמי - מציצה ונפגעת מהעולם החילוני. הסרט מתאר את רבקה המגלה מחדש את עצמה, הרחק מביתה, אי שם בלב המדבר. בחוג לריקודי עם פוגשת רבקה את דובי. היא נמשכת אליו ובסופו של דבר הוא הטריגר שגורם לה למרוד בכל מה שהיא מכירה ולעשות מעשה.
לא קראתי את הסיפור שכתבה ליברכט, אבל על פניו לא מדובר ביצירה מתוחכמת ומעמיקה יתר על המידה. בסופו של דבר מתואר סיפור אהבה מבויש והססני בין שני אנשים הבאים מעולמות שונים.קל מאד לשפוט לחומרה את "תפוחים מן המדבר". העיסוק של הסרט בנושא הדת אינו מתוחכם כמו ב"למלא את החלל" והדמויות אינן רב שכבתיות כמו ב"המשגיחים" ולעיתים נדמה שהשבלוניות והדידקטיות בעלילה היו מתאימים יותר למסך הטלוויזיה, אולם בכל זאת יש לסרט כמה מעלות ההופכות אותו ראוי ונעים לצפייה כשלמעלה הראשונה קוראים מורן רוזנבלט.
רוזנבלט היא לטעמי אחת השחקניות הבולטות כיום בקולנוע הישראלי. מבטה החודר וחינניותה יוצאת הדופן גורמים לתפקידים שהיא מבצעת להיראות אמינים לחלוטין ואני כצופה מאמין לה ונכבש בקסמיה (זכורה הופעתה הנפלאה בסרט "אודם").רוזנבלט היא ליהוק מדויק לתפקיד רבקה התמה שרוצה יותר ועיניה בוערות באש ההתלבטות.גם לשאר הקאסט מגיעות מחמאות: ריימונד אמסלם ושלומי קוריאט כהוריה של רבקה משרטטים דמויות אמינות של זוג חרדי החי באי שקט תמידי. אלישע בנאי הוא החילוני שיערער את עולמה של רבקה ועירית קפלן בתפקיד כובש של הדודה הפיסחת והקצת עילגת שרק רוצה בטובת כולם."תפוחים מן המדבר" אינו יצירה גדולה, הוא עוד סרט ישראלי ראוי עם כוכבת שעוד תזרח בשמי הקולנוע הישראלי. מורן רוזנבלט, זכרו את השם.
תפוחים מן המדבר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4522/09/2017 17:40:53
8/10אייקון ציון
מעניין ומביא לדיון מספר סוגיות שבמרכזן הקונפליקט בין העולם החרדי לחילוני. רבקה היא נערה חרדית בת 19 שהיא בת יחידה לאב דומיננטי וקשה ולאם כנועה שמפחדת מבעלה. רבקה עובדת במישרה צנועה וגם נחשפת לחוג לריקודי עם ,שם היא מכירה את דובי הקיבוצניק. היא מצטרפת מידי פעם לשיעורי הריקוד במקום .רבקה שמאסה באורח החיים המחמיר בה היא חיה , שומרת את הסוד הזה לעצמה אך הוא לא נשאר זמן רב אחרי שדודתה רואה אותה רוקדת. אבל הקש ששובר את גב הגמל מבחינת של רבקה הוא, כשאר אביה רוצה לשדכה לאלמן המבוגר ממנה בכעשרים שנה ולו שלושה ילדים. היא בורחת לקיבוצו של דובי ושם היא מתוודעת לאורח החיים החיוני ועוברת תהליך של חזרה בשאלה. בינתיים אימה של ריבקה שמאוד קשורה, מתייסרת מהיעדרה ומעוניינת שתשוב. בסופו של דבר מתקיים מפגש בין ריבקה לבין הוריה בקיבוץ ותוצאת המפגש מעבירה מסר, שאחדות המשפחה והערך של "ואהבת לרעך כמוך" הם ערכים חשובים ולא עומדים בסתירה להלכה, גם אם אחד מבני המשפחה לא בדיוק מקפיד על תרי"ג מצוות. משחק טוב, עלילה מעניינת ולא צריך יותר מזה.
שם: רוניתגיל: 5012/09/2015 15:55:45
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט כבר מזמן - זוכרת שהשוותי אותו להצגה שראיתי לפני שנים רבות והשאירה עלי את חותמה. ההצגה היתה אמנם הרבה יותר שנונה - אבל גם הסרט הזה עשוי היטב, מרתק, מושך ומאוד מומלץ. עכשיו רק נותר לקרא את הספר (סביון ליברכט היא סופרת מעולה!!!).
שם: דפנהגיל: 4910/09/2015 17:30:29
8/10אייקון ציון
הסרט תפוחים מן המדבר - סרט ישראלי, איכותי, מרגש וטוב. קראתי את הספר, ראיתי את ההצגה ורציתי ללכת לסרט. הביקורות טענו שהסרט לא מוצלח. אתמול הייתי ומאוד נהניתי. ממליצה בחום.
קישורים
חץ תפוחים מן המדבר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט