מבוך השקרים ביקורת סרט

Im Labyrinth des Schweigens Movie Review

תמונת כתבמור קומפני על "מבוך השקרים":
"סרט מרתק שמצליח לחדש בנושא שנדמה שנאמר עליו הכל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Im Labyrinth des Schweigens
משחק אלכסנדר פהלינג, אנדריי שימנסקי, פרדריקה בכט, יוהנס קריש, הנזי יוכמן, יוהאן פון בלוו, רוברט הונגר בילר, גרט פוֹס במאי/ת ג'וליו ריצ'רלי  
זר
ביקורת סרט למבוך השקרים מאת מור קומפני | מבקרת קולנוע
ציון המבקר
"חשוב ומעניין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע79.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אינספור סרטים נעשו על מלחמת העולם השנייה, השואה וקורבנותיה, אך מעטים מהם הצליחו לעסוק באופן ישיר או עקיף בתחושת האשמה והבושה של האומה הגרמנית בשנים שלאחר המלחמה. והנה מגיע הבמאי האיטלקי ג'וליו ריצ'רלי ומצליח להביא למסך הגדול בצורה מצמררת ועשויה היטב את אחת הזוועות העולמיות המושתקות ביותר.עלילת הסרט מתרחשת בשנת 1958, ועוקבת אחר התובע הכללי הצעיר יוהן רדמן, אדם בעל חוש צדק מפותח ביותר שמאמין, לפחות בתחילת הסרט, כי החוק הוא מעל לכל. מתוך סקרנות ורדיפת הצדק המאפיינת אותו, הוא יוצר קשר עם עיתונאי המבקש להתחקות אחר עקבותיהם של פושעי המלחמה ולהשיג צדק עבור ניצולי אושוויץ.
החברות האמיצה בין השניים מתפתחת לחקירה מאסיבית ומסועפת שתהפוך בעתיד לתיק התביעה נגד 8,0000 עובדי אושוויץ. בדרך, רדמן הצעיר, שבין לבין נהנה גם מחיי החברה הגרמנים, עתיד לגלות שכמעט כל מה שמקיף אותו הוא שקר – ומכאן גם שם הסרט. אט אט יתחילו גם הניצולים וסיפוריהם לחדור לחייו האישיים ולשבש את כל מה שהוא חשב שהוא יודע על עמו ומדינתו.את יוהן רדמן מגלם אלכסנדר פהלינג, הזכור לקהל הישראלי מ"ממזרים חסרי כבוד" של טרנטינו, ובקרוב אפשר יהיה לראות אותו בסרטו החדש של דרור שאול "פלאפל אטומי". פהלינג נושא את הסרט בעוז על כתפיו, כשהוא מציג יכולות משחק מרשימות, מהפנטות ומשכנעות למדי. זאת בניגוד ליתר הקאסט, שנופל לא אחת למשחק תיאטרלי, מוגזם ומאומץ. אפשר לציין לטובה גם את פדריקה בכט בתפקיד אהובתו של רדמן, שמנסה ככל האפשר לשמור על שפיותו ונוהל חייו התקין ככל שהעלילה מתקדמת ומסתבכת.
קשה להאמין שזהו סרטו הראשון באורך מלא של ריצ'רלי, שעושה רושם של במאי מנוסה, שמכיר היטב את רזי הקולנוע. עם זאת, הסרט חוטא לא אחת בטכניקת התיאטרון המצולם כולל פסקול דרמטי נלווה, משחק מוקצן ופאוזות ארוכות, ממש כמו במחזות הקלאסיים. לטובתו של ריצ'רלי ייאמר שהסגנון הזה תואם את הנושא שבחר בו, אם כי חובבי קולנוע מושבעים עלולים למצוא את בחירות המבע שלו קצת משעממות.עם זאת, אין ספק שריצ'רלי ושותפיו לכתיבת התסריט ראויים לשבחים בזכות האומץ והטיפול שלהם בנושא הטעון. מדובר בסרט חשוב שמצליח לשפוך מעט אור חדש ובוהק על נושא שנדמה כי נאמר עליו כבר הכל. אין ספק שזוהי דרמה שצריך להגיע אליה במצב הרגשי הנכון – כיוון שבכל זאת מדובר בסרט שמציף על פני השטח עובדות קשות וסיטואציות לא פשוטות לצפייה, אך מי שמתעניין בנושא ויגיע עם ציפייה לקצת יותר מבידור המוני יקבל דרמה מצמררת, שייתכן ותלווה אותו גם הרבה אחרי שהסדרנים ידליקו את האורות.
מבוך השקרים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: בןגיל: 3205/10/2017 09:43:18
8/10אייקון ציון
מציג יפה את החתירה לאמת וההתעמתות וההשלמה עם תקופה אפלה
שם: anipoגיל: 4511/03/2017 11:20:38
8/10אייקון ציון
חזק ומטלטל ועשוי היטב. עו"ד צעיר ואמיץ בצורה בלתי רגילה במערב גרמניה של סוף שנות ה-50 מחפש צדק. כשהוא מוקף בצוות של עוזרים הוא לוקח על עצמו תיק להביא לדין פושע נאצי מאושוויץ שעובד כמורה בבית ספר בעיר פרנקפורט.הוא מסתייע בעדות של אחד הניצולים שזיהה את אותו פושע. ככל שהחקירה מסתעפת והעדויות מצטברות עולה תמונה מחרידה, למעשה הפשעים שנעשו לא פוסחים כמעט על אף אחד מהחברה הגרמנית של אותה התקופה. הוא מחליט להתמודד עם התמונה הנוראה הזו ולא עושה הנחות לאף אחד, כל מי שהיה מעורב חייב לעמוד לדין,למרות שמטרתו העיקרית היא ללכוד את יוזף מנגלה ימח שמו. ההתמודדות שלו היא לא רק עם היקף עצום של חומר חקירה ועדויות, אלא גם עם יחס עוין מצד חלק מהחברה והממסד. הסוף ירגש כל יהודי באשר הוא.
שם: שגיל: 3030/11/2015 21:54:01
9/10אייקון ציון
סרט מרתק וחשוב. מגלה תקופה מטרידה בהיסטוריה של עם הרוצה לשכוח את עברו אם לא אפילו לקדש אותו בסתר. הסרט עשוי טוב ומעביר היטב את האווירה באותם זמנים (הן בהיבטי התקופה הן מול ההיסטוריה הנאצית שנקברה), במקביל להעברה המדויקת של מה קורה לאדם שכל תפיסתו מתנפצת לו בפרצוף כאשר שומעים החוקרים הצעירים מה באמת קרה בשואה. סרט יפה, מרתק, מרגש לפרקים ומולץ בחום
קישורים
חץ מבוך השקרים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
American Fiction5מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.2
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט