עלילת הסרט, בקליפת האגוז, מספרת לנו סיפור על מתיחה לא מוצלחת שיזמו שני אחים - האחד סטודנט (פול ווקר) הנוסע אל ידידתו משכבר הימים (לילי סובייסקי), אותה הוא שואף להפוך ליותר מסתם ידידה; השני (סטיב זאן) - לוזר טבעי שזה עתה השתחרר בערבות מטעם אחיו, ומשולח כל רסן כילד פוחז. שניהם יוצאים למסע במכונית אמריקאית קלאסית, בה התקין האח הפוחז מכשיר קשר-רדיו המצוי אצל נהגי המשאיות בארה"ב. בעזרת מכשיר זה הם מותחים נהג משאית העולה בטעות על הגל, וגורמים לו לסבור כי תמתין לו יפהפייה ללילה סוער באחד ממלונות הדרכים הנקרים על דרכם. לצערם, לא זו בלבד שהמתיחה לא מתקבלת יפה על ידי נהג המשאית, אשר את זהותו אינם יודעים, אלא שנהג המשאית, המתכלה כפסיכופט רצחני, מחליט להשיב להם כגמולם ומתפתח משחק חתול ועכבר ביניהם.זה לא שהסרט לא עושה את העבודה. אדרבא, הוא בהחלט מצליח להחסיר פעימות לב מהצופה, ומהווה ככזה מותחן סביר. הבעיה האמיתית שבעוכריו של הסרט היא שהוא רק מותחן סביר ותו לא - הוא אינו מצליח לחדש, ונראה כמו עוד מותחן אמריקאי טיפוסי ונוסחתי. הבימוי יעיל אם כי חסר השראה, והדמויות הנן חד ממדיות ולא מורכבות. ככאלה, גם מערכות היחסים ביניהן אינן מובילות באמת לשום מקום, אלא מהוות אך רקע חיוור לעלילת המתח, וחבל. עלילת המתח הבסיסית הנה טובה, אבל כדי להפיח שאר רוח בסרט נדרשת יותר מסתם עלילת מתח סבירה - נדרשות מערכות יחסים ודמויות מורכבות וקונפליקטים מעניינים יותר מהקונפליקט היחיד העובר בסרט. בכך נכשל חרוצות התסריט.
פרסומת
אם אתם בראש של מותחן, "לעולם אל תדברו עם זרים" בהחלט יכול לספק לכם בידור סביר לערב. מאחר והוא יצא גם בגירסת די.וי.די, אינני בטוח שהיציאה אל אולם הקולנוע הנה עדיפה בהרבה על שכירת הסרט וצפייה בו מערכת קולנוע ביתי סבירה, אשר בהחלט עשויה לעשות את העבודה.לסיכום: עלילה מעניינת הנופלת קורבן לבימוי אנמי, אולי עדיף לצפות בדי.וי.די. 6 בסולם יגאל.