הסיפור של אדליין ביקורת סרט

The Age of Adaline Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "הסיפור של אדליין":
"דרמה רומנטית מוצלחת עם תסריט טוב שמתאים גם לקהל בוגר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Age of Adaline
משחק בלייק לייבלי, הריסון פורד, אלן בורשטיין במאי/ת לי טולנד קרייגר  
רומנטיקה
ביקורת סרט להסיפור של אדליין מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"אגדה מודרנית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע52.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די42.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אגדות הן תחום נצחי בהוליווד. סביר להניח שגם בעוד כמה מאות שנים ימשיכו באולפנים להפיק רימייקים ל"כיפה אדומה" ול"יפהפייה הנרדמת". יחד עם זאת בדיסני בחרו לאחרונה לקחת את המחזור לכיוון אחר על ידי ביצוע גרסאות לייב אקשן לסרטי אנימציה. זה קרה ל"סינדרלה" לאחרונה ובקרוב זה יקרה ל"יפה והחיה" וגם ל"מולאן". במקביל, בתעשיית הסרטים האמריקאית אוהבים גם אגדות מודרניות כמו "הסיפור המופלא של בנג'ימן באטן". האגדה המודרנית החדשה ביותר היא "הסיפור של אדליין" בבימויו של לי טולנד קריגר.אדליין (בלייק לייבלי) נולדה בתחילת המאה ה-20. תאונת דרכים בצירוף תנאי מזג אוויר נדירים קטעו את תהליך ההזדקנות שלה והפכו אותה לנצח בת 29. כך היא חיה מעשור לעשור תוך כדי שהיא מחליפה מקומות וזהויות על מנת שלא להפוך לשפן ניסיונות במעבדה. היחידה שיודעת את סודה היא ביתה, פלמינג (אלן בורשטיין), שכיום נראית כמו הסבתא שלה. מכיוון שאדליין נאלצת להחליף מקומות וזהויות כל עשור, היא מתחילה רומנים אך בורחת מהגברים בשלב מסוים. היא נמנעת מאהבה קבועה, כך שזאת בעצם הקללה בתוך ברכת חיי הנצח. הכל משתנה ברגע שהיא מכירה את אליס ג'ונס (מיכאיל הויסמן) פילנתרופ עשיר שגורם לה לתהות האם להישאר אתו ולספר לה את סודה או לברוח כרגיל. הסיפור מקבל תפנית נוספת כאשר אליס מציג את אדליין להוריו (הריסון פורד וקייטי בייקר).
אלמנטים מסוימים המרכיבים את העלילה של "הסיפור של אדליין" מאפיינים לא מעט אגדות קלאסיות. בעת המודרנית הם עלולים לעורר ביקורות פמיניסטיות על כך שהאישה תמיד מתוארת כפסיבית וככזו שמחכה שהנסיך יגיע ויציל אותה ממצבה העגום. אולם התסריטאים ג'יי מילס גודלוי וסלבדור פסקוביץ' בחרו ללכת לכיוון הרבה יותר בוגר ולעצב את דמותה של אדליין כאישה חזקה. העובדה שאדליין חיה יותר מ-100 שנים בגוף של אישה בת 29, הפכו אותה לחכמה (טובה במיוחד בהיסטוריה ובטריוויה), היא מבינה בבייסבול עד לרמת הנתונים הסטטיסטים והיא מסוגלת לנהוג בצורה פרועה כאילו הייתה נהגת מרוצים.גודלוי ופסקוביץ' בחרו להוריד את הקיטש למינימום וזהו עוד יתרון גדול שיש לסרט. זה בא לידי ביטוי בין היתר בדרכים היחסית מקוריות בעזרתם אליס מחזר אחרי אדליין. באופן כללי, הסרט מתנהל בצורה איטית ובוגרת ולכן, בניגוד למה שניתן לצפות, לא מדובר באגדה המיועדת לגילאי 16 ומטה אלא אגדה מודרנית המיועדת גם לקהל בוגר יותר. הליהוק של הסרט גם הוא מצוין. בלייק לייבלי ומיכאיל הויסמן מעולים בתור אדליין ואליס. הכימיה ביניהם עובדת טוב. הריסון פורד גונב את ההצגה ומעורר אמפתיה רבה בשליש הסוגר של הסרט.
אני לא חובב דרמות רומנטיות אבל אני מוכרח להודות ש "הסיפור של אדליין" הוא אחד מאותם הסרטים הנדירים שיכולים להתאים לא רק לנערות צעירות אלא גם לאנשים בוגרים כולל גברים. יש לו את כל הקסם הדרוש לאגדה מודרנית שכיף לברוח לתוכה. אם אהבתם את "אשתו של הנוסע בזמן" אתם תאהבו גם את "הסיפור של אדליין".
הסיפור של אדליין - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4916/10/2021 10:19:51
8/10אייקון ציון
חיבור יפה בין סיפור טוב למסר פילוסופי. מזכיר סרטים דומים של מסעות בזמן או חוסר סינכרוניזציה שלו עם תהליך הזדקנות, כמו "הסיפור המופלא של בנג''מין באטן" או "היכנשהו בזמן". אדליין שנולדה ב 1908 עוברת תאונת דרכים. כתוצאה מברק שהיכה בריכבה והכניס מטען חשמלי בגופה, היא נשארת צעירה לתמיד. יש לזה יתרונות כמו חיי נצח והיכולת ללמוד ללא הגבלה וללא אילוצי זמן.אבל מצד שני, יש לזה גם חסרונות. היא נאלצת לשקר ולהחליף זהויות כל הזמן, ביתה בגילה כיום יכולה להיות סבתא שלה ואנשים שהכירה הלכו לעולמם. אבל הבעיה אולי הכי גדולה היא, שאינה יכולה לממש את אהבתה. כשאדליין מכירה את לואיס, גבר צעיר ונאה ,זה בא לידי ביטוי בצורה הכי חדה. המפגש עם הוריו ובמיוחד עם אביו של לואיס יביא אותה לצומת בו עליה לקבל החלטה שתשנה את חייה. כולנו מפנטזים מידי פעם על כך שהזמן יעמוד מלכת.אבל לא עולה בדעתנו שיש לזה גם השלכות שליליות. לסיכום: מהנה ומעורר מחשבות.
שם: Mגיל: 5606/01/2016 23:47:06
6/10אייקון ציון
נחמד, לא מדהים, מעניין ומקורי מצד אחד... בנאלי וילדותי מצד שני... אפשר לראות,עובר מהר... אפשר לוותר
שם: ליטלגיל: 2805/10/2015 14:31:32
10/10אייקון ציון
ואו!! סרט פשוט מעולה. חובה לראות. תהנו :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי רומנטיקה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט