נער מקהלה ביקורת סרט

Boychoir Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נער מקהלה":
"עוד סרט על יחסי מורה תלמיד"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Boychoir
משחק דסטין הופמן, קתי בייטס, דברה ווינגר במאי/ת פרנסואה ג'ירארד  
דרמה
ביקורת סרט לנער מקהלה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוסחתי להחריד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די25.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
ברוכים הבאים לאמריקה - ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.גם אם אתה בתחתית הבור בעזרת הנחייה מתאימה וקצת אמונה תוכל להשיג הכל ודי מהר אפילו. הנוסחה של עבודה קשה ואמונה יוקדת המוציאה כל אחד משאול תחתיות עברה מהפרוטסטנטים מייסדי אמריקה היישר אל המסך הגדול ומשמרת עד היום את מיתוס החלום האמריקאי, כך גם בסרט החדש "נער מקהלה".סטט הוא ילד שגר עם אימו האלכוהוליסטית בדירה מטה לפול בשולי העיר. למזלו של סטט הוא ניחן ביכולת שירה מופלאה בזכותה המנהלת רוצה לקדם אותו .סטס הוא האנדרדוג הקלאסי וברור לצופה המנוסה שעוד נכונו לו ימים יפים. .בעקבות אירוע מצער מופיע משום מקום אביו (העשיר ) של סטט ומצרפו לפנימייה בה לומדים נערים זכים לשיר. סטט, שנושא המרות זר לו לחלוטין, מורד ולא מעוניין ללמוד כלל.
כמו בכל סרט חניכה וכמו ברוב סרטי הספורט ,נכנס לתמונה המאמן/המורה. הוא זה שישמש לגיבורנו דמות אב חלופית והוא זה שיגאל אותו מן התהום הפיזית והנפשית שבה הוא נמצא. מה לעשות ודסטין הופמן אינו מייצר הופעה בקליבר של מר מיאגי ב"קרטה קיד" או של המורה המאיים ב"וויפלאש". אין לו גם את הקסם של מר צ'יפס או של המורה מ"אדוני באהבה". הוא ממלמל משהו על עבודה קשה וסטט מייד יוצא לשנות את חיו ומתאמן על אריות שונות ומשונות.הופמן משחק כמי שרק רוצה לקושש עוד כמה דולרים ובכלל המשחק בסרט אינו משכנע ואינו אמין.מכשול רודף מכשול והכל מתכוונן לאירוע היוקרתי שבו תוכל מקהלת הפנימייה לתת הופעה סוחפת ולקבוע את מעמדה כלהקת הבנים המזמרים מספר אחת בעולם. סטט כמובן הוא זה שאמור לתת את הסולו המרכזי. האם יצליח במשימה? האם אביו הביולוגי יפסיק להתנכר לו? בשלב זה של הסרט לי כבר לא היה אכפת...
גם סרטים נוסחתיים צריך לדעת לעשות. "קרטה קיד" לדוגמא היה סרט נוסחא לפי הספר, אבל מעבר לכך הוא היה מלא בלב ובחזון. "נער המקהלה" עושה הכול לפי הספר אבל חסרה בו נשמה וחסר בו ניצוץ וחבל.בקיצור,סרט זניח וממש לא חשוב. רק למעריצים אדוקים של דסטין הופמן.
נער מקהלה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4911/12/2020 09:54:27
7/10אייקון ציון
קיטש משודרג. סיפור סינדרלה קלאסי ונחמד בסך הכל ,עם שחקנים טובים ואווירה מיוחדת ,שמזכירה לנו שאנו בתקופת הכריסמס.סטייט הוא ילד חם מזג שניחן בקול שמימי ושגדל עם אם חד הורית בתנאים קשים.לאחר מותה של אימו, מגיע אביו הביולוגי והעשיר שהתכחש לקיומו של סטייט במשך שנים רבות. בזכות שיק שמן,האב מצליח להכניס את סטייט לבית ספר יוקרתי של תלמידי מקהלה ששרים לרוב בכנסיות.שם הוא פוגש מורה שהוא גם מנטור שלא עושה הנחות לאף אחד. סטייט צריך להסתגל למשמעת הקשוחה שמונהגת בבית הספר. השלב הבא מבחינתו, הוא להתקבל למקהלה הייצוגית של בית הספר , שמופיעה במקומות שונים בעולם. לאחר מכן ,הוא צריך להתמודד עם הזמר הראשי של הלהקה על הבכורה ,וזה לא פשוט. הלקח הוא ,שהצלחה היא לא ניצחית אלא זמנית. צריך לדעת להתמודד עם שינויים ולהסתגל למציאות משתנה. השאלה היא אם יש לנו את הכלים לעשות את זה.דאסטין הופמן וקטי בייטס זו תוספת רצינית, אבל בסוף מדובר על סרט בינוני פלוס.ציון 7 בלחץ.
שם: מאיהגיל: 1609/01/2016 13:16:28
4/10אייקון ציון
לא ממליצה. במיוחד למבינים במוזיקה קלאסית.
שם: ערןגיל: 4730/12/2015 19:24:36
9/10אייקון ציון
אהבתי ממש , דרמה צנועה אבל מרתקת ומרגשת על נער עם קול זהב וסיפור חיים קשה ההופך להיות נער מקהלה מצטיין תחת הדרכתו של דסטין הופמן הקשוח . משחק מצויין של דסטין הופמן והשחקנים האחרים.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט