משימה סוף ביקורת סרט

Barely Lethal Movie Review

תמונת כתבנתן ליכטר על "משימה סוף":
"קומדיית פעולה לא מוצלחת, עם תסריט גרוע וקיטשי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Barely Lethal
משחק היילי סטיינפלד, סופי טרנר, סמואל ל.ג'קסון, ג'סיקה אלבה במאי/ת קייל נוימן  
קומדיה
ביקורת סרט למשימה סוף מאת נתן ליכטר | מבקר וכתב קולנוע
ציון המבקר
"קלישאתי ונדוש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע36.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די60.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מודעות עצמית והרצון שלא לקחת את העשייה ברצינות הם שניים מהתירוצים הכי נפוצים לסרטים שיוצרים חוויה צפייה טראשית או במילים אחרות - סרטי סוג ב'. לא מעט קומדיות ופארודיות מבוססות על כך. למעשה חלק מאותם סרטי סוג ב', כמו אלו שנעשו במסגרת פרויקט "גריינדהאוס" של רוברט רודריגז וקוונטין טרנטינו, הפכו להיות מוערכים בגלל אפקט ההפוך על הפוך."משימה סוף" היא מעין קומדיית פעולה מודעת לעצמה והעובדה שאחת הדמויות במהלך הסרט אומרת "זה היה נורא קיטשי" לאחר סיומו של מונולוג שמאלצי, אינה הופכת את הסרט באמצעות השימוש באותה מודעות עצמית לסרט סוג ב' איכותי. להפך. "משימה סוף" הוא אחד הסרטים הגרועים ביותר שתראו השנה בקולנוע. מלבד המודעות העצמית חסרת התועלת שלו, לא רק שעשייתו חסרת רצינות, אלא שהיא גם מזלזלת באינטליגנציה של הצופה.
זה מתחיל כבר בבחירה הכושלת לשם הסרט - "Barely Lethal", משחק מילים על המושג Barley Legal שמזוהה עם עולם הפורנו. גם השם בעברית די כושל. בעוד שעל עניין זה עוד אפשר לוותר, על כך שהתסריט כתוב באופן גרוע כבר הרבה יותר קשה להבליג.גיבורת הסרט היא מייגן (היילי סטיינספילד), יתומה שגדלה במוסד שמכשיר ילדות להפוך למתנקשות. עם השנים היא הופכת למתנקשת הטובה ביותר. כשהיא מוכנה למשימתה הראשונה היא נשלחת ע"י המנהל הרדמן (סמואל ל. ג'קסון) במטרה ללכוד פושעת חמקמקה בשם ויקטוריה נוקס (ג'סיקה אלבה). תוך כדי המשימה היא מחליטה להיעלם ולנצל את ההזדמנות שלא לחזור למוסד על מנת להיות נערה רגילה. היא מוצאת משפחה שמוכנה לקלוט תלמידה במסגרת חילופי סטודנטים בין מדינות ונרשמת לתיכון.
אפשר היה לחשוב שכל אותם השנים בבית הספר למתנקשות יהפכו אותה למכונת הרג חסרת רגשות כמו קורט ראסל ב"חייל קטלני" או לפחות כמו דמותה של קלואי גרייס מורץ ב"קיק אס". אבל לא. זה לא מה שקורה. התסריט נוטה יותר לכיוון "קיק אס 2" הכושל מאשר "קיק אס" הראשון. כל מה שהיה חסר למייגן, כך מסתבר, הוא חוויית התיכון השבלונית. כדי להשתלב כראוי היא צופה בכל סרטי התיכון האפשריים. חוויית התיכון של מייגן מגשימה את כל אותן הקלישאות הנוראיות שהיא צפתה בהן כולל הידלקות על הסינגר-סונגרייטר החתיך של בית הספר, בזמן שהיא לא שמה לב שהאהבה האמתית שלה נמצאת מתחת לאפה.במהלך ניסיון ההשתלבות של מייגן בתיכון, הרדמן מנסה להחזיר אותה לבית הספר למתנקשות ובמקביל היא מוצאת את עצמה נלחמת מול מתנקשת שהייתה חברתה לספסל הלימודים באותו המוסד למתנקשות (סופי טרנר מ"משחקי הכס").אבל לא הכל כל-כך גרוע בסרט: הקטעים הטובים ביותר ב"משימה סוף" הם כותרות הפתיחה המלוות באנימציה פוסט-מודרניסטית אופנתית. האנימציה יוצרת אשליה שאולי אחריהן יגיע איזה סרט חביב לפחות בסטייל "סקוט פילגרים" אם לא "קיק אס". אבל זה לא קורה. "משימה סוף" נכשל בגדול בלהיות סרט סוג ב' אופנתי וקליל לקהל צעיר. הדבר היחיד שהוא גורם לחשוב עליו הוא האם "נחשים על המטוס" היה שיא ההתבזות של סמואל ג'קסון בקולנוע או "שמשימה סוף" מציב רף חדש.
משימה סוף - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Nazgulגיל: 2119/06/2017 16:09:18
7/10אייקון ציון
סרט חמוד, אמנם לא מספיק אמין ומקורי ויש בו כמה קטעים שלא קשורים לשום דבר אבל הוא עדיין טוב בזכות המשחק המשכנע של היילי סטיינפלד, סופי טרנר, ג''סיקה אלבה ודאב קמרון שהפתיעה אותי ממש והוכיחה כאן שהיא לא רק בחורה יפה אלא גם שחקנית מדהימה. דווקא סמואל ל ג''קסון אכזב מאוד בהשוואה לתפקידי העבר המפוארים שלו אבל אפילו לו היו כמה קטעים טובים אז זה לא ממש הפריע. בסופו של דבר זה סרט נחמד לבני נוער ולצעירים וכדאי לראות אותו אבל לא לבוא עם ציפיות גבוהות מידי כי זאת לא יצירת מופת.
שם: ערןגיל: 4718/10/2015 18:04:23
7/10אייקון ציון
דרמה קומית חביבה על נערה שחונכה כל חייה בתוכנית הכשרה ממשלתית סודית ומחפשת דרכים להשתלב בחברה הרגילה. נחמד לבני נוער , קצת קישטי כמובן אך לא יותר מידי
שם: rotem590גיל: 1705/10/2015 14:36:38
8/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט אתמול, והוא באמת סרט טוב. משלב קומדיה ופעולה ביחד בצורה טובה :)
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט