משפחת בלייה ביקורת סרט

La Famille Belier Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "משפחת בלייה":
"קומדיה מרגשת המספקת הצצה הומוריסטית לעולמם של החירשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La Famille Belier
משחק לואן אמרה, קארין ויאר, פרנסואה דמיאנס, אריק אלמוזנינו במאי/ת אריק לארטיגאו  
קומדיה
ביקורת סרט למשפחת בלייה מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"מצחיק ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות10.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לאורך השנים נעשו אין ספור מחוות לקולנוע האילם. הקומדיה הצרפתית "משפחת בלייה", שלא במתכוון, היא המחווה הטובה ביותר שנעשה עד היום לתקופה ההיא. משפחת בלייה היא משפחה מיוחדת. בני הזוג ובנם הינם חרשים, ורק ביתם, פאולה (לואן אמרה), מסוגלת לשמוע. עקב כך היא משמשת כמתווכת בין הוריה לעולם ועוזרת להם לנהל את חוותם באחד מהפרברים הרחוקים של פריז.הסרט מספק הצצה מצחיקה ומבדרת אל תוך עולמם של החרשים. יוצרי הסרט אינם מבקשים מהקהל לרחם על גיבוריו וגם הגיבורים עצמם אינם מלאי רחמים עצמיים. הקונפליקט הגדול של הסרט הוא אינו מצב החירשות, אלא העובדה שפאולה צריכה לבחור האם לעזוב את העיירה לטובת בית ספר יוקרתי למוזיקה או להישאר כדי לתמוך במשפחתה. פאולה צריכה להגיע להחלטה זו מכיוון שהיא מתגלה כזמרת מוצלחת במקהלת בית הספר. את כשרונה מגלה מנהל המקהלה, שנראה כמו ציון ברוך מחקה את רינו צרור. למעשה הוא גרסה מרוככת מאוד של דמותו של ג'י.קיי סימונס מ"ויפלאש". דילמה נוספת שצצה במהלך הסרט היא החלטתו של האב לרוץ לראשות העירייה, דבר שאינו מעורר תמיכה רבה מצד פאולה.
הקטעים המצחיקים יותר של הסרט מתרחשים כאשר פאולה הולכת עם הוריה לרופא ונאלצת לשמוע דברים שקשורים לחיי המין שלהם. אם זוג ההורים לא היו חרשים, סצנה זו הייתה די בנאלית, אולם העובדה שהם חרשים ומדברים בשפת הסימנים מעצימה אותה ומעניקה לה משמעות חדשה. כך קורה ברגעים רבים לאורך הסרט: ההומור הפיזי הבסיסי, שמזכיר במידה מסוימת את תקופת הסרט האילם, מחזק את "משפחת בלייה".לצד הרגעים המצחיקים, ישנם גם רגעים מרגשים בסרט, אמנם קצת על גבול הקיטש, ובכל זאת מדובר ברגעים די טובים. אחד הקטעים המשמעותיים ביותר בסרט מוצג דרך אוזניהם החירשות של זוג ההורים, הצגה זו דרך עולמם מעניקה ייחוד לסרט ומונעת ממנו לגלוש לבנאליות.
ל"משפחת בלייה" היה יכול להיות ממד נוסף אבל יוצריו בחרו להתייחס אליו מבלי לרדת לעומקו: אחד הדברים הפחות ידועים על עולם החרשים היא העובדה שחרשים רבים מתנהלים בקהילה סגורה, שפחות מתחברת לאנשים הרגילים. באחת מהסצנות, אימה של פאולה מתוודה שבמקום לשמוח על כך שביתה נולדה עם יכולת שמיעה תקינה, היא הייתה עצובה על כך שהיא אינה חרשת כמו שאר בני המשפחה. מעבר לכך הנושא אינו מתפתח, כנראה כדי לא להכביד על הצופה.למרות הבסיס הנוסחתי, "משפחת בלייה" היא קומדיה קטנה, מהנה ומרגשת. זהו לא אחד הסרטים הצרפתיים הטובים שתראו בעשור הנוכחי, אבל בהחלט שווה ללכת לצפות בו בקולנוע.
משפחת בלייה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ורדגיל: 3625/09/2021 20:10:50
9/10אייקון ציון
סרט מרתק, מהנה, מרגש, שירים (בצרפתית) נוגעים ללב. ממליצה לאוהבי סרטים זרים.
שם: anipoגיל: 4618/08/2018 16:44:22
7/10אייקון ציון
סימפטי. לא סרט גדול ,אבל בהחלט כזה שמעביר קצת יותר משעה וחצי בכיף. פולה היא נערה רגילה, מתוקה וחיננית, שגרה עם שני הוריה ואחיה החירשים בעיר קטנה באיזור כפרי יפהפה.למרות חירשותם, שני הוריה ממש לא מסכנים.הם מלאי חיים ויש ברשותם רפת, שבה מגדלים פרות ומייצרים גבינות שאותם הם מוכרים בשוק המקומי. פולה מתגלה כזמרת מוכשרת בבית הספר בו היא לומדת וביוזמת המורה למוסיקה התובעני שלה, היא נשלחת למבחנים בבית ספר יוקרתי לשירה הפריז.בדיוק באותו הזמן, אביה מנהל קמפיין לתפקיד ראש העיר. דווקא בזמן שמשפחתה הכי זקוקה לה, פולה רוצה להגשים את חלומה ,מה שיוצר מתיחות עם הוריה שרוצים שהיא תישאר. מה היא תחליט בסוף? יש כמה קטעים מצחיקים בסרט ,אבל הסוף מרגש. הורים זה דבר מאוד יקר.
שם: בןגיל: 3029/04/2016 20:10:02
8/10אייקון ציון
סרט שמעלה בצופים חיוך. מרגש, קליל ומהנה. מומלץ.
קישורים
חץ משפחת בלייה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט